velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۶۴
پ
کد خبر: ۱۶۹۶
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 31 December 2015
دکتر ولایتی در مشهد مقدس

مخدوش کردن چهره اسلام مهمترین ترفند غرب برای جلوگیری از گسترش اسلام است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غربی ها برای جلوگیری از گسترش اسلام راه های مختلف در پیش گرفته اند که مهمترین آن مشوش و مخدوش کردن چهره اسلام است.

دکتر ولایتی روز پنجشنبه در نخستین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان در مشهدگفت: بیداری اسلامی به دنبال خود تشکیل حکومت اسلامی را همراه دارد و این برای دشمنان اسلام و غرب امری غیر قابل پذیرش است.
وی بابیان اینکه تاریخ ایران و کشورهای منطقه از قبیل مصر گواه این ادعا است اظهار کرد: بیداری اسلامی در تاریخ ایران قدمت 200 ساله دارد که در زمان هجوم استعمار، مردم ما علیه آنان به پا خاستند و این بیداری تحولات مختلف از جمله تشکیل حکومت اسلامی را در پی داشت.
وی در تشریح برخی اقدامات دشمن در مشوش کردن چهره اسلام گفت: امروز بعثی های سابق در عراق را با عنوان داعش مطرح می کنند بطوریکه ستون فقرات داعش، بعثی ها هستند.
ولایتی افزود: آنان جنایات مختلف اعم از سربریدن انسان ها، به اسارت گرفتن زنان ایزدی و کشتار کودکان را با عنوان حکومت اسلامی انجام می دهند.
وی ادامه داد: آنان هر اقدامی که موجب وهن اسلام می شود انجام می دهند اما با این وجود اسلام گسترش می یابد و به رشد خود در جهان ادامه می دهد.
وی اظهار کرد: تمدن اسلامی به مدت یک هزار سال از قرن دوم، سوم هجری تا قرن دوازدهم که مصادف با قرون وسطی (دوره سیاه) اروپا بوده سال های روشنایی جهان اسلام می باشد.
ولایتی گفت: شکوفایی فرهنگ اسلامی بعد از شکوفایی تمدن اسلامی طی قرون سوم تا پنجم است که عصر علوم دقیقه و تجربی بوده و بیشترین پیشرفت های علوم دقیقه از قبیل ریاضیات و تجربی مثل فیزیک و شیمی در این سه قرن بوده است که بزرگان علمی مثل زکریا، ابوعلی اسینا ، ابوریحان بیرونی و خیام را در این عصر داریم.
وی افزود: بعد از آن عصر شکوفایی ادبیات و عرفان در قرون ششم تا هشتم بود که بزرگانی چون مولوی، سعدی، حافظ و سنایی غزنوی ظهور کردند و با تکامل این دوره ها عصر هنر و معماری در قرن های نهم تا یازدهم اوج گرفت.
وی اظهار کرد: با هجوم استعمار این تمدن و فرهنگ سیر نزولی یافت اما بلافاصله بیداری اسلامی موجب تحول در این حوزه شد.
نخستین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان امروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها