velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۴۹
پ
کد خبر: ۲۹۶۷
تاریخ انتشار: جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - 22 December 2023

ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ طرف خارجی نمی‌دهد

دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم بیانیه نشست مراکش را محکوم کرد.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در گفتگو با تسنیم:
این اجلاس با حضور بعضی از عرب‌های بی اعتنا به سرنوشت فلسطینیان و کارشناسان روسی در مراکش برگزار شد و بیانیه‌ای را صادر نمود که دارای اشکالات متعددی است که مهمترین آن دخالت در امور ایران تلقی می‌گردد که این اقدام را محکوم می‌کنیم.
البته ما مسئول اقدامات غیرکارشناسی، غیرمنطقی و مداخله‌جویانه کشور‌های دیگر نیستیم، اما یادآوری می‌کنیم که باید کشور‌های درگیر در منازعات سیاسی، دقت بیشتری در موضع گیری‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
روابط استراتژیک و دوستانه ایران و روسیه به آسانی به دست نیامده است و در این خصوص می‌بایست منافع دوجانبه‌ای و منطقه‌ای در نظر گرفته شود و در شرایطی که روسیه در شرایط پیچیده بین المللی قرار دارد، اتخاذ بعضی از موضع گیری‌های وزارت خارجه روسیه باعث تاسف است، هر چند که برخی فشار‌های سیاسی بر روسیه در شرایط پیچیده فعلی موجب می‌شود که برای به دست آوردن امتیازی کم ارزش و دست نایافتنی نیز به اعتبار خود لطمه وارد کند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین ضمن محکوم نمودن مواضع امارات در خصوص جزایر سه گانه متعلق به ایران گفت: امارات که متاسفانه در ارتباط با فلسطینیان و حمایت از کشتار مردم مظلوم غزه و حمایت از اسرائیل مواضع تاسف باری را اتخاذ نموده، به جای اقدام عملی برای توقف این کشتار، پرونده کهنه و مختومه این مدعای بی اساس را تکرار می‌نماید. باید تصریح و تاکید نمایم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان صاحب اصلی جزایر سه گانه با دقت تحرکات بدخواهان منافع ملی و منطقه‌ای را رصد نموده و پاسخ لازم را خواهد داد و قطعیت این تعلق با چنین نشست‌های سست پایه خدشه دار نخواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها