velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۱۹۲
پ
کد خبر: ۶۰
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 25 April 2013
دکتر ولایتی در نشست بسیج دانشجویی:

تابع تصمیم جامعتین هستیم حتی تا دو روز مانده به انتخابات/ ائتلاف‌های متعددی را مقابل ما درست کردند

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه هنوز هیچ یک از گروه های مرجع برای انتخابات ریاست جمهوری وارد صحنه نشده اند گفت: هر گاه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به یک تصمیم مشترکی برای انتخابات ریاست جمهوری برسند ما از آن تبعیت می کنیم حتی اگر دو روز به انتخابات مانده باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت در نشست دانشجویی که عصر امروز به همت بسیج دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در پاسخ به این سوال که علت حضور شما در انتخابات ریاست جمهوری چیست گفت: بنده فکر کردم این یک تکلیف است البته در کنار من 10، 20 الی 30 نظر دیگر هم احساس تکلیف کردند. البته این پاسخ من تکراری است و همه کسانی که در این انتخابات کاندیدا شده اند هم این حرف را می زنند.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: من مراحل مختلفی را در طول انقلاب اسلامی پشت سر گذاشتم و در این مدت بارها این فرصت برایم فراهم بوده است که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوم به طور مثال سال 76 مکرراً از سوی کارگزاران به من مراجعه شد که کاندیدای ریاست جمهوری شوم اما به دلیل آنکه آقای ناطق نوری از قبل اعلام کرده بود که از طرف اصولگرایان به میدان می آید من برای جلوگیری از تشتت در آرای اصولگرایان کاندیدا نشدم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در آن زمان در نظرسنجی ها من درصد رای بالایی داشتم احتمال اینکه در انتخابات پیروز شوم زیاد بود ولی ملاحظه کردم و دیدم مصلحت نیست از جریان اصولگرایی دو نفر به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه تا دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال 76 کارگزاران هنوز تصمیم نهایی اش را برای انتخابات نگرفته بود گفت: کارگزاران دو ماه مانده به انتخابات دوباره به من مراجعه کردند و گفتند که ما هنوز بیانیه نداده ایم و اگر تو وارد انتخابات شوی از تو حمایت می کنیم اما وقتی جواب منفی من را شنیدند از خاتمی حمایت کردند. بنابراین برای من فرصت به میدان آمدن زیاد بود اما در این شرایط و با توجه به مشکلات پیچیده اقتصادی و همچنین مشکلاتی که در سیاست خارجی با آن مواجه هستیم احساس تکلیف کردم و وارد میدان شدم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آمده ام که بگویم به بن بست نرسیده ایم گفت: وضعیت کشور با قانون گرایی و اجرای مصوبات و همچنین جلوگیری از ایجاد تنش در داخل و حتی در خارج پیش خواهد رفت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که الگوی شما در کار سیاسی و اقتصادی چیست گفت: امروز بعد از ترسیم چشم انداز 20 ساله و سیاست های کلی نظام و برنامه 5 ساله تکلیف برای تمام بخش های سیاسی و اقتصادی روشن است و دولت نیز باید بودجه اش براساس مصوبات مجلس باشد. لذا بهترین الگو توجه به قوانین بالادستی و سیاست های کلی نظام برای تصمیم گیری است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شما که ولعی تا کنون برای قدرت نداشتید چرا در این انتخابات عضو ائتلاف سه گانه شده اید و ائتلاف تشکیل داده اید گفت:  جواب این سوال شما یک کلمه مهم است و آن جلوگیری از تفرقه است و به همین دلیل بود که من در سال 76 کاندیدای ریاست جمهوری نشدم چرا که می دانستم این امر موجب تفرقه میان اصولگرایی خواهد شد و به اصل وحدت خدشه می زند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما باید کاری می کردیم که در جریان اصولگرایی به وحدت نزدیک شویم  و از اینکه هر کس یک سازی بزند جلوگیری کنیم البته به دنبال آن هم بودیم که دیگران هم به این ائتلاف بپیوندند و انتخاب اصلح صورت بگیرد.

وی افزود: به هر دری زدیم این در بسته شد و درهای جدیدی مقابل ائتلاف سه گانه باز شد و ائتلاف های متعددی را مقابل ما درست کردند و این انتخاب تبدیل شد به مبارزه ائتلاف ها.



دکتر ولایتی با بیان اینکه مخالف صرف کردن هزینه های عجیب و غریب برای تبلیغات ریاست جمهوری هستم گفت: کسانی که برای تبلیغات شان هزینه های عجیب و غریب می کنند را نه می پسندم و نه تایید می کنم.

وی تاکید کرد: هدف اصلی ائتلاف سه گانه ایجاد وحدت بوده است و ما یک کاری را شروع کردیم و امیدواریم انتخاب نامزد نهایی نیز عقلانی باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل  با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که امروز گریبانگیر آن هستیم و هر روز حادثه ای مانند اصفهان و خوزستان رخ می دهد، گفت:  در این اوضاع به هم ریخته ما سراغ تمام نیروهایی که از امتحانات خوب بیرون آمدند و یا مدعی هستند که خوب بیرون آمدند برای مذاکره و وحدت و برای جلوگیری از این تشتت و به هم ریختگی رفتیم اما نشد.

وی با بیان اینکه تنها مشکل امروز جامعه ما مشکلات اقتصادی گفت: ما در حوزه سیاست دفاعی، علمی و فناوری حرف اول را می زنیم و تنها مشکل امروز جامعه ما مشکلات اقتصادی و عدم به کارگیری افراد متخصص و بیکاری های بی جهت است که این مشکلات قابل حل است.

 دبیر کل مجمع بیداری اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در سال 84 به نفع هاشمی کنار کشیدید گفت: من در سال 84 برای کاندیداتوری در انتخابات از سوی آیت الله مجتبی تهرانی تکلیف شدم. ایشان به من گفتند که من شما را کاندیدای مناسب و اصلح می دانم و باید وارد رقابت ها  شوید و ما نیز از تو حمایت می کنیم اما این کار یک شرط دارد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: شرط آیت الله مجتبی تهرانی این بود که اگر هاشمی کاندیدای انتخابات شد من به نفع ایشان کناره گیری کنم چرا که  شکست هاشمی را به عنوان یک عالم دینی به مصلحت نمی دانست و زمانی هم که یک مجتهد حکم می کند بقیه مجتهدین هم باید از آن تبعیت کنند.


دکتر ولایتی ادامه داد: آیت الله مجتبی تهرانی هم بیکار ننشستند و برای متقاعد کردن هاشمی و اینکه به صحنه نیاید رایزنی هایی داشتند اما شرط هاشمی این بود که هیچکس به جز ولایتی نباید از جریان اصولگرایی کاندیدا می شد.

وی با بیان اینکه در آن زمان علمای بزرگ یک منشوری امضا کردند و اختیار تام به آیت الله مجتبی تهرانی دادند گفت: آیت الله تهرانی همه کاندیداها را قانع کردند که وارد صحنه نشوند همه این را پذیرفتند به جز یک نفر بنابراین آن چه که آیت الله مجتبی تهرانی می خواست اتفاق نیفتاد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا به کار تشکیلاتی پایبند خواهید بود مانند آن چه که در حزب الله لبنان تشکیل شده است گفت: در زمانی که وزیر امور خارجه بودم طی یک سفری به لبنان رفتم و در آن سفر سید حسن نصرالله به افتخار من تمام روسا و فرماندهان حزب الله را دعوت کرد و در آن جا به صراحت گفت: فلانی به عنوان یک مجاهد کبیر از پایه گذاران حزب الله لبنان بود.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: من از نقطه صفر تشکیلات حزب الله در کنار آنان بودم ما موافق تشکل هستیم به شرطی که کلمه حزب همان حزبی باشد که در قرآن آمده است اما اگر به معنای پولتیک باشد از فرهنگ غرب آمده که با فرهنگ ما همخوانی ندارد و اعتقاد ما هم این است که بدون تشکل امکان اداره کشور نیست.

 دبیر کل مجمع بیداری اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد هاشمی رفسنجانی و عملکردش در دولت سازندگی چیست گفت: هر کس یک نقاط ضعف و قدرتی دارد همه کارهای هاشمی منفی نبوده و کارهای مثبتی هم برای کشور کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من شاهد بودم حضرت امام(ره) نظر مثبتی نسبت به آقای هاشمی داشتند به طوری که هاشمی را به عنوان جانشین فرمانده کل قوا انتخاب کرده بود و حتی حضرت آقا هم مبنایشان بر حفظ احترام آقای هاشمی است و می بینیم که هاشمی را برای چندمین بار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کردند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه رهبر انقلاب با کسی رودربایستی ندارد گفت: رهبری باید الگو و ملاک عمل ما باشد و همان طور که ایشان می خواهند ما نیز باید عمل کنیم بنابراین ایشان مصلحت می داند که آقای هاشمی همچنان در نظام بماند چرا این نظر را مقام معظم رهبری نسبت به کسانی که در فتنه نقش داشتند ندارند.

وی  تاکید کرد: قرار نیست که وقتی بخشی از کار یک فرد را نمی پسندیم شروع به تخریب آن فرد کنیم.  اگر بخواهیم تمام روسای جمهور گذشته از بنی صدر، موسوی، هاشمی، خاتمی تا احمدی نژاد را نقد کنیم بعد دشمنان می گویند اصل این حکومت همه اش منفی شده است. بالاخره انسان جایزالخطاست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل یادآور شدک امام بارها فرموده بودند ملاک حال کنونی افراد است و نظر رهبری هم این است که آرامش کشور را بر هم نزنیم و سیاه نمایی نکنیم.

وی با بیان اینکه هر یک از روسای جمهور گذشته به اندازه خود برای نظام کار کرده اند گفت: موسوی هم در دوران جنگ کارهای مختلفی برای نظام کرد و توانست کشور را به خوبی اداره کند و الان می بینیم که این وضعیتش است بنابراین نباید همه را نفی و نقد کنیم اگر این کار را بکنیم چیزی باقی نمی ماند.

 دبیر کل مجمع بیداری اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که نقاط قوت دیپلماسی شما در مدت وزارت تان چه بوده است گفت: قبل از من 7 نفر وزیر امور خارجه بودند  اما امام از عملکرد همه آنان شاکی بود  و فرموده بودند که هیچ یک از آنان نتوانسته بودند تحولی در وزارت خارجه انجام دهند.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین افتخاراتم در وزارت امور خارجه این است که یک وجب از خاک ایران را در طول 8 سال جنگ تحمیلی از دست ندادیم و توانستیم قرارداد 1975 را حفظ کنیم.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه شما  هدف از 1+2 را وحدت دانستید آیا تشکیل چنین ائتلافی موجب مرزبندی و ایجاد شکاف درون جریان اصولگرایی نشده است و این یک ائتلاف از بالا به پایین است و نه از پایین به بالا گفت: این طور نیست که ببینید اکثریت چه می گویند و شما عمل کنید. شهید بهشتی زمانی خدمت امام رسید و از برخی نامردمی ها گله کرد البته شهادت ایشان را از زیر بار تهمت هایی که به وی می زدند نجات داد و شهید بهشتی همیشه اعتقاد داشت اگر اینها علیه من شعار می دهند من دست از رسالتم بر نمی دارم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: ائتلاف سه گانه از پایین به بالاست چرا که  عاقبت مردم هستند که رای می دهند و کاندیدای این ائتلاف را انتخاب خواهند کرد. ما تنها یک پیشنهاد می دهیم و تصمیم گیرنده اصلی مردم هستند.

دکتر ولایتی با اشاره به تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم گفت: در آن انتخابات سعی کردیم از جامعتین تبعیت کنیم و نماینده ای از جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به عنوان داور در این جبهه حضور داشتند و هر کدام از احزاب هم یک نفر را به عنوان نماینده معرفی کردند و کمیته داوری تشکیل شد. در این انتخابات هم گروه های مرجع بیایند تصمیم گیری کنند ما تبعیت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ یک از گروه های مراجع برای انتخابات ریاست جمهوری وارد میدان نشدند خاطرنشان کرد: هرگاه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به هر تصمیم مشترکی برسند ما تبعیت خواهیم کرد حتی اگر دو روز مانده به انتخابات باشد اما تا کنون هیچ دخالتی نکرده اند.


برچسب ها : دکتر ، ولایتی ، نشست ، بسیج ، دانشجویی ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: