velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۶۰
پ
کد خبر: ۲۹۶۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - 11 October 2023
دکتر ولایتی در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه و زیاد نخاله؛

وقایع اخیر نشان داد که دوران عزت چشمگیر مسلمانان به صورت واضحی آغاز شده و توسعه طلبی صهیونیست ها و حامیان آن‌ها رو به زوال است.

دکتر ولایتی در تماس تلفنی با رهبران مقاومت فلسطین اسماعیل هنیه و زیاد نخاله ضمن تمجید از ملت مقاوم فلسطین ، ایستادگی گسترده قهرمانانه در غزه و ساحل غربی را از افتخارات تاریخ معاصر اسلام دانست.
مسلمانان به این فداکاری ها و اقدامات افتخار آفرین مبارزین فلسطینی که آبرومندانه از حصن حصین دفاع می کنند درود میفرستم و با تمام وجود از آنها حمایت می‌نماییم .
دکتر ولایتی در این تماس های جداگانه تلفنی، ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت و ملت فلسطین گفت: استراتژی مقاومت در مقابله با دشمنان در عملیات طوفان الاقصی و پیروزیهای به دست آمده در تاریخ مبارزات ملت شجاع فلسطین بی سابقه می باشد و مردم فلسطین نشان دادند که امروزه یکی از سنگرهای مهم مقاومت در برابر صهیونیست ها هستند.
دکتر ولایتی در ادامه افزود: این پیروزی‌ها برای دشمنان ما قابل تصور هم نبود ولی ما باور داشتیم زیرا  فلسطینی ها به عنوان بخشی از جبهه مقاومت بودند که در مقابل دشمن از جمله صلیبی ها و مغولان ایستادگی کردند و پیروز شدند. بنابراین مردم فلسطین در طول تاریخ همواره بخشی از سنگرهای مهم دفاع از مسلمانان و آرمان اسلامی بودند.
دکتر ولایتی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی تصریح کرد: مردم فلسطین کاری کردند که دشمنان را به شگفتی واداشتند و جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهد ماند.
دکتر ولایتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کرد: این مبارزات و پیروزی ها و موفقیت ها از درون خود فلسطینی ها برخواسته و می جوشد و آنها مشوق و هسته اصلی مبارزات ضد توسعه طلبی در دنیا هستند .
دکتر ولایتی با اشاره به جنایتی که رژیم تروریستی صهیونیستی در قطع کردن آب، برق، گاز و غذا بر روی مردم و غیر نظامیان غزه انجام داد گفت: این بدترین نوع جنایت جنگی است که در تاریخ جنگ ها به وجود آمده ولی شاهد هستیم که با وجود تمام این مشکلات مردم فلسطین قهرمانانه در مقابل این رژیم جعلی ایستادگی می‌کنند و بدانید که جهان اسلام در حمایت از شما به پا خواسته است.
دکتر ولایتی در پایان تاکید کرد: نقش شما رهبران مقاومت در این موفقیت ها  قابل تحسین است.
در پاسخ رهبران حماس و جنبش جهاد اسلامی هم ضمن تقدیر و تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و محور مقاومت گفتند: ما همیشه قدردان شما هستیم و مقاومت مردم  فلسطین و ایستادگی تا پیروزی نهایی ادامه دارد و ما تسلیم نخواهیم شد.
رئیس دفتر سیاسی حماس در این تماس تلفنی گفت: در جریان این جنگ جنایات و تجاوز سنگینی از سوی رژیم صهیونیستی علیه ما انجام شد ولی ما همچنان مقتدر ایستاده ایم و ملت ما پایدار هستند.
دبیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در گفتگوی تلفنی جداگانه گفت: دشمنان با کشتار مردم بی دفاع و غیر نظامیان مرتکب جنایت جنگی بزرگی شده اند  ولی تاکید می کنیم که نیروهای های مبارز قدرت و امید خود را حفظ می‌کنند و در راه دفاع از حقوق ملت فلسطین در عرصه مبارزات خواهند ماند. و با قوت از مصالح فلسطینیان دفاع خواهند کرد.  
هر دو رهبر جبهه مقاومت ،هنیه و نخاله از حمایت های معنوی بی دریغ و موثر مقام معظم رهبری نهایت سپاسگذاری را بیان کردند و برای ایشان نقش بسیار ارزشمندی در بین رهبران کشورهای اسلامی قابل شدند.
زیاد نخاله سخنرانی رهبر معظم انقلاب را بسیار دلگرم کننده خواند و افزود پیام ایشان باعث شادی و امید و دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شد
در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس ضمن تشکر از حمایت های دولت و ملت ایران از آرمان های مردم فلسطین گفت؛
خداوند را شاکریم که این پیروزی بزرگ در طوفان الاقصی را نصیب ما کرد و در ساعات اولیه این نبرد به یک تحول راهبردی دست پیدا کردیم .
اسماعیل هنیه با توجه به وضعیت قطع شدن آب و برق و غذا از طرف رژیم صهیونیستی بر روی مردم غزه گفت: وضعیت سختی را تجربه می کنیم ولی باور داریم که این اقدامات دشمن لکه ننگی بر دامان آنها خواهد شد و آماده مقابله با همه توطئه ها و حملات دشمن هستیم و درخواست ما از مردم این است که بکوشند در مقابل هجمه رسانه ای آمریکا و غرب که در تخریب چهره مقاومت تلاش می کنند را نفی نمایند.
رهبران مقاومت در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و همه ملت بزرگ ایران بار دیگر از مواضع جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند و افزودند نیروهای مقاومت استوار به نبرد خود تا آزادی قدس شریف ، ادامه می دهند و ان شالله به پیروزی خواهیم رسید .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها