velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۲۹۶
پ
کد خبر: ۲۹۶۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 31 October 2023
دکتر ولایتی در همایش غزه نماد مقاومت و بیداری

مقاومت فلسطینی، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است

دکتر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش غزه نماد مقاومت و بیداری که روز دوشنبه ۸ آبان ماه در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با همکاری مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد تاکید کرد: نبرد بی‌سابقه و استراتژیک گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در حال اجراست، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است.

متن سخنرانی به شرح ذیل می‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد (ص) و آله طیبین و صحبه المنتجبین
قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ (توبه/۱۹)
حضار ارجمند.
از اینکه دعوت جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته‌اید و در همایش مهم و اضطراری «غزه، نماد پیروزی و مقاومت»، شرکت فرمودید از طرف خود و مجمع جهانی بیداری اسلامی قدردانی می‌نمایم و امیدوارم که این نشست گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی و تسریع روند آزادی قدس شریف از اشغال باشد. ان شاالله
هم‌فکری و تبادل نظر میان اندیشمندان، متفکران، علما و رهبران مقاومت اسلامی رویه ارزشمندی است که برگزاری آن به ویژه در برهه‌های حساس و خطیر همانند آنچه که امروز در آن قرار داریم، قطعاً مفیدتر و ضروری‌تر است.
مستحضر هستید که منطقه غرب آسیا و جهان اسلام در مقطع کنونی در وضعیت حساسی قرار دارد و نبرد بی‌سابقه و استراتژیک گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در حال اجراست، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است.
قضایای فلسطین اشغالی امروز دو وضعیت متضاد دارد؛ از یک سو شاهد درخشش اقتدار و قدرت گروه‌های مقاومت فلسطینی و از سوی دیگر نسل‌کشی رژیم فاشیستی و کودک کش صهیونیستی در آنجا هستیم.
طوفان الاقصی که تمام ارکان و شاکله‌های تشکیل‌دهنده‌ی خانه‌ی سست و عنکبوتی رژیم تروریستی صهیونیستی را در نوردیده و صدمات غیرقابل ترمیم به آن وارد کرده است، نشانه عزت، اقتدار و ایستادگی در مقابل رژیم جنایتکاری است که در ۷۵ سال گذشته از هرگونه جنایت و کشتار علیه ملت فلسطین دریغ نکرده است؛ این، دست قدرت خداوند قاهر و قادر مطلق است که از آستین ملت فلسطین بیرون آمده و موجودیت رژیم شرور و اشغالگر صهیونیستی را که مهم‌ترین پروژه نظام سلطه و استکبار در قلب جهان اسلام است، در تنگنای راهبردی قرار داده است.
رخداد‌های امروز در سرزمین‌های اشغالی قطعاً از طول عمر رژیم اشغالگر قدس به طور قابل توجهی خواهد کاست و فروپاشی آن را نزدیک‌تر خواهد کرد.
لازم می‌دانم به یک نکته مهم در خصوص حوادثی که در فلسطین جریان دارد و رژیم جنایتکار صهیونیستی در صدد وارونه جلوه دادن آن است، اشاره‌ای داشته باشم؛ به همان اندازه که نبرد گروه‌های مبارز فلسطینی برای دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی قانونی و مبتنی بر قواعد شناخته شده‌ی حقوق بین‌الملل است، اقدامات رژیم نژادپرست صهیونیستی در غزه که همه از ابعاد آن مطلع هستید، کاملاً مخالف با قواعد حقوق بشر و مصداق بارز نسل‌کشی است.
آنچه رژیم‌صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود، فراتر از جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. در طول تاریخ و در تمام جنگ‌های بزرگ و کوچکی که رخ داده است، مشابه چنین جنایاتی را که صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان، مجروحان، مناطق مسکونی، مراکز درمانی، اماکن مذهبی، مدارس و زیرساخت‌های ارتباطی و انتقال آب، برق و انرژی مرتکب می‌شوند، هیچگاه شاهد نبوده‌ایم؛ بنابراین براساس تعالیم اسلامی و قرآنی و مقررات شناخته‌شده‌ی بین‌المللی تا زمانی که اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها به بهانه‌های مختلف و در اشکال و سطوح گوناگون در سرزمین‌های اشغالی علیه ملت فلسطین ادامه داشته باشد، «دفاع مشروع» و بازدارنده هم به‌عنوان یک «حق» مسلم، قطعی و شناخته شده، همچنان برای فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت محفوظ خواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران هم از آن حمایت همه‌جانبه خواهد کرد.
خواهران و برادران مجاهد.
نسل‌کشی در غزه، بدون حمایت آمریکا و دولت‌های اروپایی، حتی یک روز هم دوام نمی‌آورد. آمریکا «مشوق و شریک اصلی» جنایاتی است که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند. بدون حمایت آمریکا، موجودیتی به نام رژیم‌صهیونیستی بیش از چند هفته قابل دوام نخواهد بود؛ حمایت‌های بی‌دریغ سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای، مالی و همچنین کمک‌های نظامی، امنیتی و دفاعی آمریکا «عامل اصلی» حیات رژیم صهیونیستی و روشن ماندن موتور کشتار و جنایات شنیع اشغالگران در نوار غزه و کل سرزمین‌های اشغالی است.
آمریکا، اروپا، شورای امنیت و همچنین سایر سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری که هر کدام با رویکرد‌هایی خاص اعم از حمایت، شراکت، جانبداری و انفعال، در جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه نقش دارند، باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند. اینکه سازمان‌های بین‌المللی از نسل‌کشی در غزه و بمباران غیرنظامیان به خصوص کودکان و زنان تنها به صدور بیانیه‎های بی‌اثر و ابراز ناراحتی بسنده کنند، قابل پذیرش نیست و فلسفه وجودی آن‌ها را بیش‌ازپیش زیر سئوال می‌برد.
کشتار فجیع مردم غیرنظامی غزه سه پیام مهم و جدی دارد:
اول اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ قید و بندی پایبند نیست و با خوی پلید خود به هیچ کسی رحم نمی‌کند، فرقی نمی‌کند فلسطینی باشد یا هر ملیت دیگر.
دوم دستگاه محاسباتی رژیم صهیونیستی به‌شدت از کار افتاده و با بن‌بست راهبردی در عرصه تصمیم‌سازی و عملیات مواجه شده است؛ و سوم بمباران کودکان و بیمارستان‌ها نشانه قدرت نیست بلکه نشانه ضعف است.

حضار ارجمند.
مسأله فلسطین، تنها مسأله یک ملت یا یک منطقه یا مسلمانان نیست، بلکه مسأله بشریت از همه ملیت‌ها و ادیان الهی است؛ همه باید به رسالت انسانی و تکالیف دینی خود در قبال آن عمل نمایند. هیچ دینی نسل‌کشی و کشتار بشریت و هتک حرمت ملتی را که تنها از حق خود دفاع می‌کند، برنمی‌تابد و در مقابل آن سکوت نمی‌کند؛ لذا از تمامی مسلمانان، مردم آزادی خواه و عدالت جوی جهان می‌خواهم با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها و محکومیت اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی بر زورگویان و قلدران حامی این رژیم کودک کُش فشار آورند تا هرچه سریعتر عملیات بمباران که خارج از همه‌ی قواعد و قوانین بین المللی است متوقف گردد و از دولت‌های اسلامی، رهبران، علما و نخبگان می‌خواهیم با حمایت‌های معنوی و مادی خود در حمایت و پشتیبانی همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین خصوصا مردم سرو قامت غزه از هیچ کوششی دریغ نورزند.
رژیم صهیونیستی که از پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا و دولت‌های غربی برخوردار است، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عامل ناامنی و خشونت و تروریسم در منطقه و جهان اسلام است. بی‌تفاوتی بشریت و دولت‌های جهان نسبت به این عامل فتنه‌انگیز و بحران‌آفرین و موتور کشتار، قطعاً صلح و امنیت بین‌الملل را به خطر می‌اندازد؛ لذا از کلیه حقوقدانان، انجمن‌های مردم نهاد حقوق بشری و تشکل‌های مردمی می‌خواهم با تطبیق جنایات رژیم صهیونیستی بر حقوق اولیه‌ی انسانی مردم غزه و با محکومیت جنایات واقع شده در غزه به نقش و مسئولیت حرفه‌ای خود عمل نموده، افکار عمومی مردم دنیا را نسبت به این جنایات و معیار‌های دوگانه روشن نماید و از طریق مجامع حقوقی و دیپلماتیک نسبت به احقاق حقوق انسانی مردم مظلوم غزه اقدامات فراگیر به انجام رساند.
در پایان ضروری می‌دانم به دو نکته مهم اشاره کنم:
یک؛ تحمل مسلمانان و گرو‌ه‌های مقاومت اسلامی به سر آمده لذا به رژیم صهیونیستی هشدار داده می‌شود هرچه سریع‌تر نسل‌کشی در غزه را متوقف نماید و دست از خشونت و کشتار ملت فلسطین بردارد. همچنین رفع کامل محاصره غزه، باز شدن گذرگاه رفع برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه خصوصا دارو، آب، غذا، توقف هرچه سریعتر بمباران‌های غیر انسانی و به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان، سالخوردگان و بی گناهان مورد تاکید است. همان‌طور که فلسطینیان برای دفاع از خود و مقابله با ظلم و کودک‌کشی از کسی اجازه نمی‌گیرند، اجزای مختلف جبهه مقاومت اسلامی در منطقه هم، براساس شرایط و مقتضیات جاری تصمیم گرفته و عمل می‌کنند؛ بنابراین رژیم صهیونیستی و آمریکا مسئول هرگونه گسترش احتمالی تنش و درگیری در منطقه هستند و از اینک باید در قبال آن پاسخگو باشند.
دو؛ شواهد تاریخی و تجربه بیش از ۷۵ سال تحولات سیاسی، امنیتی و میدانی در فلسطین اشغالی به‌طور قطع نشان می‌دهد که بدون مبارزه قاطع و پاسخ دندان شکن، حق «تعیین سرنوشت» به دست نمی‌آید و حتی «حق حیات» هم از بین می‌رود.
نظام بین‌الملل بداند به رسمیت نشناختن مقاومت اسلامی و فعالیت‌ها و اقدامات بازدارنده آن‌ها در مقابل اشغالگران منجر به وضعیتی بدتر می‌شود که دامنه آن می‌تواند کل منطقه و جهان را فرابگیرد.
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها