velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۸۸
پ
کد خبر: ۱۵۵۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 25 August 2015
دکتر ولایتی در دیدار با هیئت سیاسی چین:

ایران و چین به طور مستقل برای ادامه روند همکاری‌ها تلاش می‌کنند.

دکتر ولایتی در نشستی با هیئت سیاسی چین که امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی، اظهار داشت: دو کشور ایران و چین در حوزه‌های مختلف روابط راهبردی دارند .

وی افزود: دو کشور به طور مستقل برای ادامه روند توسعه همکاری‌ها تلاش می‌کنند، البته در دوره‌هایی از تاریخ نمی‌توانستند به طور مستقل برای روابط خودشان تصمیم‌گیری کنند اما امروز با استقلال و اراده در جهت همکاری گام برمی‌داریم و بر گسترش این رابطه تأکید داریم و راه‌های توسعه همکاری نیز وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به این که در چین نیز این نگاه وجود دارد و باید از این فرصت استفاده شود، ادامه داد: رفت و آمدهای دو کشور در سطوح مختلف نشان دهنده این مهم بوده و هست.

وی اظهار داشت: بحث جاده ابریشم و طرح‌هایی که در این زمینه  وجود دارد نیازمند یافتن مسیرهای امن و باثبات است و باید با برنامه‌ریزی مناسبی آن را به انجام رساند ضمن آن که موضوع شانگهای و پکن هم قابل توجه است.

مدیرکل آسیایی و شمال آفریقای وزارت خارجه چین هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: توسعه روابط ایران و چین در جهت صلح و ثبات در جهان بسیار مؤثر است و توسعه روابط ایران و چین در جهت صلح و ثبات جهانی مؤثر است

"دنگ‌لی" افزود: ایران به عنوان یک دوست برای ما بسیار مهم است که باید در زمینه ارتقای روابط تلاش کرد و بعد از توافق هسته‌ای شرایط مناسبی ایجاد شده و روابط دو طرف بیش از گذشته در حال پیشرفت است.

مدیرکل آسیایی و شمال آفریقای وزارت خارجه چین با تأکید بر اینکه چین و ایران به طور مستقل برای پیمودن مسیر توسعه تصمیم می‌گیرند ادامه داد:  ایران کشور بزرگ و تأثیرگذار در منطقه است که باید مشورت‌های بیشتری را با یکدیگر داشته باشند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها