velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۱۰
پ
کد خبر: ۱۵۱۰
تاریخ انتشار: جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 31 July 2015
ولایتی در کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان:

اجازه‌ ‌دخالت آمریکا و هیچ کشوری را در امور ایران را نمی‌دهیم

به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های شگرفی به وجود امده است‌

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام در سخنرانی روز پنجشنبه 8 مرداد ماه در جمع پزشکان مسلمان جهان در مشهد با بیان اینکه زمان آن رسیده که جهان ،ایران هسته‌ای را بپذیرد، گفت: با قدرت روی پای خود ایستاده‌ایم و استقلال داریم و به عنوان مهمترین کشور منطقه و کاملا مستقل به پیشرفت های شگرف و بی نطیری که بسیاری از آنان بومی شده است دست یافته ایم .

دکتر ولایتی در مراسم افتتاحیه در تالار شورای شهر مشهد اظهار کرد: باعث خرسندی ما است که پزشکان مسلمان جهان، شهر مشهد را برای افتتاحیه این کنگره انتخاب کردند .

وی در ارتباط با دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی بیان داشت: بیشتر شما از کشورهای غربی هستید که عمدتا و از روی غرض ورزی دید منفی نسبت به جمهوری اسلامی وجود دارد و دلیل اصلی این است که ایران به عنوان کشوری مسلمان برای استقلال خود ایستادگی و مقاومت می‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد این انقلاب، براندازی دیکتاتوری پادشاهی است اما در کشورهای غربی همه چیز علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌شود و سئوال این است که آیا همه موارد در ایران منفی بوده و نکته‌ای مثبت وجود ندارد؟

دکترولایتی تصریح کرد: دلیل این تبلیغات این است که ما به دنبال استقلال خود هستیم و مردم ایران می‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند و اجازه دخالت خارجی را به هیچ کشوری نمی‌دهند و در دو هفته پیش نیز جمهوری اسلامی با 6 کشور جهان مذاکراتی را برگزار کرد و بعد از 12 سال فشار امروز وقت آن رسیده تا ایران را به عنوان کشوری هسته‌ای بپذیرند و در طول 12 سال همه تلاش خود را انجام دادند اما پیروزی با ملت ایران بوده است

رییس این کنگره ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد دانشجویان در ایران 200 هزار نفر بود اما امروز بعد از انقلاب اسلامی به 5 میلیون دانشجو رسیده در حالی که جمعیت ایران قبل از انقلاب 30 میلیون نفر بود و امروز 80 میلیون نفر است .

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: قبل از انقلاب مقالات علمی ایران در نشریات معتبر علمی جهان تنها 2 هزار مقاله بود اما امروز به 300 هزار مقاله رسیده و در دو سال گذشته با 37 هزار مقاله رتبه نخست را در غرب آسیا داشته‌ایم.

دکتر ولایتی با بیان اینکه امروز 50 مرکز آموزش پزشکی در ایران وجود دارد، اضافه کرد: امروز ایران در بحث پیوند اعضا رشد چشمگیری داشته و در بحث پزشکی هیچ کشوری در منطقه توان رقابت با ایران را ندارد و در اهدا عضو نیز رتبه سوم را در جهان در اختیار داریم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی که در بخش های مختلف سخنان خود مورد تشویق میهمانان و شرکت کنندگان خارجی به دلیل گزارش توانمندی های ایران قرار گرفت افزود : بیگانگان ایران را در بحث تسلیحاتی تحریم کردند اما امروز ما تسلیحات را در ایران تولید و بومی سازی کردیم که البته برای آن تلاش فراوانی شده و مهم‌ترین موضوعی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد بحث قدرت دفاعی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: امروز ایران اسلامی از کشورهای سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین حمایت می‌کند و اجازه‌ نمی‌دهیم آمریکا و یا هر کشور دیگری در امور ما دخالت کند و به نماینده سازمان ملل نیز گفتیم اگرمشورت ها و همکاری های جمهوری اسلامی ایران به عراق نبود امروز داعش در بغداد حصور داشت و البته کسی نمی‌تواند دخالتی داشته باشد و امروز می‌توان گفت ما با قدرت روی پای خود ایستاده و استقلال داریم.

هشتمین کنگره بین المللی پزشکان جهان اسلام به ریاست دکتر ولایتی در مشهد روز پنجشنبه افتتاح ودر تهران ،شیراز و اصفهان ادامه خواهد داشت که علاوه بر مباحث علمی و پزشکی در خصوص نامه مقام معطم رهبری به جوانان اروپا و امریکای شمالی هم بحث و تبادل نطر صورت خواهد پدیرفت.

موسسه تنطیم ونشر اثار مقام معطم رهبری،مجمع جهانی بیداری اسلامی،مجمع جهانی اهل بیت ،دانشگاه های علوم پزشکی مشهد،تهران،شیراز و شهرداری مشهد در برگزاری این اجلاس بین المللی همکاری دارند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها