velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۸۸۵
پ
کد خبر: ۶۴۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - 18 September 2013
بیان جبر، عضو شورای عالی مجلس اعلاء عراق تأکید کرد:

عراق با ثبات در سایه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران

بیان جبر الزبیدی، عضو شورای عالی مجلس اعلا و رئیس فراکسیون"المواطن"پارلمان عراق، عصر روز چهارشنبه 27 شهریور با دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار و در خصوص اوضاع منطقه و عراق به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بیان جبر در این دیدار با بیان اینکه روابط ایران و عراق، روابطی محکم و راهبردی است گفت: برای عراق روابط با ایران بسیار مهم و ضروری است. زیرا جمهوری اسلامی ایران تنها کشور نیرومند و باثباتی است که تحت زعامت ولی فقیه، مقام معظم رهبری است و این خط مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است.
بیان جبر با اشاره به وضعیت کنونی منطقه و مشکلات فراروی مردم و جامعه عراق در خصوص سوریه گفت: من دو سال پیش اعلام کردم که اگر سوریه سقوط کند، تبعات آن عراق را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و عراق تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری محکم تر از گذشته ادامه یابد.
دکتر ولایتی نیز در این دیدار ضمن ارائه تحلیلی از اوضاع کنونی منطقه بر لزوم هماهنگی و همفکری میان ایران و عراق تأکید کرد و با بیان اینکه هرگونه تزلزل در زنجیره مقاومتِ ایران، عراق، سوریه و لبنان، باعث خوشحالی دشمنان امت اسلامی خواهد شد، گفت: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است که نتیجه آن، اتخاذ همین تصمیمات متناقضی است که ملاحظه می‎شود.
دکتر ولایتی همچنین با تأکید بر لزوم تقویت وحدت امت اسلامی افزود: امروز محبان ائمه معصومین (علیهم‌السلام)، پرچمدار عزت و وحدت امت اسلامی هستند و این یکی از برکات پیروی از مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها