velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۸۴۲
پ
کد خبر: ۷۳۰
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - 10 December 2013
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

چگونگی مقاومت ولایتی در برابر امضای سندی ننگین

علاء الدین بروجردی به مذاکرات ایران و عراق پس از پایان جنگ تحمیلی و ایستادگی دکتر ولایتی در مقابل فشار برخی عناصر برای امضای سندی ننگین اشاره می کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی آفتاب ری؛ با اشاره به فرمایشات رهبری و آینده مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: در آنجایی که مقام معظم رهبری فرمودند که به این مذاکرات خوشبین نیستند در کنار آن هم تاکید کردند که من به تیم مذاکره کننده اطمینان دارم، معنی این کلام این است که یعنی مذاکره ای وجود دارد و باید صورت بگیرد، تیم مذاکره کننده ای هست که رهبری به این تیم اعتماد دارد. ما به طرف مقابل اعتماد نداریم؛ بنابراین این کار بسیار سختی است و طرف مقابل دشمن ماست.

وی در ادامه عنوان کرد: زمانی که جنگ تمام شد، ما با همین صدام خبیث بعثی مذاکره کردیم. مذاکره بعد از جنگ دو سال بطول انجامید. در آن مذاکرات هم پیروز صحنه ما بودیم. فشار زیادی وارد می کردند که خط القعر اول را از ما بگیرند. می گفتند ما قبول نداریم. متاسفانه در همان مقطع برخی از عناصر فشار می آوردند که صدام دیوانه است. دوباره جنگ را شروع می کند، بپذیرید. آقای دکتر ولایتی گفتند بنده کسی نیستم که این سند ننگین را امضا کنم. مسئله رسید به حضرت امام (ره) ایشان فرمودند: نظر آقای ولایتی درست است، محکم بایستید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها