velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۵۱۰
پ
کد خبر: ۶۸۳
تاریخ انتشار: جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - 25 October 2013
دکتر ولایتی:

تیم مذاکره کننده هسته ای در جهت منافع ملی گام برمی دارد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، با مثبت ارزیابی کردن فعالیت تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تیم مذاکره کننده فعلی افرادی با تجربه در مذاکرات بین المللی بوده و تلاش می کنند کاملا در جهت منافع ملی کشور گام بردارند.

دکتر «علی اکبرولایتی» روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران درمذاکرات با گروه 1+5 در ژنو سوئیس گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران « فعال» بوده و به نظر می رسد تمام تلاش خود را برای تامین منافع ملی کشور بکار بسته است.

وی با تاکید براینکه تمام اقدامات باید در جهت تدابیر مقام معظم رهبری و منافع ملی باشد، ادامه داد: تیم مذاکره کننده به دنبال حفظ و صیانت از حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و لغو تحریم ها است.

تاکید بر رصد دقیق تحرکات طرف مقابل

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با تاکید براینکه باید در این مذاکرات بر اساس تدابیر عالیه مقام معظم رهبری و منافع ملی کشور گام برداشت، گفت: لازم است تحرکات طرف مقابل که شاهد برخی بی صداقتی ها هم از طرف آنان هستیم ، به دقت رصد شود.

وی یادآور شد: در مذاکرات باید متناسب با تدابیر رهبری و رفتار طرف مقابل به گونه ای برنامه ریزی شود تا خدشه ای به اهداف راهبردی نظام وارد نشود.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 روزهای 23 و 24 مهرماه در ژنو سوئیس برگزار شد که دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ریاست تیم مذاکره کننده ایران را برعهده دارد.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در چهار دور مذاکرات فشرده و جدی، بسیاری از جزییات طرح پیشنهادی جدید جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند و توافق کردند جزئیات این طرح تا رسیدن به نتیجه نهایی محرمانه بماند.

ایران در این مذاکرات، طرح پیشنهادی جدید خود را با عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق های جدید» به گروه 1+5 در قالب یک پاورپوینت ارایه کرد.

دو طرف توافق کرده اند گفت و گوهای خود را روزهای هفتم و هشتم نوامبر (16 و 17 آبان ماه جاری) ادامه دهند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
احمد علی جهان بین
Iran, Islamic Republic of
23 آبان 1392 - 15:22
موضوع هسته ای بهانه است هدف غرب بویژه امریکا و انگلیس و اسرائیل غاصب ، ریشه اسلام است و بس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: