velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۴۸۱
پ
کد خبر: ۷۳۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - 17 December 2013
ولایتی در جمع خبرنگاران:

آمریکا ناچار است به توافق ژنو پایبند بماند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا ناچار است که به توافق با ایران پایبند باشد چراکه نمی‌خواهد پس از شکست در منطقه به سمتی برود که در رابطه با ایران به مصلحتشان نباشد.

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه این مرکز در جمع خبرنگاران در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان که برخلاف توافقنامه ژنو صورت گرفته است اظهار داشت: آنچه که مربوط به سیاست جمهوری اسلامی ایران می‌شود ادامه مذاکره و پایبندی به توافق است.

ولایتی با بیان اینکه بدون تردید اگر طرف‌های مقابل از جمله آمریکا خلاف این توافق عمل کنند خود را در انظار بین‌المللی رسوا کرده‌اند تصریح کرد: بعد از اینکه قرار نبود تحریم‌های جدید اعمال کنند اما این کار را انجام دادند، برخی از اعضای 5+1 مثل روسیه به آنها اعتراض کردند و طبیعتاً برخی دیگر از کشورها نیز همین نظر را دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا ناچار است به این تعهد پایبند باشد چرا که بعد از پروژه شکست خورده آنها در عراق، افغانستان، لبنان و سوریه حتماً نمی‌خواهند وضعیتشان با ایران در منطقه به سمتی برود که به مصلحتشان نباشد.

وی افزود: آمریکا بیش از ایران نیاز دارد که در رابطه با موضوع هسته‌ای فکری کند؛ ایران بر سر مواضع خود درباره استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب قراردادهای بین‌المللی از جملهNPTتأکید دارد و هیچ چیز مانع ایران نخواهد شد چرا که جمهوری اسلامی کار غیرقانونی انجام نمی‌دهد.

ولایتی با اشاره به اینکه مواضع جمهوری اسلامی در بحث هسته‌ای مورد پذیرش اکثر کشورهای دنیا از جمله کشورهای 5+1 قرار دارد خاطرنشان کرد: خود آمریکایی‌ها دچار تناقض‌گویی شده‌اند چرا که زمانی که بحث مذاکرات بود، آنها ابراز توافق می‌کردند و بعد از آن برای اینکه بتوانند صهیونیست‌ها یا مرتجعین منطقه را راضی کنند، برخلاف آن عمل کردند لذا دنیا شاهد است که ایران برای ادامه استفاده صلح‌آمیز از امکانات هسته‌ای که از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت.


نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
صادقی
Iran, Islamic Republic of
27 آذر 1392 - 15:43
ای کاش آقای دکتر ولایتی در این تارنما مقاله ای دربارۀ محتوای مفاد توافق ژنو مطلبی می نوشتند زیرا اظهار نظرها در مصاحبه ها بسیار کوتاه و اجمالی است. مردم تصویر درستی از محتوای توافق نامه ندارند و این چندان درست به نظر نمی رسد. اگر قرار است مردم از تصمیمات مسئولین حمایت کنند باید درک درستی از ماوقع و یا دستکم توافق نامۀ نهایی داشته باشند. من شخصاً فکر می کنم درک سیاسی مردم به حدی رسیده باشد که تصمیمات درست و منطقی مسئولین را درک کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: