velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۵۹۷
پ
کد خبر: ۷۴۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۲ - 25 December 2013
در حاشیه بازدید صالحی از بیمارستان مسیح دانشوری

ولایتی: ممکن است حریف ما با برخی از اقداماتش به توافق ژنو عمل نکند

دیروز بیمارستان مسیح دانشوری محلی بود که علی اکبر ولایتی این بار نه در نقش وزیر سابق امور خارجه که در لباس سفید رنگ دکتری و ریاست بیمارستان مسیح دانشوری میزبان علی اکبر صالحی وزیر سابق امور خارجه بود.

صالحی هم که کت و شلوار خاکستری رنگ معمولش را به تن داشت، بعد از این دیدار گفت که در راستای کمک به این مراکز در رابطه با «تجهیز و ساخت دستگاه‌های مورد نیاز»، در این بیمارستان حضور یافته است.

او همچنین قول داد علاوه بر تامین برخی عناصر مورد نیاز از جمله ایزوتوپ‌ها، این سازمان در زمینه ساخت برخی قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز در دستگاه پت‌سیتی با این بیمارستان همکاری کند.

ورود فناوری هسته ای به زندگی ایرانی ها از آن دست موضوعاتی است که تاکنون فقط غنی سازی 20 درصدی و نقش آن در تهیه برخی داروهای بیماران برای افکار عمومی باز شده است

پتی ستی چیست؟

دیروز صالحی در بازدیدش از بیمارستان دانشوری زمینه هایی که می تواند این مرکز را در ساخت و تجهیز دستگاه پتی ستی یاری کند، شناسایی کرد.

پتی ستی دستگاهی است که در حوزه تشخیص دقیق بیماری‌های سرطانی، قلبی و مغزی به کار می رود .هنوز نرخ دقیقی درباره میزان بیماران سرطانی وجود ندارد، اما 8 اردیبهشت 91 دکتر آرش نجابیان عضو کمیته علمی کنگره مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران گفت که :سالانه حدود 80 هزار مورد جدید سرطانی در کشور گزارش می شود.

این رقم وقتی اهمیت می یابد که بدانیم این تکنولوژی پیش از این در داخل کشور نبوده و بیماران باید برای تشخیص بیماری به دوبی، ابوظبی یا ترکیه می‌رفتند .

در حاشیه این مراسم علی اکبر ولایتی در مقام رئیس دانشگاه مسیح دانشوری از ضرورت افزایش این نوع دستگاه‌ها به تعداد قابل توجه در کشور سخن گفت و تاکید کرد:تهیه این دستکاه موجب می شود بیماران برای تشخیص بیماری‌ها به ویژه سرطان‌ها مجبور به سفر به کشورهای دیگر نباشند.

گام های اولیه یک توافق

طبق معمول حضور چهره های سیاسی این مراسم هم حرف های سیاسی داشت. آنجا که ولایتی گفت:«همکاران و دوستان ما »در مذاکرات ژنو تلاش‌های زیادی کردند و گام‌های اولیه برداشته شده است.

گام های اولیه ای که او می گوید:« باید مراقبت کنند چرا که حریف ما با برخی از اقداماتش ممکن است به توافق ژنو عمل نکند.»

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: «ایجاد تفاهم با دنیا »جزو کارهایی است که آقایان دنبال می‌کنند ضمن آن که ذره‌ای از حقوق هسته‌یی که داریم عقب‌نشینی نخواهند کرد.

ولایتی به مردم هم اطمینان داد که ایران توان و تکنولوژی صلح‌آمیز هسته‌ ای را که به دست آورده‌ از دست نخواهد داد. ولو این که آمریکایی‌ها و دیگران فشار بیاورند.

ولایتی با بیان اینکه ضمن این که طالب مذاکره هستیم و حتما مذاکرات باید ادامه پیدا کند اما در چارچوب حقوق مسلم هسته‌یی ایران با رعایت قواعد بین‌المللی، گفت: امیدواریم مذاکره‌کنندگان‌مان با این پشتیبانی که دارند بتوانند در قدم‌های بعدی در مذاکرات ژنو یا هر جای دیگر که صورت می‌گیرد با موفقیت این مشکل را حل کنند.

بازدید از معدن گچین بزودی انجام می شود

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی هم در حاشیه این دیدار در پاسخ به سوالی درباره بازدید بازرسان آژانس از معدن گچین بندرعباس با بیان این‌که هنوز زمانی برای این مساله تفاهم نشده است تصریح کرد که "بازدید به زودی انجام خواهد شد."

رییس سازمان انرژی اتمی گزارش‌های آژانس درباره ایران پس از همکاری‌های صورت گرفته در چارچوب توافق اخیر ایران و آژانس را مثبت‌تر از گذشته عنوان کرد و گفت: همکاری‌ها و توافق‌های اخیر باعث شد تا گزارش اخیر آژانس مثبت‌تر از گزارش‌های قبلی باشد. این روند موجب اعتماد متقابل میان دو طرف و مکمل گفت‌وگوهای سیاسی ایران و 1+5 است، در عین حال که هر کدام از این توافق‌ها آثار خود را داد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احمد علی جهان بین
Iran, Islamic Republic of
10 دی 1392 - 09:55
آقای دکتر شما را قسم به خون پاک شهدا ، نگذارید انحرافی و یا زانو زدنی در برابر زور گویان از طرف هیئت ایرانی پیش بیاید هیهات من الذله
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: