velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۳۴۶
پ
کد خبر: ۸۶۴
تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - 15 February 2014
ولایتی از نگاه دیگران

سخنان ولایتی، منتقدان مذاکرات ژنو را به صبر و مدارا تشویق می‌کند

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب- که خود سیاستمداری با سابقه و مورد وثوق است- تصریح کرده که حرکت تیم مذاکره در چارچوب سیاست‌های تعیین شده از سوی رهبری است. این سخن ولایتی باید منتقدان را به مدارا و صبر بیشتر تشویق کند.

سید جلال فیاضی در بخشی از یادداشت خود در خبرآنلاین نوشت:

«توافق ژنو مهم‌ترین موضوع چالش برانگیز هفته‌های اخیر است که در مواردی منتقدان را از جاده انصاف خارج کرده است و البته تحمل رئیس جمهور را نیز به پایان برده است.

منتقدان در عین حال که بر این باورند از مفاد توافق مطلع نیستند و خواستار آگاهی از جزئیات توافق هستند اما با واژه‌هایی تند از توافق انتقاد می کنند؛ ترکمنچای،هولوکاست،ذلت بار و ... واژه‌های تندی است که به‌نظر می‌رسد منتقدان را از انصاف دور کرده است.

نکته اول اینکه معلوم نیست منتقدان که اذعان می کنند از مفاد توافق نامه مطلع نیستند بر چه اساسی نقد خود را با چنین واژه هایی همراه می کنند.

نکته دیگر اینکه آن‌ها در این زمینه معمولا به اظهارات طرف آمریکایی استناد می کنند. این در حالی است که رهبری ، آمریکایی ها را غیر قابل اعتماد دانسته و بر اعتماد به تیم مذاکره کننده ایرانی تأکید نموده اند و تصریح کرده اند که نباید این «فرزندان انقلاب» را سازشکار نامید.

از سوی دیگر استفاده از واژه «کم سواد » و «بی سواد» برای منتقدان از سوی رئیس جمهور را نیزمی‌توان نشانه عصبانیت و کم تحملی ایشان دانست.

محرمانه بودن مفاد توافق روالی بود که در مذاکرات پیشین نیز وجود داشته و تصمیم کلی نظام است بنابراین نه نقد شتابزده و غیر مستند و گاه توهین آمیز توافق پسندیده است و نه کم تحملی ریئس جمهور!

دو طرف باید صبر و مدارا پیشه کنند و آنچنان که رهبر انقلاب تأکید کردند به دولت فرصت دهند تا سیاست‌های خود را پیش برد. به ویژه اینکه مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب- که خود سیاستمداری با سابقه و مورد وثوق است- تصریح کرده که حرکت تیم مذاکره در چارچوب سیاست‌های تعیین شده از سوی رهبری است. این سخن ولایتی باید منتقدان را به مدارا و صبر بیشتر تشویق کند.»

برای خواندن متن کامل این یادداشت، اینجا را کلیک کنید.


نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر رضاقلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
27 بهمن 1392 - 15:00
وای برما اگر مذاکرات ژنو عزت ملت شریف و بزرگوار ما را خدشه دار کند. خواهشمندم همانطورکه همه می دانند عمل کنید. از آقای ولایتی می خواهم انتقادات وارده به دولت را قبول کنند چون ملت ما ملت حساسی هستند و امروز که دهان کثیف آمریکا و اسرائیل علیه ما بازشده،نباید فقط به همبستگی و اتحاد بین مسئولین کشوری فکرکرد بلکه اصل اینست که با کارهای اشتباه ولو از دولت جدید باشد مقابله کنیم. سیاست خارجی دولت محترم تدبیرو امید دارای شبهه است وباید این شبهات برطرف گردد. عده ای این مذاکرات را به مذاکره ابوموسی اشعری با عمروعاص تشبیه می کنند که با شرایط فعلی بعیدنیست. برای حمایت از این سیاستها زودست بوِیژه اینکه آقای ولایتی بعنوان مرد اول دیپلماسی ایران متوجه برخی اشتباهات هستند لذا خواهشمندم هرمطلبی از هرسایتی وبا هرمضمونی در پایگاه قرارداده نشود. باتشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها