velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۱۶۴
پ
کد خبر: ۶۳۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - 11 September 2013
ولایتی در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای انقلاب فرهنگی:

قانون ابن‌سینا جامع‌ترین کتاب طب در طول تاریخ است

جلسه ۱۴۷ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی روز چهارشنبه ۲۰ شهریورماه، به ریاست علی‌اکبر ولایتی در محل این دبیرخانه برگزار شد.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این جلسه، که به بررسی برگزاری همایش گرامی‌داشت ابن سینا اختصاص داشت و آیت الله محمدی همدانی، امام جمعه همدان نیز در آن حضور داشت، وی گزارشی از تبدیل مزار ابن سینا به یک مرکز فرهنگی، علمی و مذهبی ارائه و بر تجلیل از شخصیت بی‌بدیل این حکیم الهی تأکید کرد.
ولایتی هم در این جلسه گفت: در این همایش که با محوریت بنیاد بوعلی سینا و همکاری دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود همه ابعاد این شخصیت بزرگ اعم از طب، فلسفه، الهیات و... باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کتاب قانون ابن سینا قریب به 6 قرن بر مدارس طب و پزشکی در غرب و شرق جهان به عنوان یک متن علمی حاکم بوده و با جرأت می‌توان گفت این کتاب جامع‌ترین کتاب طب در طول تاریخ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تربیت استاد برای تدریس این کتاب باید مورد توجه باشد و این کتاب قانون هنوز هم کتابی معتبر و قابل استناد است. در طب قدیم هر کس که می‌خواست نامی از خود به یادگار بگذارد باید بر این کتاب یک شرح می‌نوشت.

در ادامه جلسه، اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: مشارکت همه مراکز علمی کشور در این بزرگداشت، ترویج آثار و افکار ابن سینا در فضای مجازی، تصحیح و انتشار یک نسخه فاخر و قابل استناد از کتاب قانون، توجه به تأثیر ابن سینا بر روش‌شناسی علوم تجربی جدید، تنوع و تازگی مقالات ارائه شده در این بزرگداشت، برگزاری یک نمایشگاه از جلوه‌های آثار بوعلی در جهان، استفاده توأمان از نخبگان حوزه و دانشگاه در این بزرگداشت و پیوستگی علوم در تألیفات ابوعلی‌سینا.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
syamak
United Kingdom
01 آذر 1392 - 22:11
لطفا از مجموعه کتب برای دانلود از این عالم بگذارید ممنون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: