velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۷۱۲
پ
کد خبر: ۵۹۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - 03 July 2013

دکتر ولایتی، یاری رسان فرهنگ و تمدن و سیاست

مجموعه آفتاب در تلاش است تا با استفاده از توانمندیهای علمی و فرهنگی و پژوهشی متخصصان، گامهای جدی تر و البته با نگاه دقیقتری از فرهنگ ایران اسلامی به دست آورده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

آفرینندگان فرهنگ و تمدن و بوم اسلام و ایرانیان «آفتاب»، نام مجموعه ای ارزشمند و ارزنده برای مؤسسه ای است که دغدغه های فرهنگی طبیبی سیاستمدار و شیفته و شیدای دین و فرهنگ این مرز و بوم را با خود به همراه دارد.

مؤسسة آفتاب به همت و مدیریت دکتر علی اکبر ولایتی در راستای احیاء و ترویج تمدن و فرهنگ ایران و با نگاهی نو به گذشته و تاریخ این سرزمین و به منظور دستیابی به آینده ای روشن، در سال 1388 شکل گرفت وتا کنون بالغ بر 250 عنوان اثر مکتوب و پژوهشی را در حوزه های مختلف فرهنگی در اختیار علاقمندان قرار داده است.

در همین زمینه مجموعه ی آفتاب و آفتاب معرفت و اقلیم، مشتمل بر250عنوان کتاب در قطع جیبی در حال تألیف و اماده سازی است که  توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ رسیده و خواهد رسید و در آن به زندگانی دانشمندان،ادیبان،مشاهیر مسلمان، موضوعات علمی دوره اسلامی و همچنین جغرافیای تاریخی ایران  میپردازد. از جمله زیر مجموعه های مرتبط میتوان به مجموعه تاریخ کهن و معاصر ایران(15 جلدی)،،دانشنامه جوانمردی(5 جلدی)، بارقه های آفتاب(6 جلدی) نیز اشاره نمود.

مجموعه آفتاب در تلاش است تا با استفاده از توانمندیهای علمی و فرهنگی و پژوهشی متخصصان، گامهای جدی تر و البته با نگاه دقیقتری از فرهنگ ایران اسلامی به دست آورده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد تا چراغ راه روشنی برای گام های بهتر و مطلوب تر در عرصه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی ،سیاسی و ... باشد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها