velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۲۱۳
پ
کد خبر: ۵۶۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - 12 June 2013
دکتر ولایتی در اجتماع عظیم مردم تبریز:

مقاومت مدبرانه یعنی تبعیت از رهنمودهای رهبری در عین تعامل گسترده با دنیا/ 100 روز اول فعالیت دولتم بسیار تعیین‌ کننده است

ولایتی با بیان اینکه با دو اصل حمایت از تولید و مردمی کردن آن بر اساس اصل 44 در اقتصاد کشور تحول ایجاد می‌کنم، خاطرنشان کرد: بنده از ابتدا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده‌ام و در شکل‌گیری سیاست‌های کلی و مقدمات چشم‌انداز 20 ساله نقش داشته‌ام، می دانم که در زمینه خصوصی‌سازی سیاست‌های موثری وجود دارد اما تاکنون این سیاست‌ها اجرا نشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، استقبال پرشور مردم تبریز که روزی سرنوشت ساز و تاریخی را در تقویم انتخابات رقم زد، باعث شد تا سخنان علی‌ اکبر ولایتی نیز در مصلای امام خمینی این شهر، رنگ و بویی دیگر داشته باشد.

وی در ابتدای سخنان خود آذربایجان‌ را مایه افتخار ایران نامید و اظهار کرد: ما بازیابی هویت خود، بازتعریف هویت اهل‌ بیتی و ایرانی خود را مرهون آذربایجان می‌دانیم چرا که تا قبل از دولت شیعی صفویه، ایران 15 تکه شده بود اما از آنجا که مردم آذربایجان پا پیش گذاشت و برای یکپارچگی و برافراشتن پرچم اهل بیت به دست شاه اسماعیل در تبریز و پایه‌گذاری مکتب تشیع و پیروی از مکتب اهل بیت در ایران تلاش کرد، توانست خطه‌ای تاثیرگذار در تاریخ کشور باشد.

ولایتی با اشاره به اینکه هویت اسلامی و ایرانی خود را مدیون خطه آذربایجان هستیم، گفت: آذربایجان‌شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی مهمی که دارد با چهار کشور واقع در شمال‌غرب کشور همسایه است و توانسته تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند.

این صاحب نظر مسائل تاریخی تصریح کرد: وقوع مشروطه و قیام ستارخان و باقرخان، قیام 29 بهمن تبریز و درخشش لشکر عاشورا در دفاع مقدس نمونه‌های مهم و تاثیرگذار تاریخ ایران است که توسط مردم آذربایجان به خصوص تبریز رقم خورد و نشان داد که مردم این خطه همواره در راه آرمان‌ها و اعتقادات دینی خود سینه سپر کرده و مقابل هر تهاجمی ایستاده است.   

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه شهید باکری‌ها، شفیع‌زاده، یاغچیان و دیگر شهدای این خطه را بزرگمردان تاریخ کشور نامید که توانستند در جنگ درخشش یافته و ماندگار شوند، و تصریح کرد: علامه طباطبایی و علامه امینی در کنار دیگر بزرگان و عالمانی چون علامه جعفری و قاضی طباطبایی دیگر افتخارات جهان اسلام هستند که همگی از خطه آذربایجان برخاسته و نشانگر اهمیت این منطقه از کشور در حوزه و عرصه‌های مختلف هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر شما تشخیص دادید که می‌توانم در کسوت رئیس‌جمهور در خدمت ملت ایران باشم و اگر مصلحت بر این شد، دولتی تشکیل خواهم داد که به تمام قول‌های داده شده عمل شود.

وی تصریح کرد: مردم به فضل الهی در 24 خرداد 92 با شور و شعور پای صندوق‌ها خواهند آمد و حماسه سیاسی رقم خواهند زد و امید که هرچه مصلحت است برای ما رقم بخورد تا در نتیجه آن دولتی تشکیل شود که بتواند خواسته‌های مردم را به عمل برساند.   

ولایتی، دو اصل محوریت اخلاق و ثبات در تصمیم‌گیری‌ها را شاخصه دولت خود نامید و افزود: توجه به مسائل داخلی و خارجی که منفک از یکدیگر نیستند مدنظر دولت من خواهد بود و دیپلماسی فعال که می‌توان گفت هنر، علم و تجربه است را تحقق خواهم بخشید.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص جزئیات طرح پیشنهادی‌اش و طرح کوتاه مدت حل مشکلات اقتصادی در 100 روز گفت: دوره ریاست جمهوری چهار سال است که تقریباً 14، صد روز است از این رو بنا دارم هر 100 روز یکبار گزارشی از عملکرد دولت را به مردم عرضه کنم.

وی گفت: 100 روز اول بسیار تعیین‌ کننده است. مردم دچار مشکلات شدید معیشتی هستند و نمی‌توان به مردم گفت صبر کنید چرا که مردم توقع معالجه برای مشکلات ایجاد شده را دارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به برنامه‌های بلندمدت و میان مدت خود برای اداره کشور گفت: اقتصاد ما بیش از اینکه تولیدمحور باشد توزیع‌محور است و رهبری نیز بر اقتصاد مقاومتی و بدون نقص تاکید دارند که من این دو اصل را سرلوحه و جزو اولویت‌های دولت آینده‌ام قرار خواهم داد.

ولایتی با بیان اینکه با دو اصل حمایت از تولید و مردمی کردن آن بر اساس اصل 44 در اقتصاد کشور تحول ایجاد می‌کنم، خاطرنشان کرد: بنده از ابتدا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده‌ام و در شکل‌گیری سیاست‌های کلی و مقدمات چشم‌انداز 20 ساله نقش داشته‌ام، می دانم که در زمینه خصوصی‌سازی سیاست‌های موثری وجود دارد اما تاکنون این سیاست‌ها اجرا نشده است.

وی همچنین احیای جاده ابریشم را از دیگر برنامه‌های خود نام برد و گفت: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیای سیاسی موقعیت ممتازی دارد و می‌تواند در حمل و نقل محل ترانزیت کالا قرار گیرد.

ولایتی با بیان اینکه این ترانزیت را می‌توانیم در دیگر بخش‌ها از جمله حمل و نقل کالا، نفت و الکتریسیته تعمیم دهیم، تصریح کرد: مثلا تاجیکستان یک کشور بسیار قوی در زمینه تولید الکتریسیته است که ایران هم در این زمینه به این کشور بسیار کمک کرده است، ما می‌توانیم از آنها برق بگیریم و این برق را به کشور عراق که بسیار محتاج برق ماست بدهیم که اگر این ترانزیت‌ها راه‌اندازی شود بیش از درآمدهای نفتی می‌توانیم از موقعیت جغرافیایی کشور استفاده کنیم.

عضو ائتلاف برای پیشرفت اظهار داشت: در خصوص روابط خارجی خطوطی که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده‌اند را دنبال خواهم کرد و همین خط در بحث هسته‌ای نیز دنبال می‌شود.

وی گفت: پرونده هسته‌ای ایران قابل حل است و ما می‌توانیم با ادامه غنی‌سازی و حفظ حقوق ایران در زمینه انرژی هسته‌ای در عین حال رابطه را با دنیا گسترش دهیم و آرام آرام تحریم‌ها را کم کنیم.

ولایتی تصریح کرد: از حق هسته‌ای خود تحت هیچ شرایطی نمی‌گذریم و مقاومت خواهیم کرد اما این مقاومت پسوندی به نام مقاومت مدبرانه دارد که آن را تکمیل می‌کند.

وی گفت: در حوزه روابط خارجی باید با تدبیر عمل کرد چون این امر خواست مردم است، نمی‌توان بدون تدبیر در این خصوص پیش رفت، امروز دیگر معلوم است که قطعنامه‌ها کاغذ پاره نیست از این رو نمی‌توان در دیپلماسی بی‌تدبیر بود.

عضو ائتلاف برای پیشرفت تاکید کرد: رابطه برقرار کردن به معنای آن نیست که از موضع ضعف عمل کنیم، دیپلماسی فقط "نه" گفتن نیست بلکه باید در این خصوص علم و هنرش را آموخت و با توجه به کسب تجربه پیش رفت.

ولایتی در ادامه به ویژگی‌های دولت آینده خود اشاره کرد و ادامه داد: دولت من دولت متمم است یعنی خادم ملت که از پنج حرف تشکیل شده است.

وی افزود: میم اول آن یعنی متدین، این به معنای آن است که کسانی که متدین هستند را در دولتم به کار می‌گیرم بنابراین فسادی در این دولت رخ نمی‌دهد.

ولایتی تجربه را از دیگر بندهای دولت متمم نام برد و گفت: ما فرصت آزمون و خطا نداریم و باید از افراد با تجربه در اداره کشور استفاده شود، با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم باید جوانان در امور دخالت داشته باشند و افراد باتجربه، تجربه‌های خود را در اختیار آنان بگذارند.

عضو ائتلاف برای پیشرفت افزود: سومین بند دولت متمم به کارگیری افراد جوان و متخصص است که در کنار نیروهای با تجربه به کار گرفته خواهند شد که این امر گردش قدرت بین نخبگان را استمرار می‌دهد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به چهارمین بند دولت متمم گفت: میم دیگر معتدل است یعنی پرهیز از افراطی‌گری، ما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از افراطی‌گری ضربات زیادی خورده‌ایم و افراطی‌گری یکی از آفت‌های پیشرفت است.

ولایتی، مشورت‌پذیری را آخرین بند دولت متمم برشمرد و اظهار داشت: دولت من عقل کل نیست بنابراین از کسانی که صاحب تجربه هستند و امروز خانه‌نشین شدند در اداره امور کشور استفاده خواهد کرد.

وی‌ مهم‌ترین سرمایه کشور برای توسعه را نیروی کارآمد دانست و خاطرنشان کرد: من از مشورت و تخصص نیروهای کارآمد در مدیریت استفاده می‌کنم.

عضو ائتلاف برای پیشرفت در ادامه گفت: به برکت ولایت و مشارکت مردم امروز در کشور صاحب نظام و حکومت اسلامی هستیم که در حفظ آن دست از تلاش برنخواهیم داشت اما باید در روابط راه و زبان این کار را بلد باشیم.

وی افزود: برای رفع مشکلاتی که در کشور وجود دارد به خصوص در بحث اقتصادی که مطالبه مردم است، تمام توان و ظرفیت خود را به کار خواهیم گرفت و با کمک همکاران و صبوری مردم آنها را به سرانجام مطلوب خواهیم رساند.

ور در خاتمه به نقش آذربایجان در اقتصاد اشاره کرد و گفت: در سایه برقراری روابط تجاری از طریق آذربایجان با کشورهای همسایه شمالی که می‌تواند دبیرخانه آن در تبریز باشد، همکاری‌های تجاری منطقه‌ای رقم خواهد خورد که می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی را مرتفع کند.

ولایتی تاکید کرد: آذربایجان از این جهت استعدادهای بزرگی دارد که با همت مردم این خطه می‌توان نقش تاثیرگذار تبریز در تاریخ، اقتصاد، فرهنگ و .... را تداوم بخشید.
برچسب ها : ولایتی ، تبریز ، اجتماع ، بزرگ ، مردم ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها