velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۲۶
پ
کد خبر: ۴۰۱
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - 02 June 2013
دکتر ولایتی در اجتماع بزرگ حقوقدانان و وکلا:

می توان اقدامات مهمی در عرض 100 روز انجام داد/ دور زدن تحریم‌ها یک راه‌حل‌ کوتاه مدت است

وزیر خارجه با سابقه کشورمان دور زدن تحریم‌ها را یکی از راه‌حل‌های کوتاه مدت برای مقابله با تحریم عنوان و خاطرنشان کرد: با برطرف کردن اشکالات بخشنامه‌ای و غیرفنی، می‌توان به صورت فوری در عرض 100 روز بر مشکلات فائق آمد و بر همین اساس اولین کار در دولت جدید باید بازگرداندن اعتماد به مردم باشد و همچنین بخشنامه‌های ایراددار را لغو کرد.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی:

صدها نفر از حقوقدانان و وکلای حامی دکتر ولایتی عصر امروز در مجتمع سیدالشهدای تهران گرد هم آمدند تا شنونده سخنان این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باشند.

ولایتی در ابتدای سخنان با بیان اینکه اگر مردم به من اعتماد کنند و رای بدهند، کارهای بر زمین مانده را اجرا خواهم کرد، گفت: این کارهای بر زمین ‌مانده در 2 حوزه اقتصاد داخلی و روابط خارجی است که انشاءالله تحولی را در این 2 حوزه به وجود خواهم آورد.

وی مهمترین مشکل داخلی را عدم اجرای صحیح قانون عنوان کرد و افزود:‌ اصولا مشروعیت یک حکومت به اجرای قانون است. حال آن قانون شرع باشد یا عرف و اگر قرار باشد که آن را اجرا نکنیم و بگوییم که قانون را قبول نداریم، جوابش همانی است که امام فرمودند قانون شما را قبول ندارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنای حکومت جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی بر دو رکن رای مردم و حرکت در چهارچوب‌های دینی و تقید به قانون اساسی است، گفت: عدم اجرای قانون و خلاف آن جرم است. مهمترین مشکلات ما از بعد از انقلاب عمل نکردن به اصل 44 قانون اساسی است.

ولایتی بر همین اساس اضافه کرد: بالای 95 درصد نهادهای دولتی باید به مردم واگذار می‌شد که چنین نشد. علاوه بر آن بسیاری از افراد احساس امنیت سرمایه گذاری را ندارند و نمی‌توانند به قول دولت اعتماد کنند. کم نداریم کارخانه‌‌هایی که به دلیل نرسیدن بودجه فقط زیر 50 درصد تولید دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش 95 درصد واردات را دولتی دانست و افزود:‌ متاسفانه تمامی وارداتی که صورت می‌گیرد با ارز مرجع همراه است، ولی اگر واردات را بر عهده بخش خصوصی بگذاریم و مشکلات کاغذ‌بازی و گمرکی را حل کنیم، از شدت مشکلات کاسته می‌‌شود.



کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده گفته‌ بودم که مشکلات اقتصادی را در کوتاه مدت 100 روزه حل خواهم کرد، به بداخلاقی‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و افزود: برخی آمدند و گفتند که فلانی گفته است 100 روزه مشکلات را حل می‌کند. او دروغ می‌گوید. مگر چنین چیزی می‌شود. اینها بداخلاقی است که امیدواریم برطرف شود و بنده یقین دارم که 100 روزه می‌توان برخی از مشکلات اقتصادی را حل کرد.

وزیر خارجه با سابقه کشورمان دور زدن تحریم‌ها را یکی از راه‌حل‌های کوتاه مدت برای مقابله با تحریم عنوان و خاطرنشان کرد: با برطرف کردن اشکالات بخشنامه‌ای و غیرفنی، می‌توان به صورت فوری در عرض 100 روز بر مشکلات فائق آمد و بر همین اساس اولین کار در دولت جدید باید بازگرداندن اعتماد به مردم باشد و همچنین بخشنامه‌های ایراددار را لغو کرد.

وی با بیان اینکه اگر تصمیمات خلق‌الساعه و غیرکارشناسی نشده را در برداریم مشکلات برطرف خواهد شد، افزود: باید در درجه اول اقتصاد را به مردم سپرد و سپس اعتماد مردم به دولت در بخش اقتصادی را احیا کنیم و پس از آن یک تنفس 6 ماهه به کارخانه‌دارها برای رونق تولیدها بدهیم.



کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بر تاکید بر اینکه باید بانک مرکزی به حال قبلی گذشته خود برگردد، تصریح کرد: بانک مرکزی باید قدرتمند باشد و هر بانکی را که تخلف می کند، با او برخورد کند، حال آنکه چه خصوصی باشد چه دولتی.

ولایتی بر همین اساس به حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در حوزه سیاست خارجی روال کشورمان این بود که توسعه روابط با دیگر کشورها را مدنظر قرار دهد و حضرت امام هم در این مورد تاکید داشتند. حتی مقام معظم رهبری در مقام ریاست جمهوری به کره، چین، یوگوسلاوی رفتند و ایشان هم ترویج روابط خارجی را تاکید دارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه متاسفانه توسعه روابط خارجی بر زمین مانده است، گفت: اگر سیاست خارجی‌مان خوب باشد در سایر زمینه‌ها نیز خوب خواهیم بود و سیاست خارجی زمینه‌ساز پیشرفت و تکنولوژی است. رابطه با کشورها اگر از طریق درست برقرار شود می‌تواند مفید و سودمند باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری ارتباط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در زمان تصدی خود به وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت ایران برای توسعه روابط با دیگر کشورها بالاست و در سایه آن می شود حتی کار هسته‌ای را نیز حل کرد. ما می‌توانیم با حفظ حقوقمان در غنی‌سازی و کاربرد صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای تحریم‌ها را پیش رو برداریم و این را در گذشته ثابت کرده‌ایم.



ولایتی خاطرنشان کرد: مهمترین ظرفیت ایران برای شکوفا کردن استعدادهایش مردم هستند. چرا باید متخصصان ما امروز خانه‌نشین شوند؟ معتقدم کسانی که به عنوان وزیر انتخاب می‌شوند، باید اختیارات ریاست جمهوری داشته باشند. باید از متخصصین‌مان استفاده کنیم و ما در برابر مردم مسئول هستیم.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم از ژنرال‌ها و کارآمدها و افسران جوان و خط‌شکن استفاده کنیم. اینها افتخارات ما هستند. مردم اگر به دولت ما اعتماد کنند، مطمئن باشند که از قانون تخطی نخواهیم کرد. دولت ما دولت قانون‌مداری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها