velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۵۳
پ
کد خبر: ۲۸۳۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 07 December 2021

در دیدار دکتر ولایتی با وزیر خارجه سوریه بر توسعه روابط راهبردی دو کشور تاکید شد

دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه  دیدار و در خصوص روابط دو کشور و مسایل بین المللی و منطقه ای گفتگو کردند.
دکتر ولایتی در این دیدار که  بشار الجعفری معاون وزیر خارجه و اتباع خارجی این کشور نیز  حضور داشت، ضمن تاکید بر روابط راهبردی دو کشور، بر ضرورت تمرکز ویژه به منظور ارتقاء و  گسترش همه جانبه روابط ایران و سوریه تاکید کرد و گفت: راه ایستادگی و مقابله با دشمنان در سوریه  ادامه دارد و اتحاد کشور‌های عضو جبهه مقاومت طی سال‌های اخیر موجب شده که در این منطقه بسیار حساس که مورد طمع آمریکا و در گذشته انگلیس بوده،   بتوان در مقابل ادامه سلطه بیگانگان اقدامات موثر، موفق و بی سابقه‌ای را محقق کرد.
وی افزود: نتایج بسیار مفید و مبارکی که از شکل گیری مقاومت ایجاد شده، جهان اسلام را امیدوار کرده است که با مقاومت می‌توان ابر قدرت‌های متجاوز را به خاک ذلت نشاند.
دکتر ولایتی یادآور شد: آنچه رئیس جمهور سوریه در طی سال‌های سخت اخیر در برابر تهاجم ناجوانمردانه ازحدود ۸۰ کشور در سوریه با محوریت آمریکا، صهیونیست و برخی کشور‌های مرتجع منطقه انجام داده اند با حمایت ایران، روسیه،   حزب الله لبنان و از همه مهم‌تر مقاومت ملت شجاع سوریه در نوع خود بی نظیر است و بی تردید جبهه مقاومت ان شاءلله به پیروزی نهایی خواهد رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقاومت یمن اشغالگران را شکست داده و به زودی آنان را وادار به عقب نشینی خواهند نمود و شاهد کشوری مستقل، مقتدر و حامی قدرتمند ارزش‌های اسلامی و منافع ملت رنج دیده این کشور خواهیم بود.
دکتر ولایتی با اشاره به این که برخی کشور‌هایی که در گذشته جزء موثرین و مقصرین تحمیل یک تهاجم ناجوانمردانه از سوی سلطه گران بین المللی بودند اکنون خواهان برقراری ارتباطات هستند افزود: این مهم نشان می‌دهد حتی وابستگان اجانب در منطقه و جهان اسلام نیز دریافتند دوره وادادگی و دلبستگی به بیگانگان گذشته است و صحت و درستی راهی که شما انتخاب کرده اید را مورد تاکید قرار می‌دهد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: بی تردید مردم لبنان هم بر مشکلاتی که آمریکا و عوامل مزدور آن در منطقه به وجود آورده اند پیروز خواهند شد و کماکان به عنوان پرچمدار استقلال و تمامیت ارضی لبنان، به مقاومت خود ادامه خواهند داد و این نوع مبارزه که حاصل اتحاد کلمه بین کشور‌های جبهه مقاومت است، با آثار مثبت خود در سال‌های اخیر می‌تواند الگویی برای همه جهان به خصوص ملت‌های مسلمان باشد که در تاریخ معاصر کم نظیر است.
در ادامه این دیدار دکتر فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز ضمن تشکر از حمایت‌های تهران از مردم و دولت سوریه و با اشاره به اهمیت کلیدی روابط دمشق و تهران، ملاقات روسای جمهور دو کشور را نقطه عطفی در روابط دانست و اظهار داشت: رابطه راهبردی دو کشور بسیار اهمیت دارد و با اتمام مقدمات لازم این ملاقات انجام خواهد شد.
وی با تبیین آخرین وضعیت میدانی و سیاسی سوریه، از تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی و حضور نظامی و تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده به عنوان نقض حاکمیت و تمامیت ارضی آن کشور و منبع اصلی نا امنی و فشار اقتصادی نام برد و تاکید کرد: ملت سوریه با مقاومت همه جانبه خود این توطئه‌ها را شکست داده و خواهند داد.
فیصل مقداد تصریح کرد: تعامل و همکاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه یک پیام است برای نسل‌های آینده که ابعاد استراتژیک این رابطه قوی را درک کنند و اجازه دخالت به بیگانگان و ماجراجویان را ندهند.
وزیر خارجه سوریه با تاکید بر ضرورت خروج آمریکا از منطقه هم تاکید کرد: آمریکا در این منطقه آینده‌ای ندارد و باید خاک سوریه را ترک نماید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: