velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۰۱۵
پ
کد خبر: ۲۴۲۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - 23 July 2019
در دیدار با هئیت عالی رتبه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)

تنها راه مقابله با زیاده خواهی دشمنان، مقاومت است؛

دکتر ولایتی پیش از ظهر امروز ۱ مردادماه ۱۳۹۸ با صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و هیئت عالی رتبه همراه دیدار و گفتگو کرد؛
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ابتدای این دیدار با اشاره به ملاقات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: مذاکرات روز گذشته شما با معظم له بسیار راهبردی و مهم بود و نقطه عطفی در روابط میان ایران و فلسطین به شمار می‌رود و رابطه جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، رابطه‌ای ریشه دار، قلبی و عمیق است که روز به روز هم قوی‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه ایران و فلسطین روابطی تأثیرگذار و هدفمند دارند، تصریح کرد: بی‌تردید هیچ راهی جز اتفاق کلمه و وحدت همه مسلمانان بر سر موضوع رهایی فلسطین به عنوان موضوعی محوری و بنیادین وجود ندارد و ضرورت این وحدت بیش از گذشته باید وجود داشته باشد.
وی تأکید کرد: سفر این هیئت در زمان و مقطع مهم یعنی موضوعات مرتبط با معامله قرن انجام می‌شود، معامله‌ای که هنوز شکل نگرفته، شکست خورده است.
 
تنها راه مقابله با زیاده خواهی دشمنان، مقاومت است؛
 
دکتر ولایتی با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر جبهه دشمنان و معاندان جهان اسلام و مسلمانان تصریح کرد: تنها راه مقابله با زیاده خواهی‌های دشمنان، مقاومت است. مسئله فلسطین در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته، اما این آرمان، در سایه مقاومت، هیچ گاه خاموش نشده است و به برکت احیای ارزش‌های اسلامی که حماس، نماد و تجسمی از این ارزش هاست، موفقیت‌های مردم فلسطین همچنان ادامه خواهد داشت.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره با اقدامات کشور‌های جبهه مقاومت در جهت احیای ارزش‌های اسلامی گفت: فعالیت‌ها و اقدامات کشور‌های جبهه مقاومت از جمله حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس فلسطین در جهت احیای ارزش‌های اسلامی، موجب شد که کشور‌های اسلامی و جبهه مقاومت، امروز قوی‌تر از گذشته باشند که نمونه‌های آن را در توقیف نفت کش انگلیسی و یا ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی‌ها به حریم سرزمینی ایران شاهد هستیم که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مسلمانان محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر نمادی است که ایرانیان و جبهه مقاومت در برابر زورگویی‌های صهیونیسم و ایالات متحده آمریکا ایستادگی کنند و یقین داریم کشور‌های مسلمان دیگر نیز قلبشان با ملت فلسطین است و ایران به حمایت خود از ملت فلسطین ادامه خواهد داد.
صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: بسیار خرسندیم که در سفر به تهران با دکتر ولایتی برای چندمین بار دیدار می‌کنیم و معتقدیم ایشان در خصوص موضوع و آرمان ملت فلسطین دیدگاه‌های بسیار مهم و اساسی دارند.
وی افزود: دکتر ولایتی از همان آغاز انقلاب اسلامی در ایران درباره فلسطین اهتمام و حساسیت ویژه‌ای داشتند و نه فقط فلسطین، بلکه درباره موضوع ایران و تهدیدی که کشور‌های اسلامی را هدف قرار داده است و مقابله با دشمنی ها، توجه ویژه داشته و دارند و در این دیدار هم بر تقویت همکاری‌ها و روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تأکید داریم.
نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: ما از حمایت‌های دولت و ملت ایران از فلسطین در زمینه‌های مختلف و به ویژه حمایت از مقاومت فلسطین برای مقابله با دشمن صهیونیستی قدردانی می‌کنیم.
العاروری درباره دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی هم گفت: در دیداری که روز گذشته داشتیم، شاهد تاکید بر حمایت از آرمان فلسطین از سوی معظم له بودیم و این روند ان‌شاالله تا پیروزی ادامه خواهد داشت ضمن آن که مراتب حمایت و همبستگی خود را از جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوزگری‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اعلام کردیم و ان شاالله پیروزی ما بر دشمن صهیونیستی کاملاً محقق خواهد شد.
در ادامه، دکتر ولایتی با حضور در جمع خبرنگاران، ملاقات با صالح العاروری را ارزشمند و مهم دانست و گفت: در این دیدار روابط دوجانبه و تحولات بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بی تردید آرمان فلسطین در جهان اسلام به عنوان موضوعی مهم و اساسی مورد توجه بوده و خواهد بود.
وی افزود: اشغال فلسطین و بیت المقدس از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن ها، زخمی عمیق بر پیکر جهان اسلام محسوب می‌شود و در حال حاضر تلاش چشمگیر و ارزشمند مبارزان فلسطینی به ویژه در نوار غزه و ساحل غربی، موجب شده است که مسلمانان به آینده کشور فلسطین و پیروزی مردم این کشور امیدوار باشند و پیروزی ملت فلسطین و دست یافتن بر کل سرزمین‌های اشغالی در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.
دکتر ولایتی تاکید کرد: کشور‌های جبهه مقاومت از جمله سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و ایران به عنوان پرچمدار این جبهه، همچنان بر آرمان‌های اسلامی تاکید می‌کنند و در آینده، شاهد پیروزی‌های بیشتری در منطقه خواهیم بود و در سایه همبستگی کشور‌های اسلامی و عناصر جبهه مقاومت، آینده‌ای روشن در انتظار منطقه خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: