velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۱۹۷
پ
کد خبر: ۲۳۶۱
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - 01 July 2018
دکتر ولایتی

شاهد شگفتی‌ها و شکوفایی‌های بزرگی در دانشگاه آزاد خواهیم بود

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اهدای کاپ و مدال‌های تیم‌های ایرانی در مسابقات ربوکاپ 2018 کانادا به آستان رضوی گفت: به زودی شگفتی‌ها و شکوفایی‌هایی بزرگی در دانشگاه آزاد خواهیم داشت.


مراسم اهدای مدال‌های تیم‌های ایرانی مسابقات جهانی ربوکاپ کاناد به موزه آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

دکتر ولایتی رئیس هیأت رئیسه و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: امروز ما شاهد پیشرفت در رباتیک به عنوان بخشی از فناوری هوش مصنوعی هستیم. دانشجویان ما در بین 150 واحد دانشگاهی که در کانادا جمع شده بودند مقام اول را کسب کردند. این یک نمونه است که نشان ‌می‌دهد ایران این ظرفیت را دارد تا اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم ها پیش ببرد.

وی افزود: ایران در تاریخ ثابت کرده می‌تواند هر قله‌ای را فتح کند. هیچ ملتی به اندازه ایران در پیشرفت تمدن اسلامی نقش نداشته است.
دکتر ولایتی ادامه داد: امروز پس از پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مقابل مخالفان و دشمنانش شاهد هستیم یک فرد عهدشکن می‌خواهد ایران را تحریم کند. ملت ایران از تلاش دولت برای مبارزه با این توطئه آمریکا پشتیبانی می‌کند

رئیس هیأت موسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما می‌توانیم با تبدیل علم به فناوری کشور را پیش ببریم. دانشگاه آزاد به عنوان مجموعه‌ای که 40 درصد آموزش عالی را شامل می‌شود، نیت دارد کارها را بر اساس حل مسائل کشور پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون عزیزانی که در دانشگاه آزاد مدیریت کار را بر عهده دارند، افرادی با تجربه در آموزش عالی کشور هستند.

دکتر ولایتی با اشاره به تغییرات مدیریتی یک سال اخیر در این دانشگاه گفت: دو نکته در این یک سال به چشم می‌آید. اولین نکته توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی است و نکته دوم توجه به رشد علمی دانشگاه.

وی با اشاره به پیشرفت علم و دانش در سال‌های پس از انقلاب در ایران ادامه داد: تولیدات علمی کشور در سال‌های پس از انقلاب 70 برابر شده است. تعداد دانشجویان هم از 200 هزار نفر به نزدیک 5 میلیون نفر رسیده است.

رئیس هیأت موسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سابقه طولانی علاقه ایرانیان به علم و دانش گفت: پس از آمدن اسلام به ایران همین خاصیت علم آموزی ایرانیان شکوفا شد. اگر دایره المعارفی از دانشمندان ایرانی تهیه شود می‌بینید هیچ شهر و روستایی در تاریخ ایران وجود ندارد که یک یا چند دانشمند یا عالم بزرگ در تاریخ خود نداشته باشد. هیچ جای دنیا مردمی اینقدر علاقه‌مند به علم و دانش پیدا نمی‌کنید. لذا انقلاب اسلامی زمینه بروز این استعدادها را فراهم کرد و ما شاهد این رشد علمی بودیم.

مشاور بین‌الملل رهبر انقلاب اسلامی با اشاره تحریم‌های جدید آمریکا اضافه کرد: در این آخرین عرصه مبارزه مردم ایران، یعنی تحریم‌های آمریکا هم دیری نخواهد گذشت که ملت ایران از این سد عبور کند. این ماجرا مصداق آیه «عسى ان تکرهوا شیئاً و هو خیر لکم» خواهد بود.

دکتر ولایتی افزود: امروز ایران قدرت اول منطقه است و این کار امریکایی‌ها نوعی انتقام‌گیری از شکست‌های آنها مقابل ملت ایران است.
وی در پایان از زحمات دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به موفقیت در مسابقات ربوکاپ تشکر کرد و گفت: به زودی شگفتی‌ها و شکوفایی‌های بزرگی در دانشگاه آزاد خواهیم داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: