velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۳۲
پ
کد خبر: ۲۲۵۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 03 January 2018
دکتر ولایتی در جریان هشتمین سفر استانی به گیلان و با حضور دکتر رهبر

با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در هشتمین سفر استانی، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هئیت موسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر ولایتی در این دیدار گفت: برای ما افتخار است که در استان گیلان حضور یافته ایم و با جنابعالی که سابقه آشنایی بنده به دوران تحصیلم در دبیرستان بازمی‌گردد، دیدار می کنیم . بنده از زمانی که دانش‌آموز دبیرستان بودم نسبت به جنابعالی شناخت دارم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد حضور فعال در لاهیجان و استان گیلان بوده‌ایم و برای جنابعالی از خداوند توفیق آرزومندم.
وی با اشاره به تاریخ کهن استان گیلان گفت: وقتی از محمدبن اشعث پرسیدند چه کسانی مختار را یاری می‌کنند، گفت از ترک و دیلم در سپاه مختار حضور دارند و این نشان می‌دهد که در آن زمان دیلمیان مهمترین قوم ایران بودند و آل بویه در سال 332 هجری قمری زمانی که بغداد را فتح کرد، مراسم عاشورای حسینی را برگزار کرد و به مدت 113 سال بغداد مهد تشیع بود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آیت الله قربانی راهنمای بنده در کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی شد، گفت: توقع ما از استان گیلان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی این استان بالاست، به دلیل اینکه این استان مهد تشیع و محبت و پیروی از اهل بیت (ع) است و بزرگان زیادی در این استان بوده و هستند.

امیدواریم تغییر و تحولات در دانشگاه آزاد اسلامی مقدمه‌ای برای تحول مثبت باشد

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با عنایت ویژه مقام معظم رهبری تلاش جدی را برای توسعه کیفی در زمینه های مختلف پیگیری می کند و افتخار داریم از حضور دکتر رهبر که ریاست این دانشگاه را قبول کرده‌اند، بهره می‌بریم و امیدواریم تغییر و تحولات در این دانشگاه مقدمه‌ای برای تحول مثبت در دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

دکتر ولایتی با بیان اینکه پایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در نوع خود بی نظیر است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان با دارا بودن بیش از یک میلیون و چهارصد هزار دانشجو، خدمات زیادی در حوزه آموزش عالی کشور داشته و افراد مختلفی در این دانشگاه خدمت کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم در جهت ارتقای کیفی دانشگاه تلاش کرده و در حوزه آموزش عالی به اهداف بلند و عالی دست یابیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها