velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۲۸
پ
کد خبر: ۲۲۳۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 22 November 2017
دکتر ولایتی در اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت(ع)

غافلان به وعده‌های نظام سلطه دل خوش نکنند

دکتر ولایتی با اشاره به اینکه تمسک به اهل‌بیت(ع) ضامن اتحاد مؤمنان و هدایت مردم به سوی خدا و نجات از گمراهی است، گفت: بیداری اسلامی ارای سه ویژگی ضد استکباری، ضد صهیونیستی و ضد استبدادی است.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب، در اجلاسیه جهانی محبان اهل‌بیت(ع) و مسأله تکفیری که امروز با حضور برخی علما و اندیشمندان جهان اسلام در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با بیان اینکه این اجلاسیه در سخت‌ترین شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: اهل‌بیت(ع) حبل متین الهی و یکی از دو ثقل بازمانده و سفارش‌شده پیامبر(ص) در کنار قرآن کریم هستند. حدیث ثقلین که مورد اتفاق علمای اسلام است، گویای آن است که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از بندگان برگزیده خداوند در روی زمین، گنج‌های پنهان و مشعل فروزان هدایت برای تمام مسلمانان به سوی رشد و تعالی و کمال هستند. آنان پیشگامان مبارزه با انحراف، خشونت، افراط‌گرایی و جهل و نیز پرچمداران هدایت بر صراط راستین اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه تمسک به اهل‌بیت(ع) ضامن اتحاد مؤمنان و هدایت مردم به سوی خدا و نجات از گمراهی است، افزود: بیداری اسلامی که نویدبخش مرحله جدیدی از حیات سیاسی و اجتماعی اسلام است، دارای سه ویژگی ضد استکباری، ضد صهیونیستی و ضد استبدادی است. بیداری اسلامی در سال‌های گذشته در برخی کشورهای اسلامی به بار نشست و بساط ظلم و استبداد را برچید و طومار حکام وابسته به غرب را در هم پیچید و ساز و کار نظام بین‌الملل را چالش کشید.

دبیر اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت(ع) تکیه‌گاه جریان بیداری اسلامی راآموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) معرفی کرد و گفت: بیداری اسلامی در سال‌های گذشته به پیشرفت‌های مناسبی دریافت، اما در این بین برخی جریانات سیاسی از روی غفلت و ناآگاهی و با دلخوشی بر وعده‌های نظام سلطه از مسیر بیداری اسلامی منحرف شدند و مجدداً می‌خواستند زمینه‌ساز حاکمیت دشمنان واقعی اسلام پشوند.

دکتر ولایتی افزود: در شرایطی که در سال‌های گذشته امت اسلام در آستان تمدن‌سازی قرار داشت و می‌رفت در اوج فزاینده اسلام‌گرایی مبتنی بر اسلام ناب در اقصی نقاط دنیا قرار گیرد، ناگهان فرقه‌گرایی، طایفه‌گرایی، تکفیر اقوام و مذاهب اسلامی، کشتار و درماندگی و آوارگی انسان‌های بی‌گناه در کشورهای اسلامی شرایط دشواری را پیش روی اسلام قرار داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها