velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۲۸
پ
کد خبر: ۲۲۱۵
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 05 November 2017

دکتر ولایتی با رئیس جمهور لبنان دیدار کرد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با رییس‌جمهور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میشل عون رییس‌جمهور لبنان در دیدار با دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش فعالی در ایجاد راه‌حل برای مشکلات پناهندگان سوری و باز گرداندن آنها به سرزمین‌شان ایفا کند.

وی در ادامه ضمن پذیرفتن دعوت حسن روحانی رییس‌جمهور ایران از او برایسفربه تهران، گفت: لبنان تمایل دارد روابط دوجانبه با ایران در تمام زمینه‌ها را تقویت و گسترش دهد.

از سوی دیگر دکتر ولایتی ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب و دکتر روحانی رییس‌جمهور ایران و دعوت از میشل عون برای سفر به تهران،از تلاش‌های صورت گرفته برای محافظت از ثبات لبنان و مبارزه با تروریست‌ها تقدیر کرد.

در ادامه این دیدار دو طرف در حصوص موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای، تحولات سیاسی و نظامی در سوریه و عراق و همچنین ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

مشاور مقام معظم رهبری پس از این دیدار در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران، گفت: دیدار با میشل عون رییس‌جمهور لبنان دوستانه و سازنده بود و جمهوری اسلامی ایران میشل عون را شخصیتی قدرتمند می‌داند که توانایی رهبری لبنان را دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران چه قبل از ریاست‌جمهوری میشل عون و چه بعد از ریاست‌جمهوری به قدرت این شخصیت باور داشته است، گفت:‌ ثبات و تاکید میشل عون در رابطه با اصول و منافع ملت لبنان موضعی مثال زدنی است.
دکتر ولایتی ضمن اشاره به اینکه امروز لبنان بیشتر از تمام کشورهای منطقه و عربی امنیت و ثبات دارد، گفت: توافق سیاسی و عبور از برخی مشکلات سیاسی در زمان ریاست‌جمهوری میشل عون نشان دهنده پیروزی و دستاورد ملت برادر لبنان است.

دکتر که به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه علمای مقاومت روز پنج‌شنبه به بیروت سفر کرد، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان، نبیه بری رییس پارلمان لبنان و دیگر مقامات عالیرتبه لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: