velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۱۸
پ
کد خبر: ۲۱۸۸
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 17 October 2017

دکتر ولایتی با فرستاده ویژه فرانسه در سوریه دیدار کرد

دکتر ولایتی پس از دیدار با فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه و در جمع خبرنگاران حاضر، رابطه ایران و فرانسه را رو به رشد توصیف کرد
وی گفت: ایران از این نوع رفت و آمدها استقبال می‌کند و من در این جلسه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و جلوگیری از هر نوع تخریب که توسط کشورهای بیگانه در سوریه انجام می‌گیرد تاکید کردم.
دکتر ولایتی ادامه داد: انشالله به زودی شاهد پیروزی مردم و ملت سوریه در برابر مشکلات خواهیم بود. آمریکایی‌ها در سوریه پایگاه نظامی ساخته اند و به دنبال تجزیه سوریه هستند که اگر در عراق موفق شدند آنجا هم موفق خواهند بود.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا سپاه دخالتی در خصوص عملیات کرکوک داشته است یا خیر؟ گفت: سپاه هیچ نقشی در عملیات کرکوک ندارد و اکثریت مردم کرد عراق با کار جاه طلبانه آقای بارزانی مخالف هستند و دیدیدم که تقریبا بدون درگیری آن منطقه در اختیار دولت بغداد قرار گرفت و آقای بارزانی باید قبول کند که اشتباه کرده و به آن اعتراف کند و درصدد جبران آن بر آید. رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اظهار داشت: مردم و ارتش عراق با کفایت هستند و این را در برابر داعش نشان دادند.
دکتر ولایتی در پاسخ به اینکه واکنش ما در قبال اظهارات طرف های غربی در قبال برجام چه خواهد بود گفت: به نظر می رسد آنها باید در اظهاراتشان دقت بیشتری داشته باشند. اینکه بگویند برجام را قبول داریم ولی باید در خصوص مسائل منطقه ای و برنامه موشکی ایران مذاکره کنیم مشروط کردن برجام است و به هیچ عنوان برایمان قابل نیست.
وی ادامه داد: برجام هیچ گونه شرطی ندارد و باید مطابق آنچه بین ایران و 1+5 توافق رسید ادامه یابد.
مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه اروپایی‌ها حق ندارند این طور بگویند که برجام را قبول داریم اما باید در خصوص مسائل منطقه‌ای هم با ایران مذاکره داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما در این منطقه حضور داشته و حق داریم با همسایگان خود که با آنها اشترکات بسیاری داریم ،همکاری داشته باشیم.
دکتر ولایتی ادامه داد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها چه حقی دارند که در خصوص حضور یا عدم حضور ما در منطقه اظهار نظر کنند و بگویند که چه کسی چه کاری انجام بدهد! برای مثال دولت عراق صاحب کشور خودش است و آقای عبادی تا امروز به خوبی به مسئولیت خود عمل کرده و اگر ایران در آنجا حضور مستشاری دارد بنابه خواست قانونی دولت عراق است. در خصوص حضورمان در سوریه همین طور است.
مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه موضوع ایران در قبال اعلام راهبرد جدید آمریکا در برابر ایران و وضع تحریم‌های بی‌سابقه علیه سپاه چیست؟ تاکید کرد: آقای ترامپ و کنگره آمریکا تاکنون آن‌طور که باید برجام را رعایت نکرده و تحریم‌ها را هم ادامه دادند. آنها در حال انجام بازی سیاسی هستند.
وی ادامه داد: ایران طولانی کردن اجرای برجام را نمی‌پذیرد. ترامپ فرد قابل پیش بینی نیست و نمی‌تواند بگوید که ما سپاه داشته باشیم یا نداشته باشیم، سپاه تبلور مقاومت مردم ایران است و سپاهی‌ها جدای از مردم ایران نیستند و هر مسوول خارجی که علیه سپاه صحبت کند در واقع علیه مردم ایران صحبت کرده است
وی در رابطه با واکنش ما در قبال اظهارات طرف‌های غربی در قبال برجام، گفت: به نظر می‌رسد آنها باید در اظهارات‌شان دقت بیشتری داشته باشند، اینکه بگویند برجام را قبول داریم ولی باید در زمینه مسائل منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران مذاکره کنیم، این مشروط کردن برجام است و به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست. برجام هیچ گونه شرطی ندارد و باید مطابق آنچه بین ایران و 5+1 به توافق رسید ادامه یابد.
وی با بیان اینکه اروپایی‌ها حق ندارند اینطور بگویند که برجام را قبول داریم اما باید در خصوص مسائل منطقه‌ای هم با ایران مذاکره داشته باشیم خاطرنشان کرد: ما در این منطقه حضور داشته و حق داریم با همسایگان خود که با آنها اشترکات بسیاری داریم، همکاری داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: