velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۷۴
پ
کد خبر: ۲۱۷۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 05 October 2017
دکتر ولایتی در پیام تسلیت درگذشت جلال طالبانی در صفحه اینستاگرام خود

بر نقش بی بدیل وی در ایجاد وحدت و همبستگی عراق تاکید کرد

دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در امور بین الملل در پی درگذشت جلال طالبانی، رئیس جمهور محترم سابق کشور عراق با صدور پیام تسلیت، از وی تقدیر نمود.

متن پیام دکتر ولایتی که با انتشار تصویری از رئیس جمهور سابق عراق در صفحه اینستاگرام همراه بود به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه الراجعون

درگذشت جناب آقای جلال طالبانی شخصیت تاثیرگذار و رئیس جمهور محترم سابق عراق موجب تالم و تاثر گردید.

ایشان همواره در دوران مبارزه بر علیه رژیم دیکتاتوری صدام و پس از آن مدیریت عالی کشور نقش بی بدیلی را به ویژه در ایجاد وحدت و همبستگی در میان همه اقوام و گروه های این کشور ایفا نموده و بی تردید در تحکیم روابط دو کشور بزرگ ایران و عراق نیز تلاش های بی بدیلی داشته که همواره توانسته نقش مهم و بنیادین را در این مسیر ایفا نماید.

باید تصریح کرد که ایشان همواره در عرصه بین المللی و منطقه ای در راستای منافع ملی عراق و دستیابی به اهداف توسعه و رشد این کشور پس از سرنگونی صدام گام برداشته و با هرگونه اقدام تفرقه افکنانه، تجزیه طلبانه و در راستای منافع شخصی که می توانست یکپارچگی و جایگاه عراق متحد را به خطر بیندازد و تضعیف کشوری مهم در منطقه را به دنبال داشته باشد مخالف بود و بی تردید در اذهان، نام نیک و اقدامات موثر وی به عنوان شخصیتی متواضع، صمیمی و تاثیرگذار به یادگار باقی خواهد ماند.

اینجانب ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت ایشان، این ضایعه را به ملت بزرگ عراق، مسئولان عالی آن کشور و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می نمایم.

علی اکبر ولایتی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها