velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۶۶
پ
کد خبر: ۲۱۵۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 14 September 2017
دکتر ولایتی در اختتاميه گردهمایی مدیران و اساتید گروه معارف

اساتید گروه معارف، فرهنگ ایرانی را فراموش نکنند

دکتر ولايتي با بيان اينكه مدافعان ایران معتقدین واقعی اسلامی هستند، گفت: کسانی که در دوران دفاع مقدس هم از این آب و خاک دفاع کردند متدین و معتقد بودند.

دكتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اختتاميه گردهمایی مدیران و اساتید گروه معارف اسلامي دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امیدواریم با حضور دکتر کلانتری آرزوی ما که اسلامی شدن دانشگاه آزاد است به شکل واقعی محقق شود.

دکتر ولایتي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اهمیت پرداختن به فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی گفت: عده ای ادعا می کنند که اسلام دارای تمدني نبوده است . هر قومی دارای آداب و سنن خاصی است اما لزوما به معنای متمدن بودن آن قوم نیست. این در حالی است که در مهمترین آثار تاریخی دنیا به تمدن اسلامی اشاره شده و بیش از هزار سال مسلمانان مشعل دار فرهنگ و تمدن بشر بودند.

وی با اشاره به کتاب قانون ابن سینا، گفت: این کتاب در نیمه دوم قرن 15 و پس از اختراع ماشین چاپ سومین اثری بود که ترجمه آن لاتین آن به چاپ رسید. همچنین کتاب شفای ابن سینا نیز 70 سال پس از تالیف آن، به لاتین ترجمه شد و پایه گذار فلسفه الهی اروپا از این کتاب بسیار الهام گرفته و از ابن سینا در نوشته هایش به احترام یاد می کند.
دکتر ولایتی با بیان نمونه های متعددی درخصوص تمدن اسلامی و اشاره به چهره های برجسته علمی ایرانیان در کتاب های معتبر تاریخی، افزود: از استادان گروه معارف می خواهم که فرهنگ ایرانی را فراموش نکنند و در تدریس معارف به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدافعان واقعی ایران همین معتقدان به دین اسلام بوده اند، افزود: ایرانیان از ابتدای ورود اسلام به این سرزمین، اسلام اهل بیت(ع) را پذیرفتند و آن را اسلام راستین دانستند. مطالعه در تاریخ نشان می دهد که تشیع و محبت اهل بیت(ع) از ابتدای اسلام در ایران بوده است.

دکتر ولایتی همچنين با اشاره به فرایند اسلام زدایی از فرهنگ ایرانیان در دوره رضاشاه، گفت: در آن زمان مشروطه خواهان به دو دسته مشروطه مشروعه ومشروطه منهای دین تقسیم می شدند، رضاخان در آن دوره به خوبی دریافت که اگر بخواهد مشروطه خواهان مشروعه را حذف کند باید با اصل رجعت که اصل مسلم در تشیع است مخالفت کند و ریشه دین را در ایران بزند.
وي ادامه داد: با وجود اينكه در دوره هاي بسياري از تاريخ ايران ، حاكمان سعي داشتند ذهن مردم را از دين دور سازند اما موفق نشدند و فرهنگ ايراني اسلامي در تمام ابعاد زندگي مردم ريشه دواند .

در ادامه این برنامه دکتر ولایتی در جمع خبرنگاران گفت : ایران نیازی به هواپیمای آمریکایی ندارد و قطعا تحریم‌های جدید نقض‌ بر‌جام است

وی به جنایات مقامات میانمار علیه مسلمانان این کشور واکنش نشان داد و تاکید کرد مسلمانان ساکت نمی‌نشینند و از طریق مجامع بین‌المللی جلوی این حکومت دیکتاتور را می‌گیرند.

دکتر ولایتی در حاشیه گردهمایی مدیران و استادان گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره ممنوعیت فروش هواپیما به جمهوری اسلامی ایران گفت: ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نشانه دیگری است که نباید به آمریکا و متحدانش دل ببندیم، جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف خود نیازی به آمریکایی‌ها ندارد و در طول سال‌هایی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد نیز هیچ‌گاه غربی‌ها به مردم ایران روی خوش نشان ندادند. بنابراین این کارشان غیرمنتظره نبود.

او ادامه داد: هم در حوزه بین‌الملل و هم در حوزه داخلی می‌توانیم نیازهای خود را بدون احتیاج به آمریکا تأمین کنیم، بنابراین هیچ نگرانی نداریم که آنها از اهرم فشار استفاده کنند، این‌ها برای ما فشار نیست و فقط توهم آمریکایی‌هاست و به هیچ‌کجا هم نمی‌رسند.

دکتر ولایتی درباره اینکه این تصمیم آمریکایی‌ها نقض برجام است افزود: «هر روز یک اتفاق جدید در ارتباط با جمهوری اسلامی از سوی رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا یا مجلس آ‌نها انجام می‌شود که این مسائل نشان می‌دهد ما نباید به آمریکا دل ببندیم و نیازی هم به آن‌ها نداریم

او در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل میانمار اشاره کرد و گفت: فردی به ناحق جایزه صلح نوبل دریافت کرد. آمریکایی‌ها می‌خواستند این فرد به حکومت برسد تا اهداف آن‌ها را پیاده کند. امروز در میانمار این جنایات را ایجاد می‌کند، پشت صحنه این حکومت آمریکاست و این حکومت دست‌پرورده آمریکاست.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: جوامع مسلمان ساکت نمی‌نشینند و از طریق مجامع بین‌المللی جلوی این حکومت دیکتاتور را می‌گیرند


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: