velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۱۵
پ
کد خبر: ۲۰۵۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 08 June 2017
برای اولین بار و با حضور دکتر ولایتی زیر چتر حمایتی بیمارستان مسیح دانشوری آغاز شد

درمان بیماران مبتلا به آسم مقاوم و اولین ترموپلاستی در سطح کشور

برای اولین بار و با حضور دکتر ولایتی، درمان بیماران مبتلا به آسم مقاوم و اولین ترموپلاستی در سطح کشور زیر چتر حمایتی بیمارستان مسیح دانشوری آغاز شد
  1. به گزارش خبرنگار آنا، ترموپلاستی یکی از روندهای جدید درمان غیر دارویی آسم است که توسط دکتر "عاطفه عابدینی" و دکتر "اردا کیانی" فوق تخصصان ریه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری پنج شنبه 18خردادماه برای اولین بار در سطح ایران بر روی یک بیمار مبتلا به آسم مقاوم با حضور دکتر ولایتی، گروه بیهوشی و اساتید برونکوسکوپی در بخش برونکوسکوپی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، انجام شد.
دکتر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص این موفقیت و در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : این اولین باری است که چنین موفقیتی در کشور برای درمان بیماری آسم مقاوم به دست می آید.
دکتر ولایتی در همین ارتباط افزود: شیوع آسم در ایران حدود 8 تا 10 درصد است که 1 درصد آنان مبتلا به آسم مقاوم هستند و استفاده از درمان با ترکیبات کورتنی که شیوع دارد نیز عوارض جدی به دنبال داشته ضمن آن که درمان قطعی هم محسوب نمی گردد و این شیوه برای اولین بار و با استفاده از ترموپلاستی برای درمان قطعی استفاده می شود که شیوه ای جدید در دنیا محسوب می گردد و توسط متخصصان این بیمارستان آغاز شد .
این روش درمان برای اولین بار در بخش برونکوسکوپی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در سطح ایران بر روی بیمار مبتلا به آسم مورد استفاده قرار گرفت. تروموپلاستی با روش رادیوفرکونسی (Radiofrequency) و ایجاد 18 وات گرما معادل 650 باعث از بین رفتن عضلات صاف اطراف برونش در افراد مبتلا به آسم می شود که این امر موجب گشاد شدن راه های هوایی و درمان بیماران می گردد. در این روش به علت اینکه درمان از مجاری ریز هوایی آغاز می شود و عمل طولانی و قابل انجام برای کل ریه نمی باشد، ریه را به 3 قسمت تقسیم کرده و در 3 جلسه به فواصل 3 هفته انجام می گردد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: