velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۲۴
پ
کد خبر: ۱۹۱۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
دکتر ولایتی در دیدار با رییس مجلس نمایندگان قبرس

باید از ظرفیت های مجالس دو کشور برای توسعه روابط بهره برداری کرد

دکتر ولایتی روز سه شنبه ۱۱ ابان ماه با رییس مجلس قبرس دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار ضمن خوش امدگویی به رئیس مجلس نمایندگان و تعدادی از نمایندگان مجلس قبرس گفت:ظرفیت های ارزشمند پارلمانی دو کشور امکان مغتنم و مناسبی برای توسعه روابط در همه زمینه هاست و این سفر می تواند زمینه های لازم را در این خصوص فراهم نماید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود:دو کشور در موقعیت مهمی قرار دارند و امکان توسعه روابط دوجانبه، منطقه ای و اروپایی-اسیایی فراهم است .
دکتر ولایتی در پاسخ به سوالی از سوی رئیس مجلس قبرس هم گفت :شما با توجه به نزدیکی که با خاورمیانه دارید در واقع بخشی از این منطقه محسوب می شوید و بنابراین تحت تاثیر تحولات آن هم قرار می گیرید و می توانید نقش مثبتی را هم داشته باشید.

دیمیتریس سیلورس ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از ریاست مجلس شورای اسلامی برای این دعوت بر آشنایی با تجربیات و توانمندی های تخصصی دکتر ولایتی در عرصه بین المللی تاکید کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران کشور مهم و تاثیر گذاری در جهان و منطقه محسوب می شود و دارای موقعیتی استراتژیک است و علاقه مند هستیم تا روابط خود را در تمامی زمینه ها با ایران گسترش دهیم و از دانش و اطلاعات فوق العاده جنابعالی اطلاع داریم که می تواند برای همکاری در زمینه های مختلف موثر باشد.

دیمیتریس سیلورس افزود:ایران در مرکز جهان با موقعیت ژیوپلتیک قرار دارد و قبرس هم به جزء چند مورد روابط خوبی با کشورها برقرار نموده و علاقه مند هستیم از ظرفیت ها و توانمندی ایران استفاده نماییم.

در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص برخی همکاری های اقتصادی، بانکی و همچنین حل و فصل مسائل منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.
دکتر ولایتی در ادامه این دیدار و در جمع خبرنگاران با تشریح جایگاه قبرس گفت:این کشور در گذشته در جنبش عدم تعهد حضور فعال داشته و هم اکنون نیز عضوی متفاوت در اتحادیه اروپاست و دیدگاه های نزدیکی در مسائل منطقه ای با جمهوری اسلامی ایران دارد و بر راه حل سیاسی و نه نظامی در سوریه تاکید دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: