velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۷۰
پ
کد خبر: ۱۸۳۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 30 May 2016
دکتر ولایتی در جمع خبرنگاران در حاشیه دیدار با جمعی از علماء اهل سنت اندونزی و هند

لاریجانی کفایت لازم برای اداره مجلس را دارد/ فتنه‌گر اصلی در عراق عربستان است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ آقای لاریجانی در طی این دو دوره ای که گذشت نشان داد که کفایت لازم را در اداره درست قوه مقننه دارد و امیدواریم در این دوره هم موفق باشد.

دکتر ولایتی روز دوشنبه در حاشیه دیدار جمعی از علما و شخصیت های اهل سنت هند و اندونزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس دهم گفت: این نشانه دمکراسی واقعی در ایران است، مشارکت بسیار خوب مردم در انتخابات در دنیا کم نظیر بود و نمایندگان مجلس هم با اکثریت قاطع به آقای لاریجانی رای دادند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح‌کرد: آقای لاریجانی در طی این دو دوره ای که گذشت نشان داد که کفایت لازم را در اداره درست قوه مقننه دارد و امیدواریم در این دوره هم موفق باشد.

وی گفت: قوه مقننه، قوه بسیار مهمی است همانطور که امام رضوان الله فرمودند مجلس در راس تمام امور است.

دکتر ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص عملیات فلوجه افزود: فلوجه که ارزش بسیار مهمی از نظر استراتژیک دارد از اشغال تروریست‌ها آزاد خواهد شد و این یک پیروزی بزرگ برای ملت و دولت عراق خواهد شد.

وی با بیان این که این آزادی به زودی کامل می‌شود، پیشاپیش این حرکت بسیار مهم را به ملت و دولت عراق تبریک گفت و افزود:‌ این مقدمه ای برای آزادی موصل و قسمت های در اشغال تروریست ها است.

دکتر ولایتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که شورای همکاری خلیج فارس ادعا کرده ایران بحث حج را سیاسی کرده است، گفت: حج یک عمل سیاسی و عبادی است اما عربستان سعودی یک وظیفه ای دارد که به آن عمل نمی کند و آن هم حفاظت از حرمین شرفین ،حج گزاران، حاجیان و میهمانان بیت الله الحرام است که در سال گذشته نشان دادند کفایت لازم را در حفظ امنیت حجاج ندارند.

وی تاکید کرد: آنها باید به گونه‌ای عمل کنند که هم حجاج بتوانند اعمال عبادی خودشان را انجام دهند و تسهیلات لازم را برای آنها در این زمینه فراهم کنند و احترامات آنها محفوظ بماند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنان میهمانان خدا هستند و با رفتاری که عربستان سعودی دارد به هیچ وجه برخورد با این میهمانان تناسب ندارد، یعنی رفتار سعودی‌ها آنچه که باید باشد، نیست و ایران جز در صورتی که امنیت و احترام حجاج حفظ شود به شکل دیگری راضی نخواهد شد که حجاج ایرانی به حج بروند و بدون تردید اهتمام لازم را مسئولان جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط خواهند داشت.

دکتر ولایتی افزود: امیدواریم ماموران حکومت سعودی از رفتار گذشته خود دست بردارند و کاری کنند که در شان حجاج و زائران بیت الله الحرام باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه انگلستان ادعا کرد ایران مسبب فتنه مذهبی در عراق است، اظهار داشت: فتنه گر اصلی در عراق سعودی است و در گذشته هم اینها کارهایی کرده اند که جز در جهت تضعیف و تفرقه در بین ملت عراق اقدام دیگری نبوده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها در صدد ایجاد تفرقه و حامی تروریست ها در عراق هستند بنابراین آنچه که موجب ایجاد مشکلات برای مردم عراق شده در حقیقت تحریکات و حمایت های سعودی از تروریست ها است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها