velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۸۶
پ
کد خبر: ۱۸۳۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 30 May 2016
دکتر ولایتی در دیدار با جمعی از علماء و شخصیت های اهل سنت اندونزی

رویکرد ایران وحدت است/ تلاش گروه های تروریستی در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان

دکتر ولایتی صبح روز دوشنبه دهم خردادماه با جمعی از علما و شخصیت های سنی و شیعه اندونزی در دفتر مشاورت امور بین الملل مقام معظم رهبری دیدار کرد.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور تکفیری ها در کشورهای مسلمان گفت: تقویت این گروه های تروریستی در حقیقت تلاش در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و این به نفع استعمار است؛جمهوری اسلامی ایران در برابر تفرقه انگیزی و حمایت استعمارگران از اختلاف افکنی ها برخورد می کند و رویکرد آن وحدت است.

وی با ابراز خرسندی از دیدار آنها گفت: برای ما دیدار با علمای کشور بزرگ اندونزی توفیقی است و سابقه بسیار خوبی در ارتباط با اندونزی در جهت ترویچ و پیشرفت اسلام داشته و اندونزی در این راستا تلاش های زیادی در این سرزمین داشته اند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اندونزی کشور بزرگی است و با همتی که مردم آن به خرج داده اند 7000 جزیره را تبدیل به یک کشور کردند که حدود 250 میلیون جمعیت دارد افزود : مردم اندونزی سال های متمادی با استعمار هلند و اشغال کشور ژاپن مبارزه کردند.

دکتر ولایتی افزود: نقش اندونزی در نهضت عدم تعهد را در باندونگ فراموش نمی کنیم.

وی بیان کرد: اندونزی کشوری است که در نقشه جغرافیا وجود نداشت و بخش هایی از آن حکومت مستقل داشته اند اما به همت مردم خود جزایر آن از جاوه و سوماترا یکی شدند که در تاریخ اسلامی بی سابقه است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به ارتباط ایران و اندونزی گفت: بعد از انقلاب اسلامی رابطه ایران و اندونزی همواره رو به افزایش بود؛ رابطه بسیار خوب دو کشور دشمنانی هم دارد که غربی ها و عمدتا آمریکا از آن دسته هستند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: آنچه که در سوریه و عراق و نقاط دیگر اتفاق افتاد بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرد و این حمایت غربی ها را به دنبال داشت و آنها کسانی بودند که تکفیری ها را حمایت کردند.

وی با اشاره به فتنه انگیزی تکفیری ها در جهان اسلام بیان کرد: تکفیری ها در کل جهان اسلام خطر ایجاد می کنند و موجب فتنه انگیزی می شوند که بدون تردید مورد حمایت آشکار استعمار غرب هستند که تقویت تکفیریها در حقیقت تلاش در جهت تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است که به نحو استعمار خواهد بود.

دکتر ولایتی بیان کرد: در اندونزی علیه شیعیان این کشور تحقیقاتی صورت گرفت اما با هشیاری مردم این کشور خیلی زود توانستند بر آن غلبه کنند که اکنون فتنه تفکیری در اندونزی رو به کاهش است.

وی با اشاره به حضور سادات در اندونزی گفت: از تاریخ اندونزی اطلاع داریم که سادات نقش مهمی در تاریخ اندونزی داشته اند که برخی از آنها از یمن به ایران و شبه قاره هند به آنجا عزیمت کرده اند.

دکتر ولایتی از رابطه نزدیک خود با وزیر خارجه اندونزی گفت و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر حرکتی که در جهت تقویت مسلمین باشد با قوت حمایت می کند. امروزه پرچم بین شیعه و سنی و مقام معظم رهبری برافراشته که حضور علمای شیعه و سنی نشان از این ادعا است.

وی  با اشاره به کتاب خود با عنوان حوزه تمدن اسلامی گفت: این کتاب به زبان مالایی ترجمه شده و در اندونزی به چاپ رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر ارتباط با اندونزی گفت: در کنار ارتباطات دولتی ارتباطات مردمی و فرهنگی بسیار کارساز خواهد بود که مجمع جهانی اهل بیت و مجمع تغریب مذاهب نقش مهمی در ارتباطات مردمی بین مسلمانان کشورها دارد.

دکتر ولایتی تاکید کرد : ریاست جمهوری اسلامی ایران این است که اگر هر گونه حمایت مستقلا و تفرقه انگیزی در جهان اسلام ببینم با سماحت برخورد می کند و رویکرد آن وحدت است.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: توقع ما از اندونزی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی و پیشگام در ایجاد نهضت عدم تعهد این است که نقش مهم تر همچون گذشته در پیشبرد اهداف اسلام و مسلمانان ایفا کند.

در این دیدار تعدادی از شخصیت ها و علماء حاضر در نشست به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.



 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها