velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۹۹
پ
کد خبر: ۱۷۷۸
تاریخ انتشار: جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 22 April 2016

تقدیر از خدمات و فعالیتهای 37 ساله دكتر ولایتی در كنگره انجمن پزشكان كودكان

تهران-ایرنا- انجمن پزشكان كودكان ایران از خدمات و فعالیت های 37 ساله علی اكبر ولایتی در عرصه های سیاسی، علمی، پزشكی و اجرایی كشور تقدیر كرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه و در جریان برگزاری كنگره انجمن پزشكان كودكان ایران و همچنین بزرگداشت دكتر قریب، از تلاش های علمی و خدمات ارزنده و ماندگار دكتر ولایتی تقدیر و لوح سپاس انجمن به وی اهداء شد.
دكتر ولایتی كه متخصص اطفال و از شاگردان ویژه دكتر قریب محسوب می شود، در این كنگره، مقاله علمی و تحقیقی خود را با عنوان 'نقش ویتامین دی در جلوگیری و درمان بیماری سل' كه حاصل تحقیقات سال های 93 و 94 بر روی حدود 73 كودك در بیمارستان مسیح دانشوری است، ارایه كرد.
بر اساس این گزارش در لوح تقدیر انجمن پزشكان كودكان ایران به دكتر ولایتی آمده است: انجمن مفتخر است كه جنابعالی را در سی و هفتمین كنگره بزرگداشت استاد محمد قریب همراه و هم زبان با صاحب نظران علمی و اجتماعی ایران با عنوان حكیم و علامه زمان و چهره شاخص و ماندگار پزشكان كشور به همكاران محترم معرفی نماید.
شما دانش آموخته مكتب قریب و پیرو موفق راه آن شادروانید. اولین توفیق شما در دوران رزیدنتی با كشف استعداد سرشار، سلامت نفس و مبانی معنوی وجودتان توسط استاد شكل گرفت و با معاشرت های مكرر با ایشان صیقل یافت و این تكامل خوش یمن با ارتباط مستمر با بزرگان سیاسی دنیا و تحقیق و تفحص درباره نامداران تاریخ ایران و اسلام به اوج رسید و موجب شد تا شما شخصیتی استثنایی و عملكردی خارق العاده داشته باشید.
در بخش دیگری از این تقدیرنامه آمده است: تاریخ پزشكی رادمردی چون شما متدین، وطن پرست، مزین به تمام سجایای اخلاقی، مدیر و مدبر و مسلط به تاریخ اسلام و ایران به خود ندیده است كه 
صبر بسیار بباید پدر پیر فلك را 
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
دكتر محمد رضا خاتمی رییس انجمن پزشكان كودكان ایران در لوح تقدیر خود با اشاره به خدمات ارزشمند دكتر ولایتی به كشور كه قبل از انقلاب آغاز و با همان شدت ادامه دارد، افزود: این خدمات به قدری زیاد و متنوع است كه ارایه فهرست آنها هم كاری است سخت و از جمله طی 16 سال مسئولیت وزارت امور خارجه در مشكل ترین دوران كه مستلزم سفرهای پی در پی، پر تنش و سرنوشت ساز بود علی رغم دوری از خانه و خانواده با عزمی راسخ و توانی استثنایی چنان كارنامه درخشانی از خود به بار گذاشته اید كه مسئولین وزارت امور خارجه شما را به عنوان الگوی كار خود می شناسند و بزرگان فعلی وزارت خارجه همه تعلیم یافتگان مكتب شما هستند و مهمتر اینكه در این ایام هیچ گاه از پزشكی فاصله نگرفته اید و پیوسته پزشك بودن را شغل اصلی خود می دانستید.
در این لوح تقدیر به خدمات دكتر ولایتی در نشان دادن تاریخ ایران و اسلام با انتشارات متعدد و متنوع و سلسله برنامه های تلویزیونی كه نزد صاحب نظران و اسلام شناسان جایگاه رفیعی دارد و تقدیر در سطوح ملی و بین المللی و افتخار دریافت نشان درجه یك اشاره شده است. 
انجمن همچنین به فعالیت های پزشكی وی از زمان رزیدنتی تاكنون در حوزه ترجمه، تالیف، انتشار مقالات متعدد علمی، سخنرانی های تخصصی و فوق تخصصی در سطوح ملی و بین المللی در خصوص كودكان و بیماری های عفونی و به ویژه سل اشاره و افزود: تصدی جنابعالی در بیمارستان مسیح دانشوری كه چون نگینی بر تارك دانشگاه شهید بهشتی و كشور می درخشد با پژوهشكده های متعدد، مركز پیوند اعضاء، تجهیز به آخرین تكنولوژی و نیروی انسانی مجرب جایگاه رفیعی كه در سطح بین المللی و كشور دارد و مورد وثوق سازمان بهداشت جهانی است و فعالیت های علمی آن نقش موثری در ارتقاء رتبه علمی كشور داشته و انتشار اطلس مایكوباكتریوم ها برای اولین در دنیا حاصل زحمات شما در این مجموعه است.
در این لوح تقدیر با توجه به پشتوانه قوی از تجربیات علمی، سیاسی و اجتماعی دكتر ولایتی به مسئولیت اخیر وی به عنوان رئیس مركز تحقیقات استراتژیك اشاره و آمده است: خدای را سپاس كه چنین مسئولیتی سنگین به شخص واجد شرایطی چون شما واگذار شده تا خدمات خود را به نظام و كشور در سطح و كیفیتی بالا ادامه دهید و انجمن پزشكان كودكان ایران از حمایت ها و خدمات مستمر شما در 37 سال گذشته تشكر می نماید.
كنگره انجمن پزشكان كودكان ایران و طب اطفال و همچنین بزرگداشت دكتر قریب از روز چهارشنبه آغاز و تا شنبه 4 اردیبهشت در محل كتابخانه ملی ادامه دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: