velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۳۳
پ
کد خبر: ۱۷۷۴
تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 15 April 2016
دکتر ولایتی در جریان بازدید از اردوی تیم ملی وزنه برداری

انتظار داریم ورزشكاران ایرانی در كسب عنوان های اخلاقی و قهرمانی در جهان زبانزد باشند

رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع پولادمردان ایران گفت: انتظار داریم ورزشكاران و قهرمانان ایرانی در كسب عنوان های اخلاقی و قهرمانی در جهان زبانزد باشند.

دکتر ولایتی عصر پنج شنبه از اردوی تیم ملی وزنه برداری در مجموعه ورزشی آزادی تهران بازدید كرد.
وی در جمع اعضای تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: كشور ایران از تاریخ و ریشه عمیقی برخوردار است و ورزش یكی از اركان این ارزش های تاریخی كشور به شمار می رود و در عین حال انتظار داریم ورزشكاران و قهرمانان ایرانی هم از نظر كسب عنوان های قهرمانی و هم اخلاقی در دنیا نمونه باشند.
وی ادامه داد: وقتی وارد محل اردوی تمرینی تیم ملی وزنه برداری شدم همان نكاتی كه انتظار می رفت به عنوان یك ایرانی كه با الگوی فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد را دیدم.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخص مصلحت نظام از فردوسی به عنوان شاعر اخلاق مدار یادكرد و با قرائت این شعر فردوسی كه « زنیرو بود مرد را راستی - زسستی كژی آید و كاستی» گفت: وی پرچمدار اخلاق است كه در اشعار به سلامتی و تندرستی جسم روح توجه داشت.
ولایتی در ادامه با خواندن دوبیت از غزل مولانا با عنوان «زین همرهان سست عناصر دلم گرفت- شیر خدا و رستم دستانم آرزوست / جانم ملول گشت زفرعون و ظلم او-آن نور روی موسی عمرانم آرزوست / » افزود: مولانا در این شعر به دو نماد بزرگ اسلامیت و ایرانی بودن اشاره كرده است.
وی خاطرنشان كرد: وی به عنوان یكی از بزرگان معرفت و عرفان در كنار شیرخدابودن را آرزو می كند كه همان مولای متقیان به عنوان اسوه معنویت و پایداری است وپس از آن رستم دستان به عنوان یكی ازالگوهای پهلوانان و اخلاقی ایران از دیگر آرزوهای مولانا در این شعر هست.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: زمانی ورزشكاران وقتی از درب كوتاه زورخانه با وضو وارد می شدند ، صلوات می فرستادند و زمین را بوسه می زند، ورزشكارانی مانند سید مهدی خزازی در بخش شنای ورزش زورخانه ای زیارت عاشورا می خواند و زورخانه علاوه بر این كه محلی برای پرورش جسم بود، محلی برای پروش روح هم بود.
ولایتی به دیدار خود با سفیر ایران در قزاقستان اشاره كرد وگفت: این سفیر در سفر خود به شهر خیوه در ازبكستان زیارتش از قبر پوریای ولی تعریف می كرد كه من نیز علاقه مند به زیات این پهلوان نامی ایران هستم كه در ورزش و اخلاق نمونه است. 
وی با یادآوری قدمت رشته هایی مانند كشتی وزنه برداری خاطرنشان كرد: سعدی در كتاب گلستان به كشتی و وزنه برداری به عنوان رشته های ریشه دار اشاره كرده و گفته است «هزار من سنگ برداشته » كه فردی به شخصی كه این هزار من سنگ را برداشته توهین می كند و سعدی به او می گوید خویشتن دار باش. 
وی ادامه داد: رفتار وزنه برداران و سرمربی این تیم نشان از روح جوانمردی ورزشكاران ما دارد كه در حوزه قهرمانی و اخلاقی توفیقات خوبی هم داشتند. 
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت به تاكید حضرت آیت الله خامنه ای در امر ورزش اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اهل ورزش هستند و هربار كه قهرمانان و مدال آوران در عرصه های جهانی افتخار می آفرینند، خوشحال می شوند.
وی افزود: امام راحل نیز همواره ورزشكاران را دوست داشتند و خود ایشان روزی سه بار و هر بار 25دقیقه پیاده روی می كردند. 
ولایتی درباره تاثیر ورزش در ایجاد صلح بین كشورها هم اظهارداشت: بدون تردید میدان های ورزشی جایگزین عرصه های تنازعات خواهد شد و تقویت ورزش غیر مستقیم به ارتقای روابط بین كشورها منجر می شود.

مسابقات می تواند فرصتی برای صلح همسایگان باشد 
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی وزنه برداری در جمع خبرنگاران درباره حضور برخی كشورهای همسایه ایران مانند ارمنستان و جمهوری آذربایجان در رقابت های بین المللی گزینشی جام فجر (9تا13خردادماه امسال) اظهارداشت: وقتی كشورهایی مانند ارمنستان و جمهوری آذربایجان درجام فجر شركت می كنند این مسابقات می تواند فرصتی برای صلح همسایگان باشد.
وی افزود: فكر می كنم تحریك بیگانگان در آتش افروزی بین دو كشور موثر بوده و خوشحالم كه رییسان جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان به ندای آتش بس پاسخ دادند. 
به گزارش ایرنا، علی اكبر ولایتی امروز با حضور در محل تمرین تیم ملی وزنه برداری در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا از نزدیك با پولادمردان ایران گفت و گو كرد. 
در این مراسم علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری توضیحاتی درباره مسابقات پیش رو رقابت های قهرمانی آسیا و همچنین جام فجر و المپیك ریو 2016ارائه كرد. 
در این مراسم كه دكتر افتخاری مسئول برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان، محمد نصیری قهرمان المپیك جهان و سایر پیشكسوتان وزنه برداری حضور داشتند ، رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام جویای حال بهداد سلیمی دارنده مدال طلای المپیك لندن شد كه دكتر داود باقری رییس كمیته پزشكی فدراسیون توضیحاتی را در این باره ارائه داد. 
بهداد سلیمی حدود پنج ماه پیش در تمرینات تیم ملی مصدوم شد و به این دلیل رقابت های قهرمانی جهان را ازدست داد و اواخر آبان ماه سال گذشته پای وی تحت عمل جراحی قرار گرفت كه به گفته رییس كمیته پزشكی فدراسیون وزنه برداری وضعیت این قهرمان المپیك جهان خوب است و امید زیادی برای حضورش در ریو وجود دارد. 
پس از آن رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام كتاب پنج جلدی دانشنامه جوانمردی را به اعضای تیم ملی وزنه برداری هدیه داد.
پولادمردان ایران خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا در روزهای سوم تا 11 اردیبهشت 95 در شهر تاشكند ازبكستان آماده می كنند.
ورزشكاران این رشته كه پیش از در رقابت های قهرمانی سال های 2014و 2015موفق به كسب پنج سهمیه المپیك شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها