velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۳۰
پ
کد خبر: ۱۰۹۱
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 24 July 2014
دکتر ولايتي در نشست خبری:

محمود عباس مشروعيتش را از دست داده است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: محمود عباس با مواضع اخیرش مشروعیت خود را نزد بسیاری از مردم اصلی فلسطین از دست داده است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، علی اکبر ولایتی در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر تلاش محمود عباس برای متقاعد کردن طرف‌های فلسطینی به پذیرش طرح آتش بس مصر افزود: از آقای محمود عباس توقعی جز این کار را نداریم زیرا او هیچ وقت کاری در چارچوب حمایت از مقاومت فلسطین انجام نداده است.

وی تصریح کرد: ‌محمود عباس به‌ویژه در تحولات اخیر کاری نکرده و فقط پیام رژیم صهیونیستی را به طرف مقابل ارائه کرده است.

ولایتی با اشاره به اعلام حمایت همزمان امریکا، رژیم صهیونیستی و محمود عباس از پیشنهاد آتش بس مصر افزود‌: حتما باید شکی در ذهن ایجاد شود که صهیونیست‌ها که بی‌امان مردم غزه را گلوله‌باران می کنند همان موضعی را داشته باشند که محمود عباس دارد.

وی با بیان اینکه محمود عباس مشروعیتش را نزد مردم اصلی فلسطین از دست داده است اضافه کرد: حتی شماری از وزرای دولت تشکیلات خودگردان فلسطین این مواضع عباس را قبول ندارند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری در باره اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری محکومیت سران رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی و میزان رضایت مقام معظم رهبری از کمک‌های ایران به فلسطینیان گفت: در جلسه‌ای که هیئت دولت در خدمت معظم‌له بودند، ایشان از موضع دولت و شخص رئیس جمهور درباره غزه اظهار رضایت کردند.

ولایتی افزود: تا جایی که اطلاع دارم وزارت امور خارجه در حوزه‌های مختلف در این باره در حال فعالیت است و امیدوارم موضوع محاکمه سران رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی نیز در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار یکی از رسانه های چین مبنی بر ارتباط بحران غزه با وقایع سوریه و عراق گفت: حتما ارتباط وجود دارد حمایت صهیونیست ها از گروه‌های تروریستی مانند داعش در عراق و سوریه تردیدناپذیر است.

ولایتی افزود: اصلا این موضوع اعلام شده است و مبتنی بر تحلیل ما نیست زیرا سیاسیون تلاویو بارها اعلام کرده اند که از گروه‌های تروریستی علیه سوریه حمایت می کنند پس این موضوع قابل پنهان کردن نیست.

وی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش را در امتداد هم دانست و اضافه کرد: آنان از یک سو برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان تلاش می کنند و از سوی دیگر مستقیم به غزه حمله شده‌اند پس خاستگاهشان یکی است زیرا از یک سو در جهان اسلام با ایجاد تفرقه برادرکشی می کنند و از سوی دیگر به فلسطین به عنوان قلب تپنده جهان اسلام ددمنشانه حمله کرده‌اند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه انگلیسی مبنی بر اینکه داعش از مرزهای ایران دور نیست آیا این به مفهوم نزدیکی فیزیکی اسرائیل به ایران است گفت: اگر این طور باشد بعضی از عوامل امریکا در منطقه که به نفع امریکا عمل می کنند به مرزهای ما نزدیک هستند؛ برخی اشخاص سیاسی و تروریست ها به مرزهای ما نزدیک هستند و در کشورهای همسایه حضور دارند آیا این به مفهوم نزدیک بودن امریکایی ها به مرزهای ماست؟

ولایتی با اشاره به پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس تصریح کرد: پس از جنگ تحمیلی 8 ساله دیگر هیچ کشوری جرأت حمله به ایران را ندارد زیرا می داند جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی منطقه ای یا به تعبیر درست‌تر به عنوان قدرت اول منطقه آنقدر اقتدار دارد که از مرزهایش دفاع کند. پس هیچ کس جرأت حمله به ما را ندارد.

وی گفت: علت اینکه ما با گروه‌هایی مانند داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه مخالفیم نفس کار تروریستی آنان است وگرنه گروهک تروریستی منافقین نیز پیشتر در پناه رژیم صدام بود و اکنون نیز در بغداد در پناه امریکایی‌هاست پس تروریست با تروریست فرقی نمی کند چه منافقین باشند چه گروه‌هایی مانند داعش و این مواضع ما به معنی تهدید مرزهای ما نیست.

ولایتی افزود: با تجربه بسیار مهمی که دنیا از ایران کسب کرده است کسی جرأت تجاوز به مرزهای ما را به خود نمی دهد و این گروه‌های تروریستی هم جرأت و قدرت چنین کاری را ندارند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار انگلیسی درباره نقش عربستان در حمایت از داعش در عراق گفت: این نیاز به بررسی سازمان‌های بین‌المللی دارد تا معلوم شد چه کسانی از تروریست‌ها حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: بی تردید هر نوع کمک هر کشوری به گروه‌های تروریستی محکوم است پس مجامع بین المللی مانند سازمان ملل متحد که تروریسم را محکوم می کنند باید عوامل کمک‌کننده به گروه‌های تروریستی را مشخص و به دنیا معرفی کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: