velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۳۶۷
پ
کد خبر: ۴۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 23 April 2013
حاشیه های نشست خبری دبیرکل مجمع بیداری اسلامی

از اصرار انتخاباتی اهالی رسانه تا تسلط ولایتی به زبان انگلیسی

اگرچه دکتر ولایتی از ابتداي نشست اعلام كرد كه اين برنامه فقط درباره بيداري اسلامي است و قصد ندارد به سوال‌هاي انتخاباتي پاسخ دهد اما اصرار و تلاش خبرنگاران و سوالات متعدد انتخاباتي آنان، وي را وادار به وارد شدن به بعد انتخاباتي كرد.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی:

نشست خبری صبح امروز دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در حالی در سالن همایش پژوهشکده باقرالعلوم برگزار شد که بسیاری از خبرنگاران داخلی و خارجی منتظر بودند جزئیات یکی از بزرگترین همایش های بین المللی در کشورمان را مخابره کنند.



اگرچه اهالی رسانه به تاخیرهای حدودا یک ساعته برنامه ها و نشست ها در تهران عادت دارند و ترافیک طبق معمول متهم ردیف اول است، اما حضور رییس بیمارستان مسیح دانشوری که در شمالی ترین نقطه تهران واقع شده، در محل نشست خبری که در مرکز شهر واقع است، بدون تاخیر بود و این نشست از معدود دفعاتی محسوب می شد که بر خلاف معمول! راس ساعت تعیین شده آغاز می شود.

نشست خبری دکتر ولایتی با قرائت قرآن توسط قاری بین المللی کشورمان یعنی کریم منصوری آغاز شد و ناخودآگاه همگان به یاد تلاوت دلنشین و ماندگار او در اجلاس سران کشورهای اسلامی افتادند. حضور یک قاری مطرح بین المللی در کنار یک دیپلمات شاخص همچون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و آیت الله تسخیری نشان می داد یک برنامه کاملا بین المللی و مهم در حال برگزاری است.



سالن همایش کوچک پژوهشکده باقرالعلوم که دکتر ولایتی تاکید داشت با رعایت جوانب مربوط به عدم استفاده از امکانات عمومی و بیت المال، به صورت اجاره در اختیار این برنامه قرار بگیرد مملو از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه های داخلی و خارجی بود به طوری که برخی افراد مجبور شده بودند تا جلسه را به طور ایستاده دنبال کنند.

با آغاز سوالها، خبرنگاران خبرگزاری ها سریعا اقدام به ارسال پاسخ های مهم دکتر ولایتی می کردند و حسین رنجبران مجری برنامه مشهور دیروز، امروز، فردا از خبرنگاران درخواست می کرد تا سوالات خود را تنها در خصوص موضوع بیداری اسلامی مطرح کنند اما نمی شد از عطش اهالی رسانه برای کسب اطلاعاتی جدید درباره کاندیداتوری گذشت و به همین خاطر نخستین سوال از سوی خبرنگار یک خبرگزاری دولتی کاملا انتخاباتی بود و موجب شد تا عضو ائتلاف پیشرفت با خنده اعلام کند که "ممنون که سوالی کاملا مرتبط در خصوص بیداری اسلامی پرسیدید!"

اگرچه دکتر ولایتی از ابتداي نشست اعلام كرد كه اين برنامه فقط درباره بيداري اسلامي است و قصد ندارد به سوال‌هاي انتخاباتي پاسخ دهد اما اصرار و تلاش خبرنگاران و سوالات متعدد انتخاباتي آنان، وي را وادار به وارد شدن به بعد انتخاباتي كرد.



یکی از خبرنگاران مسن که خود را نماینده نیویورک تایمز معرفی کرد نیز ترجیح داد از این فضا استفاده کرده و خطاب به دکتر ولایتی گفت که شما چهره انتخاباتی هستید و در نشست خبری باید به سوال های انتخاباتی هم پاسخ بدهید! دکتر ولایتی هم در پاسخ به وی تاکید کرد که من هیچ کجا سخنرانی در خصوص انتخابات نداشتم اما رسم ادب این است که وقتی از من سوالی پرسیده می شود حتی اگر در خصوص انتخابات هم باشد، پاسخ بدهم.

نبود مترجم برای خبرنگاران خارجی شاید در دیگر نشست ها جزء ضعف ها محسوب شود اما وقتی مخاطب، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در طول 16 سال باشد نیازی به اضافه کردن فردی به تبحر او نیست و وقتی خبرنگار کلمبیایی برای پرسیدن سوال خود درخواست مترجم کرد دکتر ولایتی از وی خواست که سوالش را به انگلیسی بپرسد و ترجمه آن را نیز خود برعهده گرفت.

اصرار برخی اهالی رسانه برای کسب جمله ای که نشان دهد اعضای ائتلاف پیشرفت که هر کدام وزنه های مهمی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور محسوب می شوند، با یکدیگر اختلاف دارند با شکست مواجه شد؛ شاید برخی از آنها خبر از سابقه دکتر ولایتی در پاسخگویی منطقی و مناسب به هزاران سوال در دوران مسئولیتهای مختلفی که داشته است، نداشتند.



نشست خبری یک ساعته دبیرکل مجمع بیداری اسلامی که با سوالات متعدد خبرنگاران داخلی و خارجی همراه بود، بیش از یک ساعت به طول انجامید و در نهایت با اصرار خبرنگاران برای گفتگویی اختصاصی با دکتر ولایتی حتی در حد یک دقیقه، پایان یافت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار