velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۳۴۳
پ
کد خبر: ۳۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 23 April 2013
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری مطرح کرد:

تشریح ویژگی‌های اجلاس علمای جهان اسلام/ رییس‌جمهور یازدهم باید الگوي كامل رجال سياسي و مذهبي باشد

دکتر ولایتی در پاسخ به اين سوال كه اگر رئيس جمهور شويد همچنان دبير كل مجمع خواهيد ماند گفت: اين مجمع از سوي علماي جهان اسلام تشكيل شده و يك شغل بين‌المللي غير دولتي است لذا اگر ويژگي‌ هاي موجود مورد قبول آنها باشد همچنان باقي خواهم ماند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولايتي، دبيرکل مجمع جهاني بيداري اسلامي در نشست خبري صبح امروز خود که با حضور دهها خبرنگار داخلی و خارجی برگزار شد، به تشریح جزئیات "اجلاس جهاني علما و بيداري اسلامي" پرداخت و با بیان اینکه از سال 1389 شاهد هستيم که موج بيداري در جهان آغاز شده است و در اين راستا مقام معظم رهبري در 14 بهمن 1389 بشارت دادند که جهان در آستانه تحول جديدي است، گفت: در 27 شهريور سال 1390 همايش بيداري اسلامي با حضور علماي کشورهايي که در آن‌ها انقلاب رخ داده بود آغاز شد که انعکاس بسيار خوبي را نيز در جهان و منطقه در پي داشت.

وی با اعلام اینکه مهمترين اجلاس مجمع بیداری اسلامی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آينده با حضور علماي 82 کشور جهان در سالن اجلاس برگزار خواهد شد، آنرا اقدامی بزرگ توصیف کرد که ثمرات زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

واکنش دکتر ولایتی به انفجارهای اخیر در آمریکا

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین خصوص ارتباط دادن انفجارهای اخیر در بوستون آمریکا به مسلمانان گفت: دشمنان جهان اسلام هر اتفاق سوئي كه رخ مي‌ دهد را به مسلمانان نسبت مي‌دهند در حالي كه اين حوادث حكايت از انحطاط رو به افزايش جامعه آمريكا و رفتارهاي سوء مديريت دولت آمريكاست.

وي یادآور شد: اين خشونت‌ها در آمريكا حكايت از بحران درون جامعه آمريكايي داشته و ربطي به مسلمانان ندارد.



شورای نگهبان بر تبلیغات انتخاباتی نظارت دارد

این عضو ائتلاف پیشرفت درباره شبهه تبليغاتی بودن برخی فعالیتها و سخنرانی ها نیز گفت: صحبت‌هايي كه امروزه درباره انتخابات مي‌شود، تبليغات نيست بلكه ما در نشست‌هايي كه برگزار مي‌ شود به سوال‌ هاي انتخاباتي كه از ما پرسيده مي‌ شود جواب مي‌ دهيم.

ولايتي با بیان اینکه تبليغات انتخاباتي تعريفي دارد كه در شوراي نگهبان تبیین شده و اين شورا بر اين امر مراقبت دائم داشته و اگر كسي از خطوط قرمز آن عبور كند به آن هشدار داده مي‌شود، افزود: بنده هيچ سخنراني درباره انتخابات نداشته‌ ام و امروز نيز اين نشست مربوط به بيداري اسلامي است اما اخلاقا وقتي سوالي از ما مي‌ شود بايد پاسخ بدهيم.

دبير كل مجمع بيداري اسلامي در پاسخ به اين سوال كه اگر رئيس جمهور شويد همچنان دبير كل مجمع خواهيد ماند گفت: اين مجمع از سوي علماي جهان اسلام تشكيل شده و يك شغل بين‌المللي غير دولتي است لذا اگر ويژگي‌ هاي موجود مورد قبول آنها باشد همچنان باقي خواهم ماند.

نظر مشاور رهبر انقلاب درباره بحران سوریه

دکتر ولایتی درباره مساله بحران سوريه نیز گفت: آنچه كه در تبليغات غرب، دولت‌ هاي مرتجع منطقه و رژيم صهيونيستي درباره سوريه تعريف مي‌ شود را قبول نداريم بلكه اينها سلسله‌ اي از دشمني آنها عليه سوريه است.

وي با بیان اینکه سوريه نقش روشني در زنجيره جبهه مقاومت مسلمانان دارد كه دشمنان به دنبال قطع اين زنجيره هستند، گفت: ما از دولت و ملت سوريه و اصلاحاتي كه بشار اسد براي اين كشور در نظر دارد حمايت مي كنيم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اعلام اینکه از علماي سوريه برای اجلاس هفته آینده دعوت كرده ايم و دعوت ما هيچ منافاتي با موازين اسلامي و انساني ندارد چراکه مخالف لشكركشي عوامل مزدور به سوريه هستيم، افزود: مردم سوريه با تمام توان از دولت و تماميت ارضي خود دفاع كرده و با ايستادگي خود تاكنون موفق بوده‌ اند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي یادآور شد: آمريكا و غرب با حمله به دولت و ملت سوريه نتوانستند در حوزه نظامي بهره ببرند، لذا تلاش كرده‌اند جنگ در اين كشور را به جنگ مذهبي تبديل كنند.

ولايتي با یادآوری اینکه اكثريت ملت سوريه از اهل تسنن هستند اما ما از آنها حمايت مي‌كنيم و اين دفاع، دفاع بجايي است و هيچ وقت موجب تفرقه و انشقاق بين شيعه و سني نخواهد شد، گفت: جبهه مقاومت و فلسطين بعد از پيروزي در جنگ غزه اعلام كردند كه پيروزي ما از صفر تا صد مرهون كمك‌هاي ايران است چراکه كار تفرقه افكني بين مسلمانان كار دشمنان اسلام است.

دبير كل مجمع بيداري اسلامي درباره حل مشكل سوريه در اجلاس جهاني علما و بيداري اسلامي نیز گفت: به طور حتم ما سعي خواهيم كرد در اين اجلاس با توجه به حضور كشورهاي مختلف جهان به يك جمع بندي جامع دست پيدا كنيم و بتوانيم در حل مشكل اين كشور نقش مهمي را داشته باشيم.

ولايتي خاطرنشان كرد: در تلاش هستيم در قبال مسئله سوريه در اجلاس جهاني علما و بيداري اسلامي به يك جمع بندي نهايي دست پيدا كنيم.



پاسخ به برخی شبهات درباره ائتلاف پیشرفت

عضو ائتلاف پیشرفت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه قانونمداري پايه و اساس حكومت جمهوري اسلامي است، گفت: قانون محور همه كارهاست و همه افراد بايد تابع قانون باشند

دکتر ولايتي در پاسخ به سوالي درباره نحوه انتخاب کاندیدای نهایی ائتلاف فوق گفت: اين كه هر سه نفر ما براي انتخابات ثبت نام كنند نه تنها ضعف نيست بلكه نقطه قوت است چرا كه هر سه ما مي‌ توانيم از فرصت‌ها و امكانات موجود به صورت قانوني استفاده كنيم.

وی ادامه داد: اين سه نفر همچنين مي توانند در ميزگردهايي كه ممكن است صدا و سيما ترتيب دهد به هم كمك كنند و هر كدام در حوزه تخصص خود پاسخگوي سوال‌ ها باشد.

عضو ائتلاف پیشرفت همچنین خروج یکی از اضلاع این ائتلاف را رد کرد.

دکتر ولايتي در پاسخ به سوالی درباره استفاده از تفاسیری چون انحراف در ائتلاف پیشرفت نیز گفت: به كار بردن كلمه انحراف كاربرد نادرستي است و با اخلاق مداري در تعارض است. ما قول نداده بوديم كه فقط يك نفر به عنوان كانديداي رياست جمهوري مطرح باشد لذا تا آستانه انتخابات و تا زماني كه افراد قصد انصراف نداشته باشند ادامه خواهيم داد.

مردم از تفرقه افکنان راضی نیستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه جمهوري اسلامي ايران همواره در منطقه و جهان به عنوان يك قدرت مهم مطرح بوده است، این نکته را خاطرنشان کرد که انتظار مي‌ رود در شرايط فعلي اختلافات داخلی كاهش يابد و مردم جهان ديد روشني به ما داشته باشند.

وي افزود: به طور حتم هر كسي به نوعي مي‌ تواند براساس معيارهاي جمهوري اسلامي ايران به كشور خدمت كند اما اين موضوع بايد از سوي تمام مسئولين مورد توجه قرار گيرد كه دين مداري و اخلاق مداري حفظ شده و با اين دو مؤلفه وارد عرصه خدمت به مردم شود.

ولايتي افزود: كساني كه در عرصه داخلي كشورمان تفرقه اندازي مي‌كنند بايد بدانند كه مردم از آنها راضي نيستند لذا كسي كه پست رياست جمهوري يازدهم را بر عهده مي‌گيرد بايد الگوي كامل رجال سياسي و مذهبي باشد و در راستاي ايجاد آرامش در فضاي كشور گام بردارد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه با توجه به معيارهايي كه رهبر معظم انقلاب بيان كرده است را در خود می بینید، تصريح كرد: معيارهايي كه معظم له بيان كرده‌اند كامل و جامع است اما اين نكته را بايد در نظر گرفت كه در جمهوري اسلامي ايران رياست جمهوري انتصابي نيست بلكه انتخابي است و مردم تشخيص مي‌دهند كه چه كسي اين مسئوليت را بر عهده گيرد.

وي افزود: شوراي نگهبان با بررسي صلاحيت‌ ها قطعا افراد داراي شايستگي‌هاي لازم را براي ورود به عرصه معرفي خواهد كرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار