velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۱۶۲
پ
کد خبر: ۶۲۲
تاریخ انتشار: شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - 24 August 2013

ولایتی: نظام پزشکي جلوي زيرميزي را بگيرد

دکتر علي‌اکبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در مراسم بزرگداشت روز پزشک ضمن اشاره به مشکلات جامعه پزشکي، گفت: مشکل اصلي پزشکي امروز ما، نقصي است که در ارائه خدمات پزشکي داريم که ريشه آن به بيمه‌ها بازمي‌گردد.

وي افزود: بيمه‌هاي کشور کارآمد نيستند و مردم بابت معالجات خود تقريبا بين 65 تا 70 درصد هزينه‌هايشان را از جيب مي‌پردازند.

 

 البته بر اساس برنامه پنجم توسعه، اين جهت بايد برعکس شود به طوري که 70 درصد هزينه‌ها را بايد بيمه بپردازد و 30 درصد آن را مردم. در نهايت هم بيمه‌ها بايد آنقدر کارآمد شوند که مردم مبلغي را بابت درمان خود نپردازند. اما همه مشکلات نظام سلامت به بيمه‌ها ختم نمي‌شود. لازم است شبکه بهداشتي نيز توسعه يافته و برنامه پزشک خانواده نيز گسترش يابد. در صورتي که يک حلقه از اين زنجيره سيستم ارجاع به درستي صورت نگيرد، کارآمد نخواهد بود. همچنين لازم است از تمام امکانات پزشکي چه دولتي و چه خصوصي در کشور استفاده شود.

رييس بيمارستان مسيح دانشوري به تنفيذ حکم رياست کلي زالي در سازمان نظام پزشکي اشاره کرد و گفت: اگر بخواهيم تمام وظايف نظام پزشکي را در يک کلام خلاصه کنيم، بايد بگوييم که حفظ اعتماد ميان پزشک و بيمار مهم‌ترين سرمايه و مهم‌ترين وظيفه نظام پزشکي است؛ يعني اگر پزشکي جرمي مرتکب شد، بايد به آن رسيدگي کنند. هر چند اکثريت مردم به جامعه پزشکي اعتماد دارند، اما لازم است نظام پزشکي اعتماد مردم را بيش از پيش جلب کند. وظيفه نظام پزشکي آن است که اعتماد مردم به جامعه پزشکي را حفظ کند و جلوي زيرميزي‌ها را بگيرد، با وزارت بهداشت نيز همکاري کند.
وي از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکي، کميسيون بهداشت و درمان مجلس و آکادمي علوم پزشکي به عنوان ارکان اربعه نظام سلامت ياد کرد و گفت: اگر اين ارکان با يکديگر کار کنند، وضعيت پزشکي اصلاح خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها