velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۰۵۸
پ
کد خبر: ۱۸۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 14 May 2013

معرفي كتاب «دانشنامه جوانمردي؛ ريشه ها و خاستگاه»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، كتاب «دانشنامه جوانمردي» تاليف دكتر ولايتي، نگاهي است به ريشه ها و خاستگاه انديشه جوانمردان و فتيان و گشايشي است در راه شناخت و بررسي بن مايه ها و درون مايه هاي جوانمردي.



در فرهنگ و تمدن پرافتخار اسلام و ايران، جمعي از وارستگان كه دل به معارف غني اسلامي سپرده بودند در صدر مروت نشستند و عقد فتوت بستند تا خلق را به دست و زبان خويش مرنجانند و خويشتن را در اين جهان از جميع جهانيان فروتر شناسند؛ هر چه دارند، به سخا، از هيچكس وا ندارند؛ سينه از كبر و كينه پاكيزه سازند؛ و هم با خلق و هم با خدا وفا نگه دارند.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي، در اين كتاب، جوانمردي را ميراثي گران بها از فرهنگ اسلامي و ايراني مي داند؛ ميراثي كه در روزگار بحراني جامعه ايران به قوام و انسجام ملت ما مدد رساند و آن را تداوم بخشيد. فتوت از دو منبع اسلام و ايران پيش از اسلام بهره برد و آن را مي توان پيوندي از نيكويي هاي اخلاقي و ديني ايران در قبل و پس از اسلام دانست. فتوت و عرفان، به مانند اخلاق اجتماعي، ايرانيان را در رفتار و سلوك مدني شان راهنماي طريقت بود.

جلد اول «دانشنامه جوانمردي (فتوت)؛ ريشه ها و خاستگاه» را انتشارات اميركبير در سال 1391 روانه بازار كرده است. دكتر ولايتي  اين اثر را  با همكاري محمدرضا جوادي يگانه، محمدرضا جعفر آقائي، رضا مختاري اصفهاني و با سر ويراستاري هومن عباسپور تاليف كرده است.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا یاحقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
06 دی 1392 - 16:20
با سلام و خدا قوت به شما و تیم تهیه کننده دانشنامه جوانمردی .جای این کار بسیار خالی بود و اینجانب ارزوی بهترینها را برای شما دارم.البته ظرفیتهای خالی ورزش باستانی میتواند درجهت تحقق ارمان جوانمردان نقش افرینی کند و این ایین را در لایحه های جامعه تثبیت نماید .اول و اخر مردان عالم بخیر . حق نگهدارت دکتر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: