velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۵۲
پ
کد خبر: ۹
تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - 19 April 2013
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي:

حماسه سياسي با انتخاب دولت کاردان و تابع ولايت فقيه تحقق مي‌يابد

دكتر علي‌ اکبر ولايتي گفت: بايد با انتخاب دولت کاردان و تابع ولايت فقيه حماسه سياسي را تحقق بخشيم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر علی اکبر ولایتی، دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در همايش حوزه و بيداري اسلامي در دانشگاه علوم اسلامي رضوي مشهد که چهاردهم فروردين برگزار شد اضافه کرد: انتخابات مساله‌اي مهم است و در واقع مي‌توان گفت در شرايط فعلي ضرورت بيشتري براي اثبات تکليف بيشتر وجود دارد.

‏وي افزود: شايد هيچگاه نظير حال براي اثبات تکليف نسبت به نظام و آرمان‌هاي نظام اسلامي ضرورت نداشتيم و بايد تمام تلاش خود را در عرصه انتخابات براي به تحقق رساندن حماسه سياسي بکنيم.

‏ولايتي با اشاره به اينکه در انتخابات رياست جمهوري خرداد 92 بايد دولت کاردان و تابع ولايت فقيه انتخاب شود، اضافه کرد: در سالي که با عنوان حماسه سياسي و حماسه اقتصادي توسط مقام معظم رهبري نامگذاري شده است، بايد يکايک افراد جامعه در مسير تحقق آن تلاش کنند.

‏وي ادامه داد: هر فرد مي‌تواند در اين مساله کارگشا باشد و به نوعي مي‌توان گفت براي تحقق حماسه سياسي و اقتصادي و روي کار آمدن دولت کاردان و تابع ولايت فقيه بايد احساس مسئوليت و تکليف کنيم.

‏دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي با تأکيد بر اينکه بيداري اسلامي به معني بازگشت به ارزش‌هاي اسلامي است، گفت: کشورهايي که بيداري اسلامي را تجربه مي‌کنند در واقع پيش از آن روش‌هاي غيراسلامي را براي مديريت کشور تجربه کرده و حال به اين مساله پي برده‌اند که مديريت بايد در خط اسلام و با پرچمداري علماي اسلام باشد.

‏وي اضافه کرد: استعمار بعد از انقلاب صنعتي اروپا شروع شده و رو به گسترش است و به جرأت مي‌توان گفت که در هيچ کجاي دنيا در برابر آن مقاومت صورت نگرفته و تنها سد مقاومت در برابر آنان جهان اسلام و به ويژه جمهوري اسلامي است.

‏دكتر ولايتي تأکيد کرد: تفاوت جنگ‌هاي صليبي و جنگ‌هاي اخير در اين است که جنگ صليبي فقط به نظامي‌گري و جنگ سخت توجه داشته اما جنگ‌هاي اخير نه فقط تکيه بر تسليحات نظامي داشته بلکه فرهنگ و آداب کشور را مورد هدف قرار داده است.‏

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل افزود: هدف قرار دادن فرهنگ به معني بازي با فرهنگ و تغيير الفباي اسلامي است؛ به صراحت مي‌توان اعلام کرد به جز ايران اسلامي هيچ کشور ديگري نتوانسته است در برابر تغيير الفباي اسلامي مقاومت محض داشته و به طور مستقل حرکت کند.

‏او ايران اسلامي، شبه قاره هند، عثماني و مصر را پيشتازان حوزه بيداري اسلامي توصيف کرد و گفت: اين چهار کشور در بيداري اسلامي علما و روحانيون را در رأس خود قرار داده و بدين وسيله توانستند در برابر استعمار و استثمار پيروز شوند.

‏وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در تاريخ خود اعم از مشروطه، معاهده‌هايي چون ترکمنچاي و گلستان و مواردي از اين قبيل شاهد حضور پررنگ و مقاومت علما در عرصه مبارزه با استعمار بوده که شهادت آيت‌الله مدرس نيز يکي از نمونه‌هاي بارز آن است.

‏ولايتي تأکيد کرد: استعمار کمر همت در مسير ضعف اسلام بسته و در اينجا پي به اهميت نقش علما و حوزه مي‌بريم و بايد علما نسبت به هر زمان ديگري احساس تکليف کنند.

‏دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي از هدف استعمار براي تجزيه کشورهاي اسلامي ياد کرد و گفت: استعمار با تمام قدرت‌ به تهاجم با اسلام برخاسته و در حقيقت مي‌توان گفت خواستار تجزيه کشورهاي خاورميانه و در حقيقت جهان اسلام است.

‏وي از تحقق حماسه سياسي و اقتصادي در سال جاري ياد کرد و ادامه داد: نبايد تحقق حماسه سياسي را فقط منحصر به مرز خود کنيم بلکه تحقق مسائل سياسي بايد در منطقه و در کل جهان اسلام صورت گيرد.

‏ولايتي با اشاره به بيداري اسلامي در مصر تأکيد کرد: عده‌اي بر سر عناوين انقلاب‌هاي صورت گرفته در کشورهاي عربي نظريات متفاوت دارند و برخي با عناوين بيداري انساني و بهار عربي ياد مي‌کنند؛ مقام معظم رهبري در 14 بهمن 89 در خطبه نماز جمعه تأکيد کردند انقلاب کشورهاي عربي بيداري اسلامي است و اين در زماني بود که فقط 2 سال از اين انقلاب‌ها مي‌گذشت و هنوز حسني مبارک در مصر ساقط نشده بود.

‏مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل افزود: بيداري انساني به معني اومانيسم بوده و اين اصطلاح به معناي انسان‌گرايي است؛ بيداري انساني در تقابل با اسلام‌گرايي و اعتقاد به اسلام خدامحور است.

‏ولايتي از ناآرامي‌هاي صورت گرفته در سوريه ياد کرد و گفت: سوريه بيش از هر زمان ديگري مقتدرانه در برابر ناآرامي‌ها ايستاده و اين ناآرامي‌ها و نابساماني‌ها نشأت گرفته از جنگ‌هاي کور و چريکي عده‌اي غيرسوري در داخل سوريه است.

‏وي با اظهار اميدواري از اتحاد و انسجام بيشتر در جهان اسلام اظهار داشت: در برابر استعمار و استثمار بايد اهل تسنن و تشيع منسجم و برادرانه زير پرچم اسلام گرد هم جمع آيند تا تجزيه جهان اسلام توسط استعمار تحقق پيدا نکند.‏
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها