velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۹۸۲
پ
کد خبر: ۲۵۹
تاریخ انتشار: شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - 25 May 2013

خاطره دکتر ولایتی از ساخت کتابخانه ملک

در مراسم رونمایی از کتاب «یاد باد آن روزگاران» که روز شنبه ۲۳ اردیبهشت سال 91 در کتابخانه ملی ملک تهران برگزار شد دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری خاطره ای از ساخت این ساختمان بیان کرد.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی:
با سابقه ترین وزیر خارجه کشورمان در این خصوص گفت: ملک این زمین در دوران حکومت پهلوی مورد دعاوی اردشیر زاهدی و عبدالعظیم ولیان بود و در ‌‌نهایت نیز زاهدی توانست این ملک را تصاحب کند و از آن به عنوان زمین اختصاصی برای فرود بالگرد شخصی خود که او را از کاخ نیاوران به این مکان منتقل می‌کرد استفاده کند.

وی ادامه داد: زمانی که من به عنوان وزیر امورخارجه مشغول به فعالیت شدم آیت الله واعظ طبسی در دیداری با من عنوان داشتند که بر اساس مدارک موجود این مکان وقف آستان قدس رضوی شده است که من نیز به ایشان گفتم در صورت صحت مدارک شما و رای دادگاه مبنی بر آن زمین را واگذار خواهیم کرد که این اتفاق رخ داد و این مرکز ساخته شد.

ولایتی همچنین تصریح کرد: کتابخانه و موزه ملی ملک از حیث ساخت یکی از مجموعه‌های نمونه در کشور به شمار می‌رود و قرار گرفتن آن در مرکز تهران و در میان ساختمان قدیم اداره پست، بانک سپه، شهربانی و وزارت امورخارجه آن را به نوعی مبدل به شناسنامه تاریخی شهر تهران کرده است.
برچسب ها : دکترولایتی ، ساختمان ، ملک ، خاطره ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها