velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۸۴
پ
کد خبر: ۲۳۱۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - 05 April 2018
دکتر ولایتی در افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران:

تلاش می کنیم دانشگاه آزاد اسلامی پناه نخبگان باشد/ شهریه دانشجویان در‌مناطق محروم افزایش نمی یابد

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه علم و فناوری کشور تاکید کرد: امروز استعدادهای فراوان جوانان کشور، راه پیشرفت و استقلال را هموارترکرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: از تمامی دست اندرکاران این کار ارزشمند که نشانه ای از قدرت فناوری و دانش جوانان ایرانی است، تشکر و قدردانی می کنم.
وی با تاکید بر منحصربه فرد بودن برخی از امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که انقلاب اسلامی پدیده تازه ای بود که با استانداردها و هنجارهای بین المللی انطباق نداشت، دانشگاه آزاد اسلامی نیز در آموزش عالی پدیده ای منحصر‌ به فرد و بی نظیر است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکا به بودجه دولتی و تنها با کمک عامه مردم فعالیت می کند و آموزش عالی را به اقصی نقاط کشور برده که هیچ دانشگاهی در هیچ کشوری چنین ویژگی ندارد.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این ظرفیت توسط امام (ره) ایجاد شده و مدافع و حامی اصلی این دانشگاه امروز مقام معظم رهبری است.
دکتر ولایتی با بیان اینکه طی یک سال مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مجموعه ای از افراد کارآمد و باسابقه در زمینه مدیریت دانشگاهی، در رأس آن فعالیت می کنند، گفت: از این مجموعه علمی و توانمند توقع می رود دانشگاه آزاد اسلامی را به پیشرفت قابل توجهی برساند.
وی با اشاره به تصویب بودجه 10درصدی برای حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: 5درصد از میزان اتکای بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه کاسته شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته، این روند باید ادامه یافته و پژوهش و تحقیقات به تولید محصول و درنتیجه کسب درآمد منتهی شود و بنابراین پژوهش ها باید کارآیی بالایی داشته باشد و به تولید ثروت بیانجامد.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با تولید است که می توان کشور را از وابستگی نجات داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران زنجیرهای استبداد و استعمار را پاره کرد و از وابستگی به بیگانگان رهایی یافت. این وابستگی در حوزه های صنعتی و اقتصادی هم باید از بین برود و امروز استعدادهای فراوان و ارزشمند جوانان کشور، راه پیشرفت و استقلال را هموار تر کرده است.
دکتر ولایتی با بیان اینکه ایران همواره مرکز علم بوده و هزار سال پرچمدار علم در دنیا بوده است، گفت: 1700 سال قبل که دانشگاهی وجود نداشت، جندی شاپور با صدها استاد و دانشجو در ایران فعال بود و کتاب های دانشمندان ایرانی ازجمله «قانون» و «شفا» قرن ها منبع و مرجع علم در دنیا بود.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه آزاداسلامی در حوزه علم و فناوری، تاکید کرد: ما جوانان قدرتمندی داریم، که می توانیم حرف اول را بزنیم ولی این به معنای قطع ارتباط با دیگر دانشگاه ها نیست، بلکه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی ، ارتباط منسجم و صمیمانه ای با دانشگاه های کشور برقرار کرده است.
دکتر ولایتی با بیان اینکه یکی از دغدغه های دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از نخبگان است، خاطرنشان کرد: نخبگان باید در داخل کشور پناهگاهی داشته باشند تا مجبور به ترک وطن نباشند.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دانشگاه آزاد اسلامی پناه نخبگان باشد گفت: ۱۴ هزار نخبه توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جذب شده اند که 60 درصد از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و 40درصد از دیگر دانشگاه ها هستند. نخبگان ذخیره و توان کشور هستند و نخبگان را باید حفظ کرد.
دکتر ولایتی ادامه داد: در مناطق محروم کشور نیز شهریه را افزایش نخواهیم داد تا نخبگان بااستعداد به دلیل عدم تمکن مالی، از آموزش عالی محروم نشوند.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: عزم راسخ و اراده قوی در دانشگاه آزاداسلامی وجود دارد تا ظرفیت های عظیم آن را از قوه به فعل تبدیل کند. با توجه به اینکه دانشگاه آزاداسلامی به مردم تکیه دارد و از حمایت عامه مردم برخوردار است، می تواند در جای جای کشور به توسعه علم و فناوری کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در این نمایشگاه به چشم می خورد، حکایت از آن دارد که در پیشی گرفتن از کشورهای صاحب فناوری، میان بر زده ایم و کسانی که مبدع این فناوری و تکنولوژی بوده اند را پشت سر گذاشته ایم.
دکتر ولایتی در پایان ابراز امیدواری کرد در حوزه های مختلف علوم، آنچه شایسته نام ایران است، تحقق یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: