velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۹۴۷
پ
کد خبر: ۲۲۹۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 26 February 2018

دکتر ولایتی با جمعی از شخصیت های برجسته عشایر عراق دیدار کرد


دکتر ولایتی ، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل روز دوشنبه 7 اسفندماه با هیاتی از شخصیت های برجسته عشایر اهل سنت عراق دیدار کرد.

وی ضمن خوش آمدگویی ابراز امیدواری کرد تبادل هیات ها و رجال سیاسی ، مذهبی ، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور استمرار یابد و موجب تقویت روابط دوجانبه شود.

دکتر ولایتی در ادامه به روابط دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: وحدت در ملت و اشتراکات آنها سرمایه ای است که نمی توان با پول خریداری کرد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا این سرمایه را ازدو ملت بگیرند و اگر همکاری دو کشور نبود عراق تاکنون توسط طرح های شوم دشمنان تجریه شده بود و یا در اختیار تروریست ها قرار می گرفت.

دکتر ولایتی افزود: رهبری در حفظ و حدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

در ادامه این دیدار جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رییس هیات شیوخ عراق با تمجید از نقش مرجعیت عراق و به ویژه حضرت آیت الله سیستانی که فتوای جهاد علیه داعش را صادر کردند گفت: عشایر همان موضعی را اتخاذ کرد که در قیام 1920 اتخاذ کرده بوده و با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.

وی همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را از رهبری و ملت و دولت ایران به خاطر همکاری و جانبداری از ملت عراق در مقابله با داعش ابراز کرد.

جاسم کلاني، سخنگوی هیات اعزامی عراقی و نماینده جنبش عصائب الحق همچنین به بیان نقش عشایر در این کشور پرداخت و گفت: بعد از ورود نیروهای آمریکایی به عراق تا دو سال بعد از اشغال، دولت مستقلی برقرار نبود و کشور از سوی عشایر اداره می شد که در واقع این موضوع مورد رضایت آمریکا نبود که عراق کشوری سالم و امن باشد . بنابراین آمریکایی ها شروع به ایجاد فتنه و طائفه گری کردند و خواستند اتحاد عراقی ها را برهم بزنند اما با همت برجستگان عراقی اجازه چنین توطئه ای داده نشد.

در این دیدار شیوخي از عشایر موصل، دیاله کلانه و دیگر نقاط عراق حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: