velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۳۳
پ
کد خبر: ۲۲۹۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 22 February 2018
مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در دیدار وزیر خارجه اسپانیا:

همه باید به برجام پایبند باشند/ مشارکت اسپانیا در همکاری ها و کمک های انسانی به سوریه و یمن


دکتر ولایتی با بیان اینکه ۳ عضو از کشورهای گروه ۱+۵ از اتحادیه اروپا هستند، تاکید کرد: این ۳ کشور بتوانند آمریکایی ها را در جهت پایبندی به تعهدات بین المللی خود متقاعد کنند.
دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با آلفونس داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا در مورد توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
مشاور مقام معظم رهبری در این دیدار با بیان اینکه به هیچ وجه بازخوانی و تجدید نظر در برجام را نمی پذیریم، گفت: هر نوع درخواست و تلاش برای تغییر و تجدید نظر در برجام منجر به شکست این قرارداد بین المللی خواهد شد.
دکتر ولایتی با اشاره به اینکه ۳ عضو از کشورهای گروه ۱+۵ از اتحادیه اروپا هستند، تاکید کرد این ۳ کشور بتوانند آمریکایی ها را در جهت پایبندی به تعهدات بین المللی خود متقاعد کنند.
وی با تاکید بر مواضع متفاوت و مستقل اسپانیا افزود: وظیفه کشورهای اروپایی در گروه ۱+۵ این است که صرفا یک ناظر بی طرف نباشند و بتوانند مواضع دقیق و منطقی منطبق بر تعهدات بین المللی داشته باشند و ایران همواره در برجام به تعهدات خود عمل کرده و دیگران هم باید تعهدات خود را انجام دهند.
مشاور مقام معظم رهبری روابط ایران و اسپانیا را رو به رشد توصیف کرد و گفت: البته ظرفیت های بسیار بیشتری برای توسعه روابط وجود دارد.
دکتر ولایتی ابراز امیدواری کرد: سفر وزیر خارجه اسپانیا منجر به توسعه چشمگیر روابط بین دو کشور شود.
وی با بیان اینکه موضع مستقل اسپانیا این کشور را در موضوعات بین المللی و منطقه ای به ما نزدیکتر می کند، خواستار مشارکت اسپانیا در همکاریها و کمک های انسانی در موضوع سوریه و به خصوص یمن شد.
آلفونس داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با بیان اینکه اراده کامل اسپانیا توسعه روابط دو کشور است، افزود: ما از تلاش هایی که ایران در جهت ثبات و وحدت در کشورهای منطقه انجام می دهد، حمایت می کنیم و آماده ایم در موضوع کمک های انسانی به سوریه و یمن در سایه همفکری و تعامل مشارکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اسپانیا به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا در راستای حفظ مفاد توافق هسته ای برجام قدم بر می دارد، گفت: ما درخواست بازبینی و مذاکره مجدد روی توافق صورت گرفته را نداریم.
در ادامه این دیدار طرفین در مورد مسیرهای توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: