velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۴۶
پ
کد خبر: ۲۲۸۶
تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 17 February 2018
دکتر ولایتی در دیدار با وزیر خارجه عراق تاکید کرد

سفر تیلرسون به منطقه ناشی از شکست های میدانی و نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه ناشی از شکست های میدانی و نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی است، گفت: مهمترین مشکل منطقه خاورمیانه آمریکا است.

دکتر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در سفر رسمی به عراق و دیدار با مقامات عالی آن کشور، روز جمعه با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر مشترکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی دو کشور در خصوص توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر ولایتی در این دیدار با بیان اینکه امروز مهمترین مشکل منطقه خاورمیانه آمریکا است، گفت: سفر اخیر تیلرسون وزیرخارجه آمریکا به منطقه ناشی از شکست های میدانی و نظامی آمریکا و ناکامی توطئه هایی است که آمریکایی ها برای کشورهای اسلامی منطقه در سر می پروراندند.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه جمهوری اسلامی با دقت تحرکات سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا در منطقه را زیر نظر دارد، افزود: ایران، عراق و سوریه در تعامل مستمر با یکدیگر اجازه نمی دهند آمریکایی ها در مناطق کرد نشین نفوذ کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ابراز امیدواری کرد: برادران ما در عراق میراث شهدای مبارزه با داعش را حفظ کنند و بتوانند رویش های جدید در این کشور را تقویت نمایند.

وی همچنین خطاب به ابراهیم جعفری گفت: امیدواریم شما با سابقه درخشانی که دارید و همچنین با اتقان در مواضع و ایمانی که دارید بتوانید در مدیریت تحولات سیاسی عراق نقش مثبتی را ایفا کنید.

ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار با تاکید بر امکانات و ظرفیت های درونی عراق گفت: ملت ها وقتی تکیه اصلی شان بر توانمندی های داخلی باشد هیچ دشمنی نمی تواند در مقابل آنها بایستد.

وی با بیان اینکه در جریان مبارزه با داعش برای همه روشن شد که ملت و دولت ایران برادران واقعی ما هستند، گفت: جمهوری اسلامی نقش مهمی در حمایت راهبردی و گفتمانی مقاومت در منطقه دارد.

در ادامه این دیدار طرفین در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی دیدگاه های خود را مطرح کردند و بر توسعه همه جانبه روابط فی مابین تاکید کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: