velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۱۲۱
پ
کد خبر: ۲۲۸۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - 14 February 2018
دکتر ولایتی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد

دانشگاه آزاد اسلامی از دیوان سالاری های موجود به دور است/تشکیل هیأت جذب مستقل در دانشگاه

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدواریم با مصوبه ای که اخیراً در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها به تصویب رسیده و برای ما هیأت جذب مستقل تصویب کردند، بتوانیم از اساتید کارآمد و متدین جذب کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی‌اکبر ولایتی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه و مراسم معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در واحد تهران مرکزی برگزار شد، گفت: برای بنده توفیقی است که در خدمت اساتید بسیجی و بزرگان این حوزه باشم. برگزاری این تجمعات بیانگر آن است که نظرات و منویات مقام معظم رهبری در حال اجرا و تحقق است.
وی با تاکید بر اینکه اسلام تمدن‌ساز است، گفت: زمانی متفکرین غربی از روی بغض و عناد، منکر وجود تمدن اسلامی می‌شدند و می گفتند حداکثر کار مسلمانان این بود که علوم قدیم یونان، روم و اسکندریه را حفظ و به عربی ترجمه کرده‌اند و امانت‌دار خوبی بوده‌اند.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادعای متفکرین غربی را ناجوانمردانه توصیف کرد و افزود: حدود 30 سال پیش بنده به همراه جمعی در این زمینه تحقیق و پژوهش کردیم و به نتایج مطلوب و مناسبی رسیدیم.
وی به مقاله یکی از محققان غربی درخصوص برخورد تمدن ها اشاره و تصریح کرد: غربی ها بعد از انقلاب اسلامی به وجود تمدن اسلامی اقرار کردند و معتقدند که آینده، برخورد میان تمدن غرب و تمدن اسلامی خواهد بود.
دکتر ولایتی با بیان اینکه بین تمدن غربی و تمدن شرقی و اسلامی تفاوت جوهری وجود دارد، گفت: تمدن اسلامی براساس جهان‌بینی الهی است و تمدن غربی از قدیم دیدگاه های مادی داشته است. زمانی که مسیحیت به اروپا رفت، به جای آنکه اروپایی ها مسیحی شوند، مسیحیت اروپایی و غربی شد و توحید تبدیل به تثلیث شد و موجود این دنیایی برای آنها حکم خدا پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه برای غربی ها، فراتر از ملموسات قابل درک نیست، گفت: تا زمانی که کتاب «شفا» شیخ‌الرئیس به زبان لاتین ترجمه نشده بود، اروپایی ها و غربی ها از مقولات کلی خبر نداشتند تا اینکه با کتاب «شفا» آشنا شدند و از آن بهره های فراوان بردند.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نحوست حضور قاجار و پهلوی را دلیل عقب‌افتادگی ایرانیان برشمرد و افزود: در سال 1267 امیرکبیر به فکر تاسیس دارالفنون افتاد و متاسفانه پس از شهادت ایشان در سال 1268 ریاست دارالفنون به دست قاجار افتاد و محلی برای تحصیل شاهزاده های آن دوران شد.
وی با بیان اینکه غربی ها معتقد بودند ایرانیان از طب چیزی نمی دانند، گفت: زمانی که ستارخان تحت محاصره بود، پایش بر اثر زخم تیر عفونت کرد و پزشکان فرانسوی درمان وی را قطع پا می دانستند، در حالی که یکی از پزشکان ایرانی با دارو و بدون قطع پا، وی را درمان کرد. این موضوع شگفتی و تعجب پزشکان فرانسوی را به دنبال داشت.
دکتر ولایتی با بیان اینکه کتاب «قانون» ابن‌سینا 600 سال در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی تدریس می شد، گفت: گوتنبرگ ترجمه این کتاب به لاتین را چاپ کرد که نشانگر اهمیت کتاب «قانون» است.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه جهان بینی آموزش عالی باید الهی باشد، اظهار داشت: دانشمندان در گذشته تخصصی کار می کردند و دستی در علوم دینی و اسلامی داشتند. باید در همه علوم بخشی از علوم انسانی که نشأت گرفته از وحی است را وارد کنیم.
وی آسیب های اجتماعی جوامع بشری را ناشی از دیدگاه غربی ها در خصوص پیدایش انسان از لجنزارها دانست و افزود: نتیجه تفکراتی همچون فروید که معتقدند تحرکات و انگیزه های انسانی براساس عقده ادیب صورت می گیرد، بهتر از این نخواهد شد، این در حالی است که انسان از نظر دیدگاه الهی و اسلامی اشرف مخلوقات است، با این دیدگاه انسان قادر خواهد بود به درجات عالی دست پیدا کند.
دکتر ولایتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دی ماه سال 1395 به امر مقام معظم رهبری دچار تحولاتی شده است، گفت: بنده به داشتن همکارانی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی که پایبند به اسلام و انقلاب هستند، مفتخرم.
وی دکتر فرهاد رهبر را فردی با سابقه درخشان مدیریتی، انقلابی و با کارایی مثبت توصیف کرد و افزود: خیلی خوشحالم از اینکه شخصی مثل ایشان که با انحرافات برخورد قاطع دارند اکنون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

دکتر ولایتی همچنین به رزومه معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش و فناوری، علوم پزشکی، توسعه مدیریت و منابع و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اشاره کرد و افزود: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر، دکتر رنجبر رئیس دانشگاه تربیت مدرس، دکتر پورعباس رئیس دانشگاه علمی کاربردی بودند و دکتر نفر سالها سمتهای بالایی در وزارت بهداشت داشتند و از اساتید درجه اول پزشکی هستند. یک چنین جمع معتقد، با سواد، پیشرو و با تجربه در هیچ مجموعه آموزش عالی نمی شناسم.
وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با این مجموعه افرادی که در رأس هرم اجرایی و مدیریتی خود دارد، می تواند در تمدن سازی براساس جهان بینی الهی پیشرو باشد.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تا به امروز 21 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان که با روش تحولی در این دانشگاه سازگاری دارند، جایگزین شدند.
دکتر ولایتی ادامه داد: امیدواریم با مصوبه ای که اخیراً در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها به تصویب رسیده و برای ما هیأت جذب مستقل تصویب کردند، بتوانیم از اساتید کارآمد و متدین جذب کنیم.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را متعلق به اموال عمومی و مردم دانست و افزود: اموال این دانشگاه از پولی که مردم بابت شهریه دانشگاه پرداخت کرده اند و همچنین برخی از اهدایی ها جمع آوری شده و این دانشگاه ملک شخصی کسی نیست.
دکتر ولایتی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از دیوان سالاری های موجود که از الزامات دانشگاه های دولتی است، دور است و دچار بروکراسی های محدود کننده نیست.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به جذب 14 هزار نخبه از دانشگاه های آزاد و دولتی اشاره کرد و افزود: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افراد نخبه و توانمند که صاحب ایده، مقاله، اختراع و .. باشد را به منظور توسعه علم و فناوری جذب و حمایت می کند و باید اساتید دانشگاه ها نیز با یکدیگر ارتباط و تعاملات داشته باشند و همیاری بین دانشگاه ها بسیار کمک کننده خواهد بود.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با ابراز امیدواری از تشکیل مرکز جذب گفت: امیدوارم بتوانیم با همیاری دیگر دانشگاه ها، کمبودهای یکدیگر را جبران کنیم.
بسیج اساتید برای دستیابی به تمدن اسلامی پیشرو باشد
همچنین دکتر علی اکبر ولایتی در حاشیه اجتماع بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز که با حضور اساتید بسیجی از دانشگاه های مختلف به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی٬ سردار غیب پرور٬ دکتر فرهاد رهبر برای معرفی رییس جدید بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، مشخصات و اختصاصات بسیج و اساتید بسیجی تبیین شد.
رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: انتظار این است که استاد بسیجی علاوه بر تسلط بر علوم تخصصی٬ برای ایجاد تمدن جدید اسلامی تلاش کنند زیرا اگر امیدی به تمدن نوین اسلامی است بیش از هرجای دیگری به دانشگاه مربوط می شود. خواسته مسئولینی که در نشست امروز حضور داشتند این است که بسیج اساتید برای تلاش به منظور دستیابی به تمدن اسلامی پیشرو باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: