velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۲۳
پ
کد خبر: ۲۲۷۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 07 February 2018
دکتر ولایتی در سازمان بازرسی کشور مطرح کرد؛

حضور مقتدرانه منطقه‌ای و نفوذ بین‌المللی راه ماندگاری انقلاب ایران

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما تنها انقلابی است که جنس آن غیر غربی است، گفت: عده‌ای می‌گویند به کشورهای فلسطین و سوریه و عراق چه کار دارید این حرف‌ها یا از روی بی‌توجهی است و یا از جای دیگری القا می‌شود.

دکتر با حضور در سازمان بازرسی کل کشور و به مناسبت گرامیداشت دهه فجر ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: این روزها سالگرد انقلاب است و بعضی از ما سابقه انقلاب و روزهای قبل از انقلاب را به یاد داریم اما جوان‌ترها انقلاب و روزهای پرشور قبل از آن را به یاد ندارند و یکی از وظایف ما این است که بگوییم چه بوده و چه شده و قدر آن چیزی که به وجود آمده است را بدانیم.

دکتر ولایتی با بیان اینکه برای تعریف انقلاب حرف بسیار است و هر آنچه بازگو کنیم او را حلاوتی دیگر است، گفت: تاریخ نشان دهنده آن است که ما یک ملت ریشه‌دار هستیم از این دست انقلاب‌ها در کشورهای دیگر هم اتفاق افتاده اما یا ناکام می‌ماند یا در نیمه راه از پای می‌افتد مثل کشورهای عربی که در جریان بیداری اسلامی تحولی در شمال آفریقا صورت گرفت و ما امیدوارانه منتظر بودیم اتفاق مهمی رخ دهد اتفاقا اتفاق مهمی هم در شرف رخ دادن بود اما ادامه‌دار نبود. انقلاب زمانی ماندگار است که ادامه‌دار باشد. انقلاب ما هم همین گونه بود.

وی تصریح کرد: انقلاب‌های بزرگ دیگری هم همانند انقلاب روسیه با شور و شعف رخ داد و بر روی عالم تاثیرگذار بود زمانی که بعد از انقلاب به سازمان ملل می‌رفتیم بخش اعظمی از اعضای سازمان ملل تحت تاثیر اتحاد جماهیر شوروی بودند و هر موضوعی که از سوی آنها مطرح می‌شد رأی می‌آورد. یونسکو هم به دست چپ‌ها افتاده بود به گونه‌ای که آمریکایی‌ها از آن بیرون آمدند اما در همان زمان امام نامه‌ای تاریخی نوشتند و گفتند که کمونیسم را باید در موزه سیاسی تاریخ بجوییم.

دکتر ولایتی با اشاره به انقلاب کبیر فرانسه توضیح داد: انقلاب کبیر فرانسه هم برای جهان سوم چیزی جز نکبت به جای نگذاشت قبل از آن فرانسوی‌ها مستعمره‌ای نداشتند اما بعد از آن در برخی از کشورها از جمله آفریقا مستقر شده و ظلم‌های زیادی را به جا گذاشتند.

مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در امور بین الملل با بیان اینکه انقلاب ما تنها انقلابی است که جنس آن غیر غربی است، گفت: پیش از آن انقلاب‌های کمونیستی در سال 1917 (کشور روسیه) و در سال 1949 و پیروی از کمونیسم‌ها در چین به وقوع پیوسته بود اما حکومت انقلاب اسلامی ایران 40 سال سابقه دارد به گونه‌ای که نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل گفته است نباید بگذاریم انقلاب اسلامی به 40 سالگی برسد که به کوری چشم او انشاءالله به 100 سالگی می‌رسد. این انقلاب ریشه در ملی شدن نفت، مشروطه، تحریم تنباکو و جنگ با روس‌ها دارد. ایرانی‌ها اسلام را پذیرفته‌اند و در مقابل همه انحراف‌ها نیز ایستاده‌اند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه ایرانیان بنی‌امیه و بنی‌عباس را ساقط کرده‌اند، افزود: انشاءالله تفکر وهابیت نیز توسط ایرانیان ساقط می‌شود مردم از ظلم قاجار به ستوه آمدند و انقلاب مشروطه را ایجاد کردند. در آن زمان کمپانی رژی قراردادی را برای انحصار تنباکو که جزو اولین انحصارهای انگلیس بود در ایران به امضا رساند که بلافاصله قیام شد، همان قرارداد در عثمانی هم برقرار بود اما کسی قیام نکرد.

وی با اشاره به نوع انتخاب‌ مسئولین پیش از انقلاب توضیح داد: قرار بود مصباح‌زاده مدیر مسئول کیهان نماینده بندرعباس شود اما شاه اعلام کرد که سفارت انگلستان شخص دیگری را برای این موضوع منصوب کرده است پس مصباح‌زاده باید به جای دیگری برود و این وضع انتخابات مجلس شورای ملی بود. فرق گذشته با امروز اینجا مشخص می‌شود این موارد باید به صورت مداوم بازگو شود.

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ماندگار بود اما تلاش می‌کردند تا آن را در مرزها نگه دارند، تصریح کرد: آنها تلاش کردند اگر انقلاب شکست نمی‌خورد حداقل در مرزها محدود بماند. در این زمینه سعی می‌کنند کشورهای دیگر را تحریک کنند تا به کشور انقلاب کرده حمله کنند برای ما هم وضعیت همین طور بود. جنگ 8 ساله دفاع مقدس بعد از آن اتفاق افتاد اما طبیعتا باید همه بدانند که یکی از اصول انقلاب صادر شدن آن است. همانطور که کمونیسم به کشور ما آمد انقلاب و بیداری اسلامی هم از کشور ما به کشورهای دیگر به اشتراک گذاشته شد و این موج بیداری اسلامی را که 200 سال پیش اتفاق افتاده بود دوباره زنده کرد تاریخ بیداری اسلامی همچنان ادامه‌دار است.

دکتر ولایتی با اشاره به برخی از اظهار نظرها افزود: عده‌ای می‌گویند به فلسطین و سوریه و عراق چه کار دارید ما خودمان مشکلات اقتصادی داریم چرا باید به آنها کمک کنیم. اغلب این حرف‌ها از روی کم توجهی است یا اصلا از جای دیگری القا می‌شود آمریکایی‌ها به خودشان حق می‌دهند در عراق و سوریه باشند بعد به ما می‌گویند در منطقه خودتان چه می‌کنید؟ این سوال را ما باید از آنها بپرسیم. مگر می‌شود کسی در خانه باشد خانه همسایه آتش بگیرد و خیالش راحت باشد که آتش به خانه او سرایت نمی‌کند آیا این عقل است؟

دکتر ولایتی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان ملل در زمان جنگ ایران با عراق 100 میلیارد دلار خسارت مالی، 10 هزار شهید و صدها هزار نفر مجروح به جای ماند که این وضع با پول قابل اندازه‌گیری نیست کشور ما با عراق هزار و 200 کیلومتر مرز مشترک دارد و اگر جنگی تحمیل شود بهتر است کسی مثل عبادی که رفیق ما است در آن کشور حکومت کند.

وی با اشاره به استقلال بخش کردنشین عراق توضیح داد: اکثریت کردها مخالف بودند اما گروه حاکم آن روز که رفراندوم برپا کرد پرچم اسرائیل را نیز بالا برد که در طول این سال‌ها از قوم مسلمان چنین تظاهر به فسقی سابقه نداشت. اگر آنها موفق می‌شدند امروز تانک‌های اسرائیل در مرزهای ما در کرمانشاه و در نزدیکی خانه‌های ما بود. کسانی که می‌گویند ما به کار دیگران چه کار داریم یا شعورشان نمی‌رسد یا مزدوراند.

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هزینه‌ای که برای جلوگیری از نفوذ دشمن به کشور می‌پردازیم بسیار کم خرج‌تر، کم عارضه‌تر و موثرتر از هر چیز دیگری است امروز هر کشوری به نسبت قدرتی که در دنیا دارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بنا به تصدیق دشمنان‌مان ما امروز قدرت اول منطقه‌ای هستیم. در حالی که پهلوی عروسک دست انگلیس و آمریکا بود. انقلاب امروز به حضور مقتدر منطقه‌ای و نفوذ بین‌المللی بستگی دارد و اگر چنین نباشد انقلاب از بین می‌رود که انشاءالله چنین نخواهد بود.

دکتر ولایتی با بیان اینکه زیر پایه‌های این انقلاب قلوب مردم ایران است و شانه‌های مردم زیر پایه‌های حکومت است، گفت: اگر اعتراضی صورت بگیرد و دشمن بخواهد از آن سواستفاده کند بلافاصله مردم به میدان می‌آیند و آنهایی که گمان می‌کنند شازده‌ای از تخم و ترکه قاجار و پهلوی به ایران می‌آید این آرزو را به گور می‌برند.

دکتر ولایتی تصریح کرد:‌ زیرا ما جوانانی داریم که انقلاب و امام را ندیده‌اند اما در صف ایستاده‌اند تا حاج قاسم سلیمانی آنها را برای دفاع از حرم ببرد. این انقلاب با اعتقادات مردم گره خورده است.

رکنا: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در حاشیه این مراسم در محل سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در خصوص حضور آمریکا در سوریه و اقداماتی برای تجزیه این کشور،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند و هیچ نوع تجاوزی را به خاک سوریه نمی‌پذیرد.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که دوستان ترکیه هم، مرزهای بین‌المللی را محترم بشمارند البته خود ملت سوریه و حامیان آن‌ها که حزب‌الله و دیگران باشند آمریکایی‌ها را از شرق فرات بیرون می‌کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان کرد: بنای آمریکایی‌ها این است که تجزیه‌ای در خاک سوریه ایجاد کنند، مقدماتی هم فراهم کردند که در شرق فرات در منطقه کردنشین کشور مستقلی درست کنند و آن را به رسمیت بشناسند اما حتما این آرزوی‌شان محقق نخواهد شد.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: بدون تردید مردم و متحدین آن‌ها که نیروهای داوطلب حزب‌الله، حیدریون، فاطمیون و زینبیون باشند و همچنین ایران بدون تردید مثل گذشته به سوریه کمک خواهند کرد و حتما آمریکایی‌ها را در این آرزوی شیطانی‌شان ناکام خواهد گذاشت.

وی در پایان اظهار کرد: اکثریت قریب به اتفاق مردم کرد سوریه نیز به تمامیت ارضی سوریه پایبند هستند


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: