velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۲۵
پ
کد خبر: ۲۰۶
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 16 May 2013
دکتر ولایتی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی:

تا آخرین مرحله ایستاده ام/ هدف ما ترویج اخلاق‌گرایی است/ باید اعتماد را به فضای اقتصاد بازگردانیم/ 32 سال تجربه مدیریتی و بین المللی را برای اجرای سخنانم به میدان می آورم

این صاحب نظر مسائل سیاسی و بین الملل با تشریح برنامه 100 روزه تیم اقتصادی خود برای درمان فوری برخی دردهای مهم جامعه مانند گرانی و تورم افزود: برنامه های میان مدت و دراز مدت نیز تدوین شده است که انشاء الله پس از اعتماد مردم و تشکیل دولت یازدهم، اجرایی می شود. سلب امنیت از کسانی که کار اقتصادی می کنند بزرگترین اشتباه است و باید اعتماد را به فضای اقتصاد بازگردانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، با سابقه ترین وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز پنج شنبه در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی خود با ابراز امیدواری از اینکه این جلسات به ترویج اخلاقگرایی که محور اصلی در ستاد است، منجر شود، از همگان خواست تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه در همه برنامه ها و عرصه های انتخاباتی را مد نظر قرار دهند.

وی در ادامه با تشریح دولت متمم که در روز ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده است، گفت: دولتی که انشاءالله تشکیل می دهم 5 ویژگی خواهد داشت که اولین آن این است که اعضای دولت آینده باید "متدین" باشند.

ولایتی با بیان اینکه خدا ترسی مهمترین اصل است و اگر تقوا وجود داشته باشد، ریشه فساد اقتصادی خشک خواهد شد و مبنای مبارزه با فساد، خدا ترسی است، گفت: آدمهای انقلابی با خدا ترسی، استحاله و منحرف نمی شوند و اصلا بدون خدا ترسی انقلابی بودن ارزشی ندارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، دومین ویژگی دولت خود را "تجربه" عنوان کرد و افزود: دولت جایی نیست که اشخاص تازه کار وارد شوند و سیاه مشق بنویسند و مرتب اشتباه کنند، چون اشتباه در سطوح بالا، صدمات زیادی ‌به مردم می زند.

وی اضافه کرد: اعضای کابینه افرادی با تجربه خواهند بود که بتوانند و بدانند در شرایط سخت و بحرانی چگونه تصمیم بگیرند و چگونه عمل کنند و مرتب سیاست ها را عوض نکنند. روی تصمیم گیری ها فکر می‌کنند، از اندوخته تجربی خود استفاده می کنند و وقتی تصمیمی را اتخاذ کردند و اعلام نمودند، مردم و مخاطبین داخلی و خارجی به آن اطمینان می کنند.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کابینه من افراد "متخصص" و متعهد به نظام را به همکاری دعوت می‌ کند، گفت: وزراء و سایر مسئولین باید تسلط تخصصی در رشته خود داشته باشند وگرنه تصمیم های نسنجیده‌ و زیان بخش می‌ گیرند یا‌ در یک توافقنامه ‌با کشورهای ‌دیگر یا بین‌المللی سر او ‌کلاه می ‌گذارند.

ولایتی "معتدل بودن" را شاخصه چهارم کابینه خود عنوان کرد و اظهار داشت: معقول بودن به معنای غیر انقلابی بودن نیست، معتدل بودن مقابل افراطی گری است. امام خمینی(ره) یک فیلسوف بود، یک عارف بود، یک فقیه بود که مبنای حرکت فکری ایشان عقلانیت و اعتدال بود. افراطی گری ریشه در جهل دارد.

این کارشناس برجسته مسائل سیاسی دیگر خصوصیت مهم کابینه خود را "مشورت پذیری" عنوان کرد و گفت: انسانها هر چقدر متخصص و با تجربه باشند نمی توانند ادعا کنند که انسان کاملی هستند. اینکه ‌یک نفر یا یک ‌‌گروه بخواهد بدون توجه و رایزنی با متخصصین، همه تصمیمات مهم کشور را اتخاذ کند، ممکن است سرعت در تصمیم‌گیری را زیاد کند، ولی دقت آنها را کم و احتمال خسارت های بزرگ را بیشتر می کند.

دکتر ولایتی در ادامه، در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اعلام نتیجه ائتلاف گفت: بنای ائتلاف را خود بنده گذاشتم و این موضوع آثار مثبتی داشته و دارد و به زودی خبرهای خبرهای بهتری درباره ائتلاف خواهید شنید.



وی درباره مکانیسم انتخاب فرد برتر نیز گفت: نظام ما یک نظام دینی است و پس از انتخاب مردم، این تنفیذ است که امکان فعالیت را به رییس جمهور می دهد و ما نیز حکم نهایی را بر عهده جامعتین گذاشته ایم. ما 4 هفته فرصت داریم و باید تا مراحل آخر، انگیزه، همت و صبر داشته باشیم.

ولایتی در عین حال یادآور شد: نظرسنجی معتبر یک فاکتور است اما نظر بزرگان دین را هم باید در نظر بگیریم. ما تا آخر هستیم و مطمئن هستم که پیروز می شویم.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین از همه حضار خواست در همه برنامه ها و گفتگوها، رعایت اخلاق اسلامی را بکنند و اگر کسی بی ادبی و بی اخلاقی کرد نباید مانند او برخورد کرد.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت استفاده از روزهای تبلیغات رسمی انتخابات گفت: شرایط حساس و متغیر است و هر روز، با روز دیگر فرق می کند.

وی همچنین با تشریح برنامه 100 روزه تیم اقتصادی خود برای درمان فوری برخی دردهای مهم جامعه مانند گرانی و تورم افزود: برنامه های میان مدت و دراز مدت نیز تدوین شده است که انشاء الله پس از اعتماد مردم و تشکیل دولت یازدهم، اجرایی می شود. سلب امنیت از کسانی که کار اقتصادی می کنند بزرگترین اشتباه است و باید اعتماد را به فضای اقتصاد بازگردانیم.



با تجربه ترین وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال حاضران در خصوص نحوه حفظ عزت و حقوق ملت در کنار کاهش تحریم ها گفت: اگر به رهنمودهای رهبر انقلاب عمل می شد، کار به اینجا نمی کشید و انشاء الله تجربه و کارنامه بنده در طول 16 سال وزارت و 16 سال مشاورت رهبر انقلاب، این سخنانم را تضمین می کند و بنده همه این تجربیات را برای اجرای سخنانم به میدان می اورم.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
هموطن
Iran, Islamic Republic of
26 ارديبهشت 1392 - 22:36
دوست داریم دکتر. ولی همچنان نگران عدم وحدت اصولگراها هستیم. لطفاً در این زمینه تلاش کنید. چون تا اینجا که همه ائتلاف ها و گروه ها می گن تا آخر هستیم. بالاخره باید به یه ساز و کاری برای وحدت همه ی گروه ها رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها