velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۸۳
پ
کد خبر: ۱۹۸۰
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 07 February 2017
دکتر ولایتی در دیدار وزیر سابق نفت عراق

عراق در آینده به مراتب روشن‌تر از امروز است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چه کسی باور می‌کرد که مردم عراق بتوانند کشورشان را با این قدرت اداره و اجانب را بیرون کنند و بر توطئه بیگانگان برای تأسیس گروهک تروریستی داعش فائق آید.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با عبدالمهدی وزیر سابق نفت عراق در روز سه شنبه 19 بهمن ماه اظهار داشت: بی تردید عراق یکی از قوی ترین کشور عرب است و خواهد بود.

وی افزود: چه کسی باور می کرد که مردم عراق بتوانند کشورشان را با این قدرت اداره و اجانب را بیرون کنند و بر توطئه بیگانگان بر تأسیس گروهک تروریستی داعش فائق آید.

دکتر ولایتی با تاکید بر اینکه عراق در آینده به مراتب روشن‌تر از امروز خواهد بود، گفت: اعاده اخوت و برادری بین ملت ایران و عراق یکی از دستاوردها و بازگشت به اسلام، دستاوردهای اسلامی و برادری است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: کدام یک از کشورها را می توانید مثال بزنید که بعد از تحمیل جنگ توسط ایادی شیطانی مجددا با هم زندگی کنند و امروز هر ساله میلیون ها ایرانی و عراقی در کمال امنیت به کشور هم سفر می کنند.

دکتر ولایتی به راهپیمایی باشکوه مسلمانان در روز اربعین اشاره و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین علی رغم عظمت و کثرت در کمال امنیت برگزار می شود.

عادل عبدالمهدی وزیر سابق نفت عراق هم در این دیدار اظهار داشت: انقلاب اسلامی رخداد بسیار بزرگی بود که ٣٨ سال پیش به رهبری امام خمینی (ره) صورت گرفت که ما از این رخداد خرسندیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی جهان و منطقه را تکان داد و به ملت ها، مسلمانان و دوستان اهل بیت عظمت بخشید که تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت رهبری تاریخ امام خمینی(ره) بود.

وزیر سابق نفت عراق خاطرنشان کرد: پیروزی هایی که در چند دهه گذشته اتفاق افتاد همه را حیرت زده کرد و ما معمولا سرگرم مسائل کوچک هستیم و از مسائل بزرگ غافلیم در حالی که هیچکس تصور نمی کرد این انقلاب به حقیقت بپیوندد.

عبدالمهدی به سرنوشت اسفناک صدام اشاره کرد و گفت: صدام همین دیروز به خود اجازه داد و تلاش کرد که در برابر جمهوری اسلامی ایران بایستد و دشمنان زمانی تصور می کردند که جمهوری اسلامی ایران فرو می‌پاشد و صدام پیروز می شود اما کار به جایی رسید که سرنوشت صدام در گودالی کوچک افتاد.

وی با اشاره به مشکلات عراق و طرح آنان بیان داشت: ما علی رغم مشکلات اقتصادی و امنیتی پیروزی های زیادی نیز به دست آوردیم چرا که روند ما روند الهی و پیوسته به رسالت الهی است و از أصول و روش های ائمه الهام می گیریم.

وزیر سابق نفت عراق با طرح این پرسش که چه کسی تصور می کرد عراق اینگونه متحول شود اظهار داشت: حجم پیروزی ها و موفقیت های ما علی رغم همه مشکلات چشمگیر است.

در ادامه این دیدار دکتر ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر مواضع ایران در خصوص نشست کارشناسان آتش‌بس سوریه که از دیروز برای دستیابی به سازوکار نظارت بر آتش‌بس میان سه کشور در سوریه برگزار شد گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش بسی که بر أساس عقلانیت ،توازن و عدالت باشد و حق مردم و دولت قانونی سوریه را به رسمیت بشناسد حمایت می کند ضمن اینکه سیاست ایران بر این است که بدون مداخله بیگانگان این کار بین معارضین سوری و دولت سوریه تحقق پیدا کند و جنگ به پایان برسد.

وی افزود: حاصل این آتش بس گفت و گوهای سازنده بین گروه هایی است که در چهارچوب حفظ تمامیت ارضی سوریه و تاکید بر شناسایی قانونی و مشروع بودن دولت سوریه باشد و قطع ید اجانب و آن هایی که بدون کسب اجازه از دولت قانونی سوریه نیروهای خود را به داخل خاک این کشور گسیل دادند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه باید تمامی معارضین از مداخله در خاک سوریه دست بردارند اظهار کرد: عملا این آتش بس بین دولت قانونی سوریه و معارضینی است که از گذشته خود پشیمان هستند و می خواهند به اقیانوس ملت سوریه که ٦ سال در این جنگ فراگیر مقاومت کرده و اقداماتی کرده بودند بپیوندند ضمن آنکه معارضین با ایجاد جنگ باعث شدند تا سوریه محلی برای نفوذ بیگانگان باشد که دولت و ملت سوریه بر بیگانگان پیروز شدند و در حال حاضر بدون تردید دولت سوریه از موضع یک دولت فاتح و پیروز وارد این آتش بس و مذاکرات شده است.

دکتر ولایتی در پایان تاکید کرد: امیدواریم این آتش بس منجر به حفظ استقلال، عزت و تضمین سازمان های بین المللی و سازمان ملل برای جلوگیری از استمرار بیگانگان، مرتجعین منطقه، صهیونیستها و آمریکایی ها، شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: