velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۱۷
پ
کد خبر: ۱۷۱۸
تاریخ انتشار: جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - 29 January 2016
دکتر ولایتی در دومین کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز

انحرافات فکری و نبود رهبری درست در کشورهای اسلامی عامل انحراف جوانان است

 : 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی مهمترین مشکل در کشورهای اسلامی را انحرافات فکری و نبود رهبری درست عنوان کرد که فقدان آن سبب انحراف جوانان می‌شود.

دکتر ولایتی در نشست علمی نوبت عصر کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز اظهار داشت: نکته قابل توجه علمای اسلام به کار علمی، اصلاح نظام‌های آموزشی و تاکید بر گفتمان اسلام است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات پیروان جریانات افراطی در انجام عملیات‌هایی خشونت‌بار مختص اسلام نیست، افزود: این طرفداری ویژه پیروان اسلام و ادیان دیگر نیست، اینکه چه حسی سبب می‌شود انسان به سمت این جریانات برود، باید ریشه‌یابی شود چراکه مارکسیست‌ها هم که اصلاً اهداف معنوی نداشته‌اند، باز در طول تاریخ در تعامل با سلطه‌جویان حاضر بودند و جان خود را به‌خطر می‌انداختند.

وی ادامه داد: از همین‌رو این دست اقدامات تنها مختص مسلمانان نیست، انسان فطرتاً افکار عدالتخواه دارد از همین‌ حیث، برخی جریان‌ها با سوءاستفاده از این روحیه، از این افراد در راستای اهداف خود استفاده می‌کنند و پیروان آن‌ها حاضرند جان خود را فدا کنند.

دکترولایتی مهمترین مشکل در کشورهای اسلامی را انحرافات فکری و نبود رهبری درست عنوان کرد که فقدان آن سبب انحراف جوانان می‌شود.
مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ابتکار عمل آیت‌الله مکارم‌شیرازی،‌ آیت‌الله سبحانی و علمای ایران نوعی همفکری است که با رسانه‌ای شدن این کنگره می‌توان تا حد زیادی به روشن نمودن ابعاد موضوع پرداخت.

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت در مقابله با صهیونیسم است و به همین دلیل مورد آماج حملات بیگانگان و تکفیری ها قرار گرفته است.
وی  با اشاره به هجوم دشمنان برای به انحراف کشاندن بیداری اسلامی از چند سال گذشته اظهار کرد: در نیجریه‌ای که امروز دچار خطر بوکوحرام شده، به مدت 100 سال حکومت اسلامی تشکیل شده بود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در موج جدید بیداری اسلامی، دشمنان سعی کردند بدلی از اسلام به صورت و باطنی مخالف با اصل دین ارائه دهند؛ تکفیری‌هایی که امروز در عراق و شام فعالیت می‌کنند نمونه جدیدی به شمار نمی‌روند چه اینکه پیش از آن‌ها طالبان و القاعده هم کارهایی می‌کردند که موجب وهن اسلام شدند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه چند نوع تقابل در جهان اسلام براثر ظهور جریان‌های تکفیری شکل گرفته است، گفت: سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت در مقابله با اسرائیل است و امروز تکفیری‌ها در این کشور جولان می‌دهند.

وی ادامه داد: بیگانگان برای قطع ارتباط میان ایران و فلسطین و تأمین امنیت و آرامش اسرائیل، به فکر افتادند که سوریه را هدف قرار دهند؛ ستون فقرات داعش و تکفیری‌ها در سوریه و عراق، بعثی‌ها هستند همچنین برخی سلفی‎ها هم برای این منظور جذب‌شده‌اند.

دکتر ولایتی با اشاره به ترکیب بعثی‌ها و سلفی‌ها برای به وجود آوردن داعش و تقابل با خط مقاومت در سوریه عنوان کرد: کلینتون وزیر امور خارجه دولت اول اوباما در کتاب خود مدعی شده بود که داعش توسط ما به وجود آمده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها