velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۶۶
پ
کد خبر: ۱۷۰۵
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 17 January 2016
دکتر ولایتی در دیدار با رئیس مجلس لوکزامبورگ

ما به شدت مخالف تجزیه کشورهای منطقه هستیم

 

دکتر  ولایتی در دیدار با مارس‌ دی‌بارتولومئو رئیس مجلس لوکزامبورگ که امروز بعد از ظهر در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد،‌ با اشاره به نقش سازنده لوکزامبورگ در اتحادیه اروپا، اظهار داشت: روابط ایران و اتحادیه اروپا به قرن پنجم باز می‌گردد و اکنون می‌توان قدم‌های محکمی در جهت رسیدن به اهداف دیگر برداشت.

وی با تاکید بر اینکه در سوریه همکاری‌های بیشتری براساس اعتماد احتیاج است،‌ ادامه داد: همگان به این نتیجه رسیده‌اند که در مورد سوریه راه ‌حل نظامی وجود ندارد و همچنین کشورهای عراق و یمن از این قاعده مستثنی نیستند البته بعضی از کشورها خواهان تجزیه عراق هستند و ما به شدت مخالف تجزیه این کشور و هر کشور دیگری در منطقه هستیم.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه تنها راه حل پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه گفتگو میان طرف‌های درگیر است، افزود: در یمن وضعیت وخیم است و شرایط زندگی با مشکلات بسیاری مواجه شده است ، همچنین قحطی و بیماری مردم این کشور را تهدید می کند.

ولایتی با اشاره به اینکه آتش‌بس در یمن و سوریه ضروری است ، خاطر نشان کرد: همه طرف‌ها برای پایان دادن به جنگ در این دو کشور باید تلاش کنند و لوکزامبورگ بعنوان عضوی در اتحادیه اروپا می تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها