velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۱۹
پ
کد خبر: ۱۵۴۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 19 August 2015
دیدار دکتر ولایتی با مشاورعالی رئیس جمهور افغانستان :

رابطه میان ایران و افغانستان راهبردی است/ محقق: ایران پشتیبان کشورهای منطقه است

دکتر ولایتی گفت: عده ای بنا داشتند که میان ایران و افغانستان اختلاف افکنی کنند اما خوشبختانه رابطه دو کشور بسیار محکم است.

دکتر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با محمد محقق مشاور عالی اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان که روز چهارشنبه 28 مردادماه انجام شد گفت: رابطه میان ایران و افغانستان راهبردی است و کمتر کشوری را می توان یافت که این میزان وجه مشترک از لحاظ زبانی، تاریخی و فرهنگی با ایران داشته باشد لذا زمینه برای گسترش همکاری میان ایران و افغانستان همواره وجود دارد اما در برخی موارد که ضعف می بینیم باید آنان را جبران کنیم. همچنین باید به لحاظ اهمیت در زمینه اِکو نیز روابط خود را گسترش دهیم.

وی در ادامه گفت: عده ای بنا داشتند که میان ایران و افغانستان اختلاف افکنی کنند اما خوشبختانه رابطه دو کشور بسیار محکم است.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: به نظر ما ایجاد حاکمیت در افغانستان با آرای مردم بسیار حایز اهمیت است که در نهایت منجر به پیشرفت بیشتر افغانستان خواهد شد.

محمد محقق مشاور عالی اشرف غنی در ادامه این دیدار بیان کرد: ایران و افغانستان نقطه نظرات و وجه مشترک بسیاری با یکدیگر دارند. متاسفانه منطقه در سه چهار سال اخیر وضعیت مناسبی ندارد و در این زمینه دو کشور باید برای حل بحران ها همکاری های خود را گسترش دهند.

محقق با اشاره به حضور داعش در منطقه گفت:  بسیاری از کشورها در برابر داعش در خواب غفلت هستند.

وی اظهار داشت: متاسفانه اتفاقات عراق و سوریه به سمت افغانستان هم کشیده شده است و طالبان نیز که از بیست و پنج سال قبل فعالیت می کند با پشتیبانی کشورهای منطقه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

محقق در پایان گفت: ایران در منطقه وضعیت مناسبی دارد و به نوعی پشتیبان کشورهای منطقه است و امیدواریم همکاری های میان ایران و افغانستان روز به روز گسترش یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها